Gå til innhold

Kjøper du musikk?


evenandreas

Hvordan skaffer du deg musikk?  

170 stemmer

  1. 1. Jeg ...

    • Jeg Laster ned musikk.
      96
    • Jeg kjøper musikk.
      105
    • Jeg bruker Spotify.
      100
    • Jeg bruker Youtube/Google Video.
      52
    • Jeg bruker Itune store.
      18
    • 0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Har det på samme måte som Batnobbit. Det å ha et album fysisk av favorittartistene er ikke det samme som å bare ha de på dataen. Liker å samle på alle favorittalbum sånn. :p

Lenke til kommentar
Streamer mest, handler litt CD, finner litt på lugubre nettsider. Alt bortsett fra å laste ned mot betaling, det giddes ei, ikke med de prisene.

Koster 80 kr for en cd på iTunes maks.

Uansett hvordan man snur og vender på det er iTunes Store en horribel løsning.

 

*1. Man må innstallere kanskje det dårligste og tregeste musikkprogrammet det er mulig å oppdrive per dags dato for Windows. Dette er også prinsipielt, man skal ikke tvinges til å bruke et bestemt program for å anskaffe seg musikk.

*2. Med på kjøpet følger det også med et program som oppfører seg som et virus (QuickTime)

*3 Formatet man kjøper er lossy, (AAC 256 kbit/s)

*4 Det er også greit å se på prisene i forhold til kvalitetene man faktisk får... 80,- er fortsatt for mye for et album i et lossy format jeg har ingen intensjoner om å bruke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg gjør begge deler. Nedlasting har gitt meg en bredere musikksmak og CD-samling, og således gitt mere penger til musikkindustrien. Uten nedlasting ville jeg ikke ha handlet så mye som jeg gjør.

 

Dette her er vel omtrent det eg hadde tenkt til å skrive. ^

Lenke til kommentar
*4 Det er også greit å se på prisene i forhold til kvalitetene man faktisk får... 80,- er fortsatt for mye for et album i et lossy format jeg har ingen intensjoner om å bruke.

På samme måte som at tre kroner er for mye for en sjokolade jeg ikke har intensjoner om å spise :tease:

 

Ellers kan man bruke Platekompaniet sin mp3-butikk om man ikke liker iTunes og iTunes Music Store. Musikken der er billigere enn hos Apple, såvidt jeg vet (leste en eller annen test), men så er vel kvaliteten på mp3 litt dårligere enn AACen til iTMS også.

 

Det som gjenstår da er tapsfri enkoding a la Flac. Jeg mener å ha lest at dette er noe Platekompaniet sannsynligvis kommer til å tilby, men om man ikke kan leve med kvalitetstapet så bør man nok holde seg til andre løsninger, ja.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper både CD-er og vinyl. Vil tro jeg bruker et sted mellom 200,- og 800,- i måneden på musikk, der normalen ligger på rundt 500,- Om jeg ikke hadde hatt muligheten til å laste ned før jeg kjøpte ville jeg neppe brukt i nærheten av så mye på musikk. Tror jeg eier rundt 20% av all musikken jeg har på PC-en på et fysisk medium, i tillegg til kopien som ligger der digitalt. De resterende 80% ville jeg klart meg uten, om jeg måtte, da jeg mener de utgivelsene ikke er "bra nok" til at jeg ville betalt for de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...