Gå til innhold

IE7 er en STOR skuffelse!


Anbefalte innlegg

Ikke at jeg bryr meg, men Bill Gates har da donert store beløp til Veldedighet - om han bare hadde vært grisk og grådig ville han vel ikke gjort dette.

 

Uansett så er han nå ikke i ledelsen i Microsoft lengre. Og at mannen er idiot tviler jeg sterkt på.

 

Ja det har han gjort Fendererbest, men det er også en grunn til det. Så en dokumentar på Viasat Explorer, laget av engelske Channel 4 eller noe, der kunne dem fortelle at grunnen til at Bill Gates nå plutselig har blitt så snill, etter å ha vært en skikkelig slemming mot sine konkurrenter og prøvd å få monopol i over 20 år, er fordi han vil ha Nobels Fredspris. Håper for guds skyld at Fredsprisinstituttet IKKE lar seg lure av mannen.

 

Den mannen gjør aldri noe av uselviskhet. Det er alltid et underliggende motiv. Beklager...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har han virkelig sagt dette selv? Har du link til video med intervju der han sier dette?

 

Hadde jeg kunne linket til en TV kanal, så hadde jeg gjort det. Men dessvere, så langt har ikke teknologien kommet enda.

 

Nei, Bill Gates sa IKKE det, han derimot prøvde å fremheve sin egen betydning, hvor snill og generøs han alltid hadde vært, at han og Microsoft aldri noensinne har gjort noe galt, og at de som trakk ham for retten var fascister og kommunister.

 

Det var derimot noen gode venner av Bill Gates som fortalte det, at han håpet på å få Nobels Fredspris, for det var den eneste utmerkelsen han manglet. Reporteren spurte dem om det var derfor han drev med veldedighet, men de sa at Bill gjorde det fordi han er så gavmild, og det har han jo alltid vært i følge dem. Men du vet, hvis en regner med å få sannheten fra den kanten, må man jaggu vente lenge.

 

Men den fyren burde aldri få nobels fredspris. Han er ingen Mor Theresa!

Lenke til kommentar

Som regel ligger da slike ting ute på youtube, men fremdeles virker det mere som rykter enn noe annet.

 

Forøvrig tror jeg bestandig at folk som gir penger til veldedighet har noen baktanker med det ;) Men akkurat at han gjør det for å få fredsprisen synes jeg virket litt merkelig.

 

Men jeg gir egentlig blaffen i hva han foretar seg, så jeg stikker.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar
Det må være greit å ha sånt tunnelsyn at man bare ser det man vil se??

 

Gates: innfør frimerker på e-post

http://www.nettavisen.no/it/article196177.ece

 

Jeg siterer fra saken du linker til (som visstnok er et bevis på at griske Gates vil tjene penger på e-post ved hjelp av en 'portoløsning'):

 

Gates holdt nylig et foredrag i San Francisco hvor han skisserte flere ulike løsninger på problemet med overfylte postbokser. Ett av forslagene var å legge en bitteliten avgift, som et elektronisk frimerke, på hver sendte e-post.

 

Dette vil koste vanlige brukere minimalt, men sender du millioner av e-post svir det godt på pengepungen.

 

----

 

Et (av sannsynligvis flere) forslag som han kommer med som et innspill på hvordan man kan begrense den store plagen som spam er i dag blir altså plutselig i dine MS-hatende øyne en grisk måte å tjene penger på.

 

En eventuell slik løsning ville selvfølgelig ikke ha havnet i lommene til MS - da heller sannsynligvis i lommene til ISP'er eller sentrale internettorgan.

Endret av Skagen
§1
Lenke til kommentar
Helt seriøst, halvparten av tråden er offtopic. Slettemaskinen til mods vil snart gå på høygir hvis ikke tråden snur seg mer mot ontopic, takk!

 

Vi har masse ledig kapasitet til å opprette nye tråder om saker dere er så opptatt av..

 

Mvh

Jarmo :)

 

Jeg beklager, skulle aldri gått inn her og spurt om hjelp med Internet Explorer 7. Den er fortsatt ugrei, men det er nok slik den skal være...

Endret av Skagen
§1
Lenke til kommentar

Jeg ga deg noen tips om hvordan du kunne fjerne den standard startsiden til IE ved å gjøre en endring i registeret og hvordan du kunne feilsøke minneleaks med UMDH eller LeakDiag.

 

Men dog med en slik overskrift var du vel uansett kanskje ikke så interessert å fikse problemet uansett ;)

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar
Jeg ga deg noen tips om hvordan du kunne fjerne den standard startsiden til IE ved å gjøre en endring i registeret og hvordan du kunne feilsøke minneleaks med UMDH eller LeakDiag.

 

Men dog med en slik overskrift var du vel uansett kanskje ikke så interessert å fikse problemet uansett ;)

 

Jo, jeg er interresert i å løse problemet, men vet jo at omtrent alt som Microsoft leverer fra seg er buggy, så har ikke gjort meg noen store forhåpninger nei...men hadde ikke planlagt at jeg skulle støte på Bill Gates fanklubben her inne :(

 

Tenker du på denne:

 

HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main\RunOnceHasShown = 0x00000001 (1)

Lenke til kommentar

Husker den ikke helt i hodet, men burde være grei å finne i et googlesøk - men ligner på den ja.

 

Go to [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\In... Explorer\Main].

 

The two keys that you need to stop the madness

 

KeyName: RunOnceHasShown

KeyType: REG_DWORD

KeyValue: 1

 

KeyName: RunOnceComplete

KeyType: REG_DWORD

KeyValue: 1

 

Er en oppskrift. Er nå bare å prøve.

 

Minneleaks er litt vanskeligere å feilsøke men så lenge det ikke går ut over ytelsen så.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar
Husker den ikke helt i hodet, men burde være grei å finne i et googlesøk - men ligner på den ja.

 

Go to [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\In... Explorer\Main].

 

The two keys that you need to stop the madness

 

KeyName: RunOnceHasShown

KeyType: REG_DWORD

KeyValue: 1

 

KeyName: RunOnceComplete

KeyType: REG_DWORD

KeyValue: 1

 

Er en oppskrift. Er nå bare å prøve.

 

Minneleaks er litt vanskeligere å feilsøke men så lenge det ikke går ut over ytelsen så.

 

 

Takk for at du sa Google søk. Jeg er visst ikke alene om dette problemet. Det er en hel haug med samme problemer:

 

http://social.technet.microsoft.com/Forums...e2-12ed926d5639

 

http://support.microsoft.com/kb/945385/en-us

 

Tenk å lage noe så buggy da, hadde vært enklere om det var en innstilling på Verktøy, hvor man kunne skrive inn foretrukken søkemotor etc.

 

Og den minnelekasjen, den er det ikke så nøye med. Jeg kan saktens unnvære en halv giga byte minne, de få gangene jeg bruker IE 7.

 

Takk for hjelpen fenderebest

 

P.S: Jeg har fortsatt Live Search i den søkeboksen, men det er nok ikke meningen at man skal kunne få Google der. Vi vet jo at Microsoft er ute etter større markedsandel.

Endret av Fyrsten666
Lenke til kommentar
For ikke å snakke om den jævla defaulte settingen i Internet Explorer, hvor den søker på MSN fra adresse linjen uten å sjekke om adressen man har tastet inn faktisk eksisterer. Man kan taste inn en gyldig nettadresse der, men hvis nettadressen ikke er lagt inn i MSN søk, så får man bare opp negativt søkeresultat. Det er så helt molbo, at jeg kan ikke få sagt det. Etter det har jeg jo lært at når jeg installerer ny Internet Explorer, må jeg inn på Avanserte Innstillinger og hake vekk den dritten, slik at jeg faktisk kan gå på de nettsidene jeg vil, uten at jeg trenger tillatelse av Microsoft først.

 

Og her tror jeg du må forklare litt bedre, utifra det du skriver vil jeg tro problemet sitter mellom skjermen og tastaturet som vi pleier å si ....

 

 

Det var svært hyggelig av deg å foreslå at det er meg selv som er problemet, men har det slått deg at du kanksje ikke er den dataeksperten du prøver å utgi deg for å være?

 

Nei det har faktisk ikke slått meg, der tror jeg nok jeg har mitt på det tørre gitt :p

 

Den defaulte settingen på Internet Explorer: Tools -> Internet Options -> Advanced -> Search from the adressbar er Just display the results in the main window. (JEG HAR ENGELSK IE selvfølgelig, pga jævla dustete norsk oversettelser). Med den defaulte innstillingen vil alle korrekte adresser bli til for eksempel:

Fant ingen resultater for www.blogspot.com.

Søketips:Kontroller at ordene er stavet på riktig måte.

Prøv å omformulere nøkkelord eller bruke synonymer.

Prøv mindre spesifikke nøkkelord.

 

Jeg la nå merke til at Microsoft må ha fikset denne slemme oppførselen i IE7, kanskje pga mange klager. Eller mere sannsynlig så har de gitt MSN søk en skikkelig oppdatering da de døpte den om til Bing, for Bing kan faktisk finne blogspot!! Men uansett, det var et problem tidligere

 

Igjen så er det veldig vanskelig å skjønne hva du mener her. - Noe som da leder meg til å tro at du prøver å bruke browseren på en måte som ikke er meningen. - Skal du til en blogspot adresse, så skriver du den jo bare i adresselinjen, og du kommer dit? - Det kommer da ikke opp noe søk med mindre adressen ikke er gyldig? - Og så sier du at det er fikset???? - så det er altså ikke slik du sier allikevel? :cry: :forvirret:

 

Når det gjelder resten av mine fakta, så trodde jeg at folk her på forumet hadde god kjennskap til IT og Data, og for disse så er faktaene ganske velkjente. Men synes det er rart at kjetilkl ikke har fått med seg de mange rettsakene mot Microsoft, hvor de har fått passet sitt påskrevet, samt de lugubre forretningsmetodene til Bill Gates og Microsoft.

 

Vet du hva? Jeg foreslår at du JFGI (just fucking google it) kjetlilkl :)

 

Ellers kan du jo lese om krigen mellom Google og Microsoft her:

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=568854

 

Vel, jeg ingen MS-fan slik sett, og jeg har da aldri påstått at ikke MS har benyttet seg av ufine forretningsmetoder - men for det første gjelder nok det stort sett alle slike store selskaper, og for det andre forandrer det ikke på at de spesifikke påstandene du kommer med er uten relevans, basert på en forvrengning og mistolkning av virkeligheten, og ellers kun rykter som antagelig har oppstått i miljøer som heier på noen helt andre ... - Som et eksempel kan vi ta Tubxtras eminente utgreeing angående hva "epostporto-saken" din egentlig dreide seg om, som du beleilig nok kuttet vekk fra svaret ditt og kom med flåsete bålbrenningskommentarer istedet ... hehe ...

 

Uansett, du har absolutt ikke havnet oppi MS-fanboys delen av forumet, jeg synes de fleste forklaringeen du har fått er saklige og med henvisninger - men når du kommer inn og skriker opp om verdens undergang og at alt er bare dritt så må du regne med å få balansert kritikk og at noen stiller spørsmål ved dine påstander tilbake. - Hvis ikke får du gå og kritisere MS i Linux forumet, eller XBox i PS3 forumet for eksempel, - så skal du nok se du slipper dette og får heiarop istedet for utfordringer...

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar
Den defaulte settingen på Internet Explorer: Tools -> Internet Options -> Advanced -> Search from the adressbar er Just display the results in the main window. (JEG HAR ENGELSK IE selvfølgelig, pga jævla dustete norsk oversettelser). Med den defaulte innstillingen vil alle korrekte adresser bli til for eksempel:

Fant ingen resultater for www.blogspot.com.

Søketips:Kontroller at ordene er stavet på riktig måte.

Prøv å omformulere nøkkelord eller bruke synonymer.

Prøv mindre spesifikke nøkkelord.

 

Jeg la nå merke til at Microsoft må ha fikset denne slemme oppførselen i IE7, kanskje pga mange klager. Eller mere sannsynlig så har de gitt MSN søk en skikkelig oppdatering da de døpte den om til Bing, for Bing kan faktisk finne blogspot!! Men uansett, det var et problem tidligere

 

Igjen så er det veldig vanskelig å skjønne hva du mener her. - Noe som da leder meg til å tro at du prøver å bruke browseren på en måte som ikke er meningen. - Skal du til en blogspot adresse, så skriver du den jo bare i adresselinjen, og du kommer dit? - Det kommer da ikke opp noe søk med mindre adressen ikke er gyldig? - Og så sier du at det er fikset???? - så det er altså ikke slik du sier allikevel? :cry: :forvirret:

 

Vel, jeg ingen MS-fan slik sett, og jeg har da aldri påstått at ikke MS har benyttet seg av ufine forretningsmetoder - men for det første gjelder nok det stort sett alle slike store selskaper, og for det andre forandrer det ikke på at de spesifikke påstandene du kommer med er uten relevans, basert på en forvrengning og mistolkning av virkeligheten, og ellers kun rykter som antagelig har oppstått i miljøer som heier på noen helt andre ... - Som et eksempel kan vi ta Tubxtras eminente utgreeing angående hva "epostporto-saken" din egentlig dreide seg om, som du beleilig nok kuttet vekk fra svaret ditt og kom med flåsete bålbrenningskommentarer istedet ... hehe ...

 

Uansett, du har absolutt ikke havnet oppi MS-fanboys delen av forumet, jeg synes de fleste forklaringeen du har fått er saklige og med henvisninger - men når du kommer inn og skriker opp om verdens undergang og at alt er bare dritt så må du regne med å få balansert kritikk og at noen stiller spørsmål ved dine påstander tilbake. - Hvis ikke får du gå og kritisere MS i Linux forumet, eller XBox i PS3 forumet for eksempel, - så skal du nok se du slipper dette og får heiarop istedet for utfordringer...

MSN søk var tidligere kun for betalende kunder, det vil si at den ikke fant annet enn de som betalte. i Internet Explorer 6 var det ikke noe eget søkefelt, derimot hadde Microsoft (i sin utspekulerthet) lagt inn SØK FRA ADRESSELINJEN som default. Har du aldri vært inne på Tools - Internet Options - Advanced (gud vet hva det står på norsk), men står nok Søk fra adresselinjen og den står DEFAULT (som standard) på Vis resultatene i hovedvinduet, og da måtte man selv gå inn, når man ble lei av at IE6 ikke fant noenting (pga dårlig MSN søk), til Ikke søk fra adresselinjen.

 

Det vil si, at uansett hvor gyldig en adresse var, den prøvde ikke å finne den, men gikk direkte til MSN søk og søkte i stedet, og man fikk ofte opp negativt resultat på helt gyldige adresser!

 

Jeg har ikke IE6 lenger, og når jeg prøvde IE7 med default innstilling (søk fra adresselinjen) så klarte den å finne gyldige adresser. Så enten har de fikset dette i IE7, eller de har gitt MSN søk en ordentlig oppgradering da de døpte den om til BING.

 

Men kan du nevne et eneste program fra Microsoft som ikke har vært full av bugs? Tror neppe Microsoft vet hva ordet beta-testing betyr engang.

 

Er du imponert over Windows ME? Windows 98 (før SE)?

 

Folk som betalte good money for operativsystem, som viste seg å være så dårlige at Microsoft ikke engang brydde seg med å fikse på det, men rådet forbrukerne til å kjøpe nytt OS i stedet (de fikk ikke noe rabatt eller pengene tilbake for dritten de kjøpte).

 

Men nå er jeg lei av å snakke om Bill Gates og Microsoft, så jeg foreslår at hvis du ikke har noe mere konstruktivt å si, så setter vi strek der. Jeg har da vel viktigere ting å gjøre, enn å prøve å forklare deg og andre Bill Gates-fans hvorfor jeg og mange andre misliker Bill Gates/Microsoft.

Endret av Super8
Fjernet unødvendig tekst
Lenke til kommentar

For andre gang har jeg ryddet tråden for personangrep og usakligheter. Klarer dere ikke å holde debatten på et saklig nivå ser jeg ikke annen utvei enn å utdele advarsler. For jeg har lite lyst til å gjøre kollektiv avstraffelse og stenge tråden fordi at enkelte ikke holder seg til sak. Her er det argumentene som gjelder, ikke nedlatende kommentarer om hverandre. Samtidig minner jeg om retningslinjene §1 om høflighet og anstendighet.

 

Ellers ønsker jeg å gjenta hva Jarmo sa tidligere i tråden: Tilbake til tema nå, folkens. Og dere er velkomne til å opprette nye tråder for temaer dere brenner for å diskutere.

 

(Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding)

Lenke til kommentar
i Internet Explorer 6 var det ikke noe eget søkefelt, derimot hadde Microsoft (i sin utspekulerthet) lagt inn SØK FRA ADRESSELINJEN som default. Har du aldri vært inne på Tools - Internet Options - Advanced (gud vet hva det står på norsk), men står nok Søk fra adresselinjen og den står DEFAULT (som standard) på Vis resultatene i hovedvinduet, og da måtte man selv gå inn, når man ble lei av at IE6 ikke fant noenting (pga dårlig MSN søk), til Ikke søk fra adresselinjen.

Det vil si, at uansett hvor gyldig en adresse var, den prøvde ikke å finne den, men gikk direkte til MSN søk og søkte i stedet, og man fikk ofte opp negativt resultat på helt gyldige adresser!

 

Jeg kjenner godt til funksjonaliteten med søk fra adresselinjen, men etter mange år med å bruke Firefox og IE6 parallelt har jeg til gode å oppleve at den søker istedet for å gå til en gyldig adresse. - Så det må ha vært en feil med din versjon/installasjon isåfall, eller lokale DNS problemer etc på PCen.

 

Men kan du, som tilhenger av Bill Gates og Microsoft, nevne et eneste program fra Microsoft som ikke har vært full av bugs? Tror neppe Microsoft vet hva ordet beta-testing betyr engang.

Er du imponert over Windows ME? Windows 98 (før SE)?

 

Igjen, helt irrelevant for tråden og problemene du prøvde å få hjelp til. - Det er da ingen overhodet som har påstått at alt MS har gitt ut er bra her inne, vi prøvde bare å hjelpe deg med et problem med IE7 (som det viste seg at du ikke hadde allikevel?) samt å anbefale deg IE8 som er mye bedre, mer stabilt og mer bugfritt enn IE7.

Endret av Skagen
Fjernet unødvendig diskusjon, samt §1
Lenke til kommentar
i Internet Explorer 6 var det ikke noe eget søkefelt, derimot hadde Microsoft (i sin utspekulerthet) lagt inn SØK FRA ADRESSELINJEN som default. Har du aldri vært inne på Tools - Internet Options - Advanced (gud vet hva det står på norsk), men står nok Søk fra adresselinjen og den står DEFAULT (som standard) på Vis resultatene i hovedvinduet, og da måtte man selv gå inn, når man ble lei av at IE6 ikke fant noenting (pga dårlig MSN søk), til Ikke søk fra adresselinjen.

Det vil si, at uansett hvor gyldig en adresse var, den prøvde ikke å finne den, men gikk direkte til MSN søk og søkte i stedet, og man fikk ofte opp negativt resultat på helt gyldige adresser!

 

Jeg kjenner godt til funksjonaliteten med søk fra adresselinjen, men etter mange år med å bruke Firefox og IE6 parallelt har jeg til gode å oppleve at den søker istedet for å gå til en gyldig adresse. - Så det må ha vært en feil med din versjon/installasjon isåfall, eller lokale DNS problemer etc på PCen.

 

Men kan du, som tilhenger av Bill Gates og Microsoft, nevne et eneste program fra Microsoft som ikke har vært full av bugs? Tror neppe Microsoft vet hva ordet beta-testing betyr engang.

Er du imponert over Windows ME? Windows 98 (før SE)?

 

Igjen, helt irrelevant for tråden og problemene du prøvde å få hjelp til. - Det er da ingen overhodet som har påstått at alt MS har gitt ut er bra her inne, vi prøvde bare å hjelpe deg med et problem med IE7 (som det viste seg at du ikke hadde allikevel?) samt å anbefale deg IE8 som er mye bedre, mer stabilt og mer bugfritt enn IE7.

 

Til det første, uansett hva jeg skriver, så ser du ut til å overse det. Jeg har nå forklart om dette søkeproblemet i IE6 et par ganger, men det når visst ikke frem til deg?

 

Jeg skrev at problemet var når jeg hadde IE6, og det er nok et par år siden jeg opplevde det sist. Men jeg har jobbet på teknisk support og hjulpet flere pr. telefon som hadde samme problem. Det vil si at de fikk opp en MSN search side med beskjed om at adressen de skrev inn var ugyldig, og noen søke forslag. Tiltross for at adressen var gyldig. Jeg instruerte dem da til å gå inn på Verktøy -> Alternativer for internett -> Avansert -> Søk fra adresselinjen og velge Ikke søk fra adresselinjen og da funket det for dem.

En kunne nesten tro at Microsoft ville begrense hvilke sider folk surfet på, og tvinge dem til å gå til én av sine betalende kunder i stedet for dit de egentlig ville gå; men akkurat det der blir bare spekulasjoner.

 

Men problemet eksisterer ikke lenger, og det må være fordi MSN søk har blitt forbedret kraftig, da de skulle døpe det om til BING.

 

Som en liten kuriositet, kan jeg fortelle deg at da jeg for to-tre år siden testet MSN søk, så søkte jeg på mitt eget navn. Fikk opp 0 resultater, på google søk derimot, så viste den et par tusen resultater. Det fikk meg til å konkludere med at MSN søk kun hadde betalende kunder. Og det er jo en naturlig forklaring til det. MSN søk var bare så utrolig dårlig, (dårlige roboter med dårlige algorytmer) at det var omtrent bare betalende kunder som man kunne søke på og få frem, dette fordi disse var lagt inn manuelt.

 

Nå håper jeg du slutter å mase om at jeg skal dokumentere mine "påstander". Det har jeg gjort i fleng, men det er vanskelig å dokumentere et tidligere problem som nå ser ut til å være fikset.

 

Men hvis du forstår engelsk, så kan du jo lese litt her:

 

interesting, search from address bar MShijack

http://www.broadbandreports.com/forum/remark,12375936

 

Broken: Internet Explorer address problem

http://www.goodexperience.com/tib/archives...net_explor.html

 

Hvem sier at jeg ikke hadde problemer med IE7? Hadde du tatt deg bryet med å faktisk lese de kommentarene som er ON TOPIC, i stedet for å bare lese det som er OFF TOPIC, så hadde du kanskje fått med deg at fenderebest og syar2003 er omtrent de eneste som har giddet å prøve å hjelpe meg.

 

P.S: Testet Bing nå, og fikk frem hele 99 treff da jeg søkte på meg selv, på Google fikk jeg opp 2843 treff. Så selv om Bing er bedre enn MSN søk, så er det et godt stykke igjen før de kan konkurrere med Google.

Endret av Fyrsten666
Lenke til kommentar

Som kjetilkl sier høres denne hijackingen din ut som et DNS-problem. Selv har jeg satt opp ruteren min til å bruke opendns som standard og forwarde navneserverne til alle klienter som kobler seg til. Skriver jeg inn en adresse som DNS-serverne ikke kjenner til vil jeg da bli overført til søkemotoren OpenDNS bruker (google i dette tilfellet).

 

 

 

Men uansett, jeg ser ikke poenget med å diskutere flere år gamle problemer for nettlesere som er en eller flere generasjoner gamle.

 

Anbefaler nok en gang til å oppgradere til seneste generasjon, enten det er Chrome, Firefox, Safari eller Internet Explorer.

Lenke til kommentar
En kunne nesten tro at Microsoft ville begrense hvilke sider folk surfet på, og tvinge dem til å gå til én av sine betalende kunder i stedet for dit de egentlig ville gå; men akkurat det der blir bare spekulasjoner.

 

Men problemet eksisterer ikke lenger, og det må være fordi MSN søk har blitt forbedret kraftig, da de skulle døpe det om til BING.

 

Det fikk meg til å konkludere med at MSN søk kun hadde betalende kunder.

 

MSN-søk ble ikke døpt om til Bing. Det var en lang periode med Live Search før Bing.

 

De to andre setningene dine viser jo at "dokumentasjonen" din bare er spekulasjoner og innbilning. Det er i prinsippet ikke noe galt i å komme til et nytt sted og være stor i kjeften, så lenge man leverer varene. Hvis man /ikke/ leverer varene må man regne med å få høre det. Velkommen til internett.

Lenke til kommentar
Til det første, uansett hva jeg skriver, så ser du ut til å overse det. Jeg har nå forklart om dette søkeproblemet i IE6 et par ganger, men det når visst ikke frem til deg?

 

Nei, nemlig. - Jeg har jo forklart deg flere ganger at jeg ikke skjønner hva du mener, for forklaringen din gir ingen mening. - Men nå skjønner jeg hva du mener etter eksemplene under. - Var det så vanskelig da? - Dokumentasjonen din dreide seg foressten om at brukeren hatet hva MS gjorde med behandlingen av feilstavede adresser, og ikke at den ikke klarte å finne gyldige adresser .... (joda, har opplevet noen få ganger selv at IE6(?) ikke skjønner gyldige adresser hvis du ikke skriver www eller tilogmed http:// foran, men har gått utifra at det har vært et lokalt problem hos meg ;))

 

Jeg skrev at problemet var når jeg hadde IE6, og det er nok et par år siden jeg opplevde det sist. Men jeg har jobbet på teknisk support og hjulpet flere pr. telefon som hadde samme problem. Det vil si at de fikk opp en MSN search side med beskjed om at adressen de skrev inn var ugyldig, og noen søke forslag. Tiltross for at adressen var gyldig. Jeg instruerte dem da til å gå inn på Verktøy -> Alternativer for internett -> Avansert -> Søk fra adresselinjen og velge Ikke søk fra adresselinjen og da funket det for dem.

En kunne nesten tro at Microsoft ville begrense hvilke sider folk surfet på, og tvinge dem til å gå til én av sine betalende kunder i stedet for dit de egentlig ville gå; men akkurat det der blir bare spekulasjoner.

 

Siden hukommelsen ser ut til å være en smule selektiv ift hva du HAR sagt tillater jeg meg å quote :)

 

For ikke å snakke om den jævla defaulte settingen i Internet Explorer, hvor den søker på MSN fra adresse linjen uten å sjekke om adressen man har tastet inn faktisk eksisterer. Man kan taste inn en gyldig nettadresse der, men hvis nettadressen ikke er lagt inn i MSN søk, så får man bare opp negativt søkeresultat. Det er så helt molbo, at jeg kan ikke få sagt det. Etter det har jeg jo lært at når jeg installerer ny Internet Explorer, må jeg inn på Avanserte Innstillinger og hake vekk den dritten, slik at jeg faktisk kan gå på de nettsidene jeg vil, uten at jeg trenger tillatelse av Microsoft først.

 

Ser ikke at dette samsvarer med det du nå sier over ...

 

Som en liten kuriositet, kan jeg fortelle deg at da jeg for to-tre år siden testet MSN søk, så søkte jeg på mitt eget navn. Fikk opp 0 resultater, på google søk derimot, så viste den et par tusen resultater. Det fikk meg til å konkludere med at MSN søk kun hadde betalende kunder. Og det er jo en naturlig forklaring til det. MSN søk var bare så utrolig dårlig, (dårlige roboter med dårlige algorytmer) at det var omtrent bare betalende kunder som man kunne søke på og få frem, dette fordi disse var lagt inn manuelt.

 

Det er faktisk ganske stor forskjell på at en søkemotor er dårlig og at de bare legger inn betalende kunder. - DU presenterte dette som fakta, og ikke synsing fra deg fra noen år tilbake, - vi ba om kilde på påstandene og alt vi fikk tilbake var kjeft.

 

Jeg tillater meg å quote:

 

Grunnen til at MSN search er så dårlig, er fordi Microsoft er blodsugere når det gjelder penger. De som vil bli oppført på MSN Search må betale, og de som ikke vil betale, blir derfor ignorert. Så dermed blir søkene veldig unyansert, for de eneste som kommer opp er de som har betalt blodpengene.

 

:roll:

 

Ellers sa du noe lurt her, som kanskje burde stått etter alle påstandene du har kommet med ...

 

men akkurat det der blir bare spekulasjoner.

 

Endelig, Takk! :thumbup:

 

---

 

Hvem sier at jeg ikke hadde problemer med IE7? Hadde du tatt deg bryet med å faktisk lese de kommentarene som er ON TOPIC, i stedet for å bare lese det som er OFF TOPIC, så hadde du kanskje fått med deg at fenderebest og syar2003 er omtrent de eneste som har giddet å prøve å hjelpe meg.

 

Ja ikke vet jeg, jeg har iallefall ikke sagt det :w00t: - når det gjelder ontopic/offtopic så prøvde jeg da altså i min post(er) og finne ut hva du egentlig mente med "feilbeskrivelsen" din samt å anbefale deg å oppgradere til IE8 siden du så ut til å ha gått deg bort i en villfarelse om at IE7 var bedre, mer stabil og gjennomtestet. - Det står jeg fortsatt ved, men det virker ikke som du er veldig interessert ...

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...