Gå til innhold

Hvilken utdanning (høgskole/uni) kom du inn på?


gaaserud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Såpass. :) Hvorfor det sure fjeset på posten din egentlig? Haha.

Det er ikke sure fjeset, det er serious business-fjeset. :ermm:

 

Jeg liker bare å bruke de trynene der oppe for å live opp litt. Virker som de ikke blir brukt så ofte, så da er det min jobb å veie opp.

 

Nanoteknologi er ganske realfag-heavy. Ikke noe å starte på hvis man ikke er (eller vil bli) glad i kjemi/matte/fysikk. Men det er bare kos det da.

Lenke til kommentar

Kom innpå Historie og kulturfag, bachelorprogram, ved UiB. Har allerede takka nei, ettersom studiestart er mad tidleg + at eg ikkje heilt veit om dette er det rette for meg.

 

Korleis fungera det egentlig når ein tar opp att fag? Eg skal jobbe eit år, og vurdera å ta opp i iallefall matte, og kanskje norskeksamen. Må ein kontakte VGS ein gjekk på?

Lenke til kommentar
Kom innpå Historie og kulturfag, bachelorprogram, ved UiB. Har allerede takka nei, ettersom studiestart er mad tidleg + at eg ikkje heilt veit om dette er det rette for meg.

 

Korleis fungera det egentlig når ein tar opp att fag? Eg skal jobbe eit år, og vurdera å ta opp i iallefall matte, og kanskje norskeksamen. Må ein kontakte VGS ein gjekk på?

www.privatistweb.no

Lenke til kommentar
Kom inn på Fysikk, astronomi og meteorologi @ UiO. Førstevalg.

 

Litt usikker på om jeg skal hoppe ned til andrevalget, matematikk og økonomi. Får ta et par dager med soul-searching :)

 

Det er ikke sikkert at du må ta det valget nå. Jeg tror Fysikk, astronomi og meteorologi og MAEC har de samme fagene det første semesteret(MAT1100, MATINF1100 og INF1100), det virket for meg at det ikke var noe stress å hopper over etter første semester... Men sjekk opp først..

Lenke til kommentar
Kom inn på Fysikk, astronomi og meteorologi @ UiO. Førstevalg.

 

Litt usikker på om jeg skal hoppe ned til andrevalget, matematikk og økonomi. Får ta et par dager med soul-searching :)

 

Det er vel ikke mulig å hoppe ned til et andrevalg?

Alle studieønskene som er prioritert lavere enn det du kommer inn på, bortfaller automatisk ved tilbud om et høyere prioritert studieønske.

Lenke til kommentar

Kom inn på Rettsvitenskap på UiB.

Det hadde jeg aldri trodd jeg skulle greie, så er i grunn fornøyd med det.

 

Allikevel driver jeg å grubler stort nå. Jeg har ikke skaffet meg studentbolig, og de studentsamskipnaden tilbyr er borte for lengst. Jeg ser på privatmarkedet, men det er ganske dyrt. I hvertfall når man ikke har noen særlig egenkapital. Jeg må også få lån fra lånekassen, og en jobb i tilegg så jeg har noe å leve på.

 

Jeg står også på venteliste på UiO, men mine 52.7 poeng hjelper ikke stort når kravet er 58.0 (ordkv). Jeg søkte også på jus ved UiO til våren, men der var vel kravet rundt 54.0 for ordkv.

 

:hm:

Endret av Scarymovies
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...