Gå til innhold

Hvilken utdanning (høgskole/uni) kom du inn på?


gaaserud

Anbefalte innlegg

Det er ikke sikkert at du må ta det valget nå. Jeg tror Fysikk, astronomi og meteorologi og MAEC har de samme fagene det første semesteret(MAT1100, MATINF1100 og INF1100), det virket for meg at det ikke var noe stress å hopper over etter første semester... Men sjekk opp først..

Joda, er klar over den. Har allerede sendt en mail til fakultetet og spurt. Får jeg ikke svar iløpet av et par dager blir det telefon.

 

Det er vel ikke mulig å hoppe ned til et andrevalg?

Alle studieønskene som er prioritert lavere enn det du kommer inn på, bortfaller automatisk ved tilbud om et høyere prioritert studieønske.

Det har vært få søkere til alle realfagene på UiO i år, ergo jeg ville nok ikke hatt store problemer med å få plass gjennom restetorget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kom inn på Rettsvitenskap på UiB.

Det hadde jeg aldri trodd jeg skulle greie, så er i grunn fornøyd med det.

 

Allikevel driver jeg å grubler stort nå. Jeg har ikke skaffet meg studentbolig, og de studentsamskipnaden tilbyr er borte for lengst. Jeg ser på privatmarkedet, men det er ganske dyrt. I hvertfall når man ikke har noen særlig egenkapital. Jeg må også få lån fra lånekassen, og en jobb i tilegg så jeg har noe å leve på.

 

Jeg står også på venteliste på UiO, men mine 52.7 poeng hjelper ikke stort når kravet er 58.0 (ordkv). Jeg søkte også på jus ved UiO til våren, men der var vel kravet rundt 54.0 for ordkv.

 

:hm:

 

 

Jeg kom også inn på UiB jus :) Er ikke såå dyrt for et rom i kollektiv, så kan du bo der til du ev finner noe annet. Hvis du søker fullt lån + stipend så vil du få 88 000 i året, det får iallefall jeg.

 

Jeg valgte UIB over UIO, pga måten de har lagt opp studiet. I UiB så har du ett tema, så eksamen, ett tema, så eksamen. I oslo så har du flere temaer (kan gjerne gå opp mot 2 år mellom eksamen har jeg hørt av de jeg kjenner som går der) også skal du ha en eksamen hvor du kan bli testet i noe du lærte for 2 år siden.

 

Har iallefall et sted å bo, skal flytte alle tingene mine opp til onsdagen =)

 

Dere som kom inn på NHH, er noen av dere født i 1990 og hva var primær-poengsummen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+723465

Kom inn på førstevalget, som er arkeologi og konservering ved UiO.

 

Vurderer å ta opp et par realfag på Bjørknes og søke meg inn på fysikk neste år, men er ikke helt sikker. Selv om det hadde vært gøy å studere astrofysikk eller noe liknende så blir det nok for mye arbeid. Arkeologi er jo ganske interessant uansett, har hatt lyst til å studere det en stund.

 

Så jeg aksepterer nok tilbudet.

Lenke til kommentar
Kjører MIT@UiO, men bare så jeg er inne å kan ta de eksamenene jeg vil samtidig som jeg er i militæret =o)

 

Å bytte fra Nanotek til FysMat for å slippe unna "for mye" kjemi er teit, er jo for mye kjemi på FysMat også for min del:P Men fuckit; utlandet kaller anyways.

Det er ett kjemifag på fysmat.

Lenke til kommentar

Okey, muligens utrolig OT, but what the heck :)

 

Noen som har erfaring med Restetorget - Og hvor lang ventetid jeg må belage meg på, mtp svar tilbake?

 

Fikk svar på Lørdan (17 Juli) på hvilken linje jeg kom inn på, men ønsker å komme inn på en annen linje og studiested (..som forøvrig lå ute på Restetorget - Hvor jeg søkte den 20 Juli tidlig på dagen, i går mao) - Nå er det plutselig fjernet fra Restetorget og jeg har ikke fått noe svar. Jeg regner med at jeg evt får svar "Ja" eller "Nei" på at jeg får den plassen eller ikke?

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...