Gå til innhold

Hvilken utdanning (høgskole/uni) kom du inn på?


gaaserud

Anbefalte innlegg

Volda er jo annerkjent for god journalistutdanning. Så har man Bergen, Stavanger og Bodø. Kan dog se grunnen til å bli boende i Oslo.

 

Angrer litt på at jeg ikke satset mer når jeg søkte. Ser jeg kunne kommet inn på mye mer i år enn i fjor, men på den annen side kom jeg jo inn på det jeg ville. Tror jeg. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kunne da virkelig kostet på deg et par valg til. Oslo er vel ikke alt her i verden? :)

 

Er strengt tatt ikke så mange alternativer for journalistikk? UiB og noen andre småfjotter. Lysten for å flytte langt unna i dette øyeblikket er ikke stor.

Privatskole, men dog, det er ledige plasser på restetorget til Radio/fjernsynsjournalistikk-linja på Gimlekollen i Kristiansand. Flott by, anerkjent skole, ikke langt fra oslo (4t) og en bachelorgrad så god som noe annet.

 

Edit: Se videoer fra skolen her: http://mediehogskolen.no/page.php?mtid=10&elid=247

Endret av gaaserud
Lenke til kommentar
Jeg kom inn på Forkurs Ingeniør ved Høgskolen i Bergen.

Hva var snittet? Søkte ikke der i år, men vurderer å ta det til neste år. Noen som vet om enten høgskolen i Trondheim eller NTNU tilbyr Forkurs Ingeniør?

 

HiST tilbyr både forkurs(vanlig forkurs på ett år) og realfagskurs(matte og fysikk, vårsemester).

Lenke til kommentar

Da fikk jeg tilbud om studieplass på NHH, etter å ha stått på venteliste. Hvordan er boligmarkedet i Bergen nå? Fremdeles mulig å få noe sentralt og bra? Er veldig usikker på om jeg skal takke ja, eller ta et årskurs her jeg bor for så å være tidligere ute på boligmarkedet neste år. Da kunne jeg også tjent opp en liten formue slik at jeg slipper 5 år i ekstrem fattigdom.

Lenke til kommentar

Kom selv inn på arbeids- og organisasjonspsykologi ved Universitetet i Bergen, men jeg tillater meg en liten digresjon om dere har meg unskyldt :innocent:

HiST tilbyr både forkurs(vanlig forkurs på ett år) og realfagskurs(matte og fysikk, vårsemester).

Kan man med et realfagskurs fra HiST søke ingeniør-utdanning på NTNU? Og i såfall konkurrerer man da i en egen kvote? Ord på gata skal ha det til at NTNU ikke har en egen forkurskvote og at hvis man eksempelsvis går forkurs for ingeniørutdanning/realfagskurs på HiST så kan man kun søke seg til en av ingeniørutdanning ved HiST. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Du finner alltids noe på finn.no. Å si nei til plass på NHH er bare dumt. Husk at du går ut med startlønn på underkant av 500 000.

 

Ja, det kommer vel an på om prestisjen holder seg. Tar de inn flere enn for 5- 10 år siden, f.eks? Tror vi har nok økonomer. De forutså jo ikke engang finanskrisen.

Lenke til kommentar
Kom selv inn på arbeids- og organisasjonspsykologi ved Universitetet i Bergen, men jeg tillater meg en liten digresjon om dere har meg unskyldt :innocent:
HiST tilbyr både forkurs(vanlig forkurs på ett år) og realfagskurs(matte og fysikk, vårsemester).

Kan man med et realfagskurs fra HiST søke ingeniør-utdanning på NTNU? Og i såfall konkurrerer man da i en egen kvote? Ord på gata skal ha det til at NTNU ikke har en egen forkurskvote og at hvis man eksempelsvis går forkurs for ingeniørutdanning/realfagskurs på HiST så kan man kun søke seg til en av ingeniørutdanning ved HiST. Stemmer dette?

Dette stemmer ikke. Har man forkurs i ingeniørutdanning fra HIST, eller andre steder, kan man søke i ordinærkvoten.

Endret av strek
Lenke til kommentar
Kom selv inn på arbeids- og organisasjonspsykologi ved Universitetet i Bergen, men jeg tillater meg en liten digresjon om dere har meg unskyldt :innocent:
HiST tilbyr både forkurs(vanlig forkurs på ett år) og realfagskurs(matte og fysikk, vårsemester).

Kan man med et realfagskurs fra HiST søke ingeniør-utdanning på NTNU? Og i såfall konkurrerer man da i en egen kvote? Ord på gata skal ha det til at NTNU ikke har en egen forkurskvote og at hvis man eksempelsvis går forkurs for ingeniørutdanning/realfagskurs på HiST så kan man kun søke seg til en av ingeniørutdanning ved HiST. Stemmer dette?

 

Realfagskurs er som sagt for folk med studiekompetanse (dvs, fullført VGS, men mangler matte+fysikk), så du kan fint søke deg inn på NTNU da :-) Må få C i matte da.

 

HiST har egne forkurs og realfagskvoter, kommer rimelig sikkert inn, med mindre det er en fryktelig populær linje da(bygg f.eks), og du kan studere hvor som helst. Jeg skal selv studere ved UiT, selv om jeg tok kurset via HiST.

Lenke til kommentar

Kom strengt tatt ikke inn på noe, da jeg begynner på siste år på bacheloren i fysikk ved UiB.

Jeg sitter derimot og telefonerer med alle dem som da skal begynne, er nemlig ikke alle som leser all dokumentasjonen de får og gjør det de skal :p

 

Gleder meg til høstsemesteret!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...