Gå til innhold

Hvilken utdanning (høgskole/uni) kom du inn på?


gaaserud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kom ikke inn på noe, noe som var meget skuffende i og med at jeg trodde at jeg vertfall kom inn på noe xD Jeg står derimot på venteliste med gode plasseringer.

Men på to av studiene jeg står på venteliste hos (Informasjon & Media og Øk.Adm) står det ikke noe nummer, noen så vet hva det vil si? Det står derimot venteplass nr. på alle de andre studiene jeg har søkt..

Lenke til kommentar

 

Meteorologi og Oseanografi ved UiB. Passer bra ettersom flyttelasset allerede er der :)

 

ÅÅååh. Det var det jeg "egentlig" skulle studere, men jeg ville ikke flytte. Lykke til

Og hva ble det i stede?

 

Energi og Miljø i Nord, UiT :)

 

 

Hehe, et av de studiene jeg har vurdert, men ble dessverre nedprioritert. Lykke til.

Lenke til kommentar
Meteorologi og Oseanografi ved UiB. Passer bra ettersom flyttelasset allerede er der :)

 

ÅÅååh. Det var det jeg "egentlig" skulle studere, men jeg ville ikke flytte. Lykke til

Og hva ble det i stede?

 

Energi og Miljø i Nord, UiT :)

 

 

Hehe, et av de studiene jeg har vurdert, men ble dessverre nedprioritert. Lykke til.

 

Jo takk, går bra, jeg er på 2 året allerede :)

Lenke til kommentar
Fysikk og matematikk ved NTNU :)

 

post-156462-1247917259_thumb.png

Nære på, flaks der. :)

 

Edit: kom selv inn på nanoteknologi, men vurderer å bytte til bioteknologi. Time will tell.

Grunnen er at jeg i utgangspunktet ville inn på nano (som har langt høyere krav) på NTNU, men fant etterhvert ut at det ble for mye kjemi for min smak :p

Lenke til kommentar

Sosiologi på UiO her.

 

Forresten, noen som vet kravene i år på journalistikk ved HiO, medisin ved UiO, psykologi UiO?

P.g.a det nye poengsystemet osv så hadde det vært interessant å se hvordan kravene har forandret seg fra i fjor. :)

 

Edit: Jeg ser det er en annen tråd om akkurat dette. Post svaret der! :D

Endret av edds
Lenke til kommentar
Fysikk og matematikk ved NTNU :)

 

post-156462-1247917259_thumb.png

Nære på, flaks der. :)

 

Edit: kom selv inn på nanoteknologi, men vurderer å bytte til bioteknologi. Time will tell.

Grunnen er at jeg i utgangspunktet ville inn på nano (som har langt høyere krav) på NTNU, men fant etterhvert ut at det ble for mye kjemi for min smak :p

Ahh, hehe. Er da ikke såå mye kjemi. :)

Lenke til kommentar
Ahh, hehe. Er da ikke såå mye kjemi. :)

Hvis det er snakk om NTNU er det svært mye kjemi. Mye fysikk også da (: Nå er jo nanoteknologi i mange tilfeller der fysikk, kjemi og biologi møtes. (+ mange andre fagfelt)

Endret av Sanzu
Lenke til kommentar

Såpass. :) Hvorfor det sure fjeset på posten din egentlig? Haha.

 

Tittet innom UiB sine sider (på nanotek), og der er fagene i prioritert rekkefølge ca slik:

1. Nanofag

2. Kjemi, fysikk og biologi

3. Matematikk

4. Øvrige (ex.phil. osv.)

 

Grovt skissert vel å merke. Regner med det ikke er store forskjellen på nanotek ved UiB og NTNU (gitt at man tar master ved UiB). Men det var en del kjemi ja. :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...