Gå til innhold

[Løst]Hva får jeg for dette? Skal oppgradere... igjenn!


Anbefalte innlegg

Vurderer en liten update da jge kommet over noen deler til en ok pris.

 

HW som følger:

Cooler Master HAF 932

Asus P6T Deluxe V2

Intel I7 920 D0

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB

2x Radeon Sapphire HD 4890 1GB

!tb WD Caviar Green

NorthQ NQ-4775 Black Magic Flex 850W

 

Maskinen er ca en uke og selges med W7

Endret av powersound
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fått tilbud på noen andre deler, så er greit og sjekke ev. mellomlegg osv. Sjekke mulighetene rett og slett.

 

Åja... den funker uten tvil... funker meget bra... men hvis man får tilbake like mye for denne som jeg gir for dem delene jeg kan få så er det kansek ikke så mye og lure på.

 

Men venter på endel ubesvarte spm. før jeg legger den ut for salg:D

 

Tør jeg spørre hvorfor du skal oppgradere når du allerede har noe av det feteste på markedet?

Og attpåtil bare en uke gammel?

Lenke til kommentar

Det er naturlig at prisen faller med 20-30 på selvbygde pcer.

Maskinen er bygget etter dine behov.. Hvis jeg skulle bygget den samme ville jeg f.eks valgt en annen strømforsyning.

I tillegg er det ingen garanti for hvordan pcen ble skrudd sammen.

Ingen garanti på hvor mye pcen har vært overklokket.

Lenke til kommentar
...

Ingen garanti på hvor mye pcen har vært overklokket.

 

Som om det har noe å si... Enten er saken ødelagt eller så funker den, og uansett om noe skulle gå galt har du full garanti, for du har jo ikke overklokket den, og ingen kan vite om personen før har gjort det heller.

 

Garantien bortfaller hvis komponenten er overklokket.

Selvfølgelig er det vanskelig (og kostbart) for produsenten å bevise at kortet er overklokket.

Men det er alikevel svindel. (Fordi du visste eller burde visst).

Men dette er en helt annen diskusjon som kanskje hører under samfunn og moral.

Lenke til kommentar

Enig med Bolson her, trekk 20 - 30% av prisen du ga for den med mindre du gidder å argumentere for at du har stabilitetsjekket maskinen og selger den som "nybygget".

 

Selger du den med et OS så bør det i alle fall ikke være et beta eller RC som slutter å fungere i 2010.

 

Ting du kan gjøre for å øke salgsverdien :

 

*Innstallere Orginal OS / Linux med nytteprogram (Openoffice etc).

*Legge inn Antivirus program (AVG free).

*Slenge med noen orginale spill om du har det (kjekt hvis du selger det som en spillpc).

 

Anbefaler deg uansett å prøve på en tjeneste som feks Finn.no

Lenke til kommentar
Fått tilbud på noen andre deler, så er greit og sjekke ev. mellomlegg osv. Sjekke mulighetene rett og slett.

 

Åja... den funker uten tvil... funker meget bra... men hvis man får tilbake like mye for denne som jeg gir for dem delene jeg kan få så er det kansek ikke så mye og lure på.

 

Men venter på endel ubesvarte spm. før jeg legger den ut for salg:D

 

Tør jeg spørre hvorfor du skal oppgradere når du allerede har noe av det feteste på markedet?

Og attpåtil bare en uke gammel?

 

Vel det er veldig rart dette. Jeg har selvfølgelig ikke noe med om du selger eller ikke - men et system med i7 og 2XHD4890 er det feteste du får. Eneste bedre er en bedre i7 feks typ 940. Meget spesielt å selge et slikt system med den begrunnelsen du har - derfor veldig skeptisk.....

Lenke til kommentar
Fått tilbud på noen andre deler, så er greit og sjekke ev. mellomlegg osv. Sjekke mulighetene rett og slett.

 

Åja... den funker uten tvil... funker meget bra... men hvis man får tilbake like mye for denne som jeg gir for dem delene jeg kan få så er det kansek ikke så mye og lure på.

 

Men venter på endel ubesvarte spm. før jeg legger den ut for salg:D

 

Tør jeg spørre hvorfor du skal oppgradere når du allerede har noe av det feteste på markedet?

Og attpåtil bare en uke gammel?

 

Vel det er veldig rart dette. Jeg har selvfølgelig ikke noe med om du selger eller ikke - men et system med i7 og 2XHD4890 er det feteste du får. Eneste bedre er en bedre i7 feks typ 940. Meget spesielt å selge et slikt system med den begrunnelsen du har - derfor veldig skeptisk.....

 

 

Den blei solgt idag. Så nå skal jeg sette meg ned og bestille nye deler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...