Gå til innhold

Sony Ericsson X10 - SEs første mobil med Android OS.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Inndatametode er øverste, og deretter er standard tastatur 2. øverst. :thumbup:

Takk, men det ser helt annerledes ut på Japansk... Jeg har 3 valg som står ved siden av hverandre,

1. Numerisk tastatur

2. <et japansk tegn> - Ser ingen effekt av å velge denne

3. <et annet japansk tegn> - Ser ingen effekt her heller...

Lenke til kommentar

 

Når jeg holder inne knappen nede til venstre i tastaturet,

 

Vet ikke om det du beskriver hjelper noe, men denne fungerer i alle fall:

 

Bruk tilbakeknappen, slik at tastaturet forsvinner. Så trykker du i tekstfeltet og holder til det popper opp et vindu. I det vinduet velger du "Inndatametode" og så "Standardtastatur".

Endret av Gadgeteer
Lenke til kommentar

 

Når jeg holder inne knappen nede til venstre i tastaturet,

 

Vet ikke om det du beskriver hjelper noe, men denne fungerer i alle fall:

 

Bruk tilbakeknappen, slik at tastaturet forsvinner. Så trykker du i tekstfeltet og holder til det popper opp et vindu. I det vinduet velger du "Inndatametode" og så "Standardtastatur".

 

Takk! Da forstår jeg tastaturet igjen... :-)

Lenke til kommentar

Og hvordan slår man av så telefonen ikke bruker datatilkobling over telefonnettet uten å spørre når man er utenfor de wlan'ene som er lagt inn?

 

Du klikker inn på Settings -> Wireless Controls -> Mobile Networks - og fjerner haken for MMS & Data.

 

Du kan evt laste ned en liten app som gir deg en direkte snarvei til denne. 2g-3gonoff.png

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg kun over EN ting, og det er skjermlåsen. Den går på hver gang jeg avslutter en samtale, og man kan ikke deaktivere den i det hele tatt.

 

Ellers så er jeg fornøyd. Det er jo alltids noe man undrer seg over, men jeg antar mye fikses i kommende oppdateringer.

 

 

Bruk no lock

Lenke til kommentar

Noen som har en peil på når siste FW-oppdatering dukker opp for norske (Netcom) brukere?

 

Og... i det siste har telefonen virket tregere og tregere. Jeg skjønner at det har med antall installerte apps, bakgrunnsprosesser mm. å gjøre, men er det noen som har noen tips til hvordan man kan få den til å faktisk fungere kjapt igjen?

 

Nå er det slik at når jeg skal svare eller avslutte en samtale, så må jeg vente i flere sekunder etter å ha trykket på "knappen" før noe skjer - OM noe skjer.

 

I tillegg er responsen generelt ganske treg, og jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å rette opp dette.

 

Bakgrunnsapplikasjoner som kjører er MyTasks (en huskeliste-app), Advanced Task Killer, Battery Information og antivirus + enkelte småting som er innebygget, og et par-tre apps som kun kjører når visse kriterier er møtt.

 

Er det mye å ha 10-15 bakgrunnsapps kjørende? Telefonen burde jo takle dette. Men generelt virker den å gå i sirup for tiden, og det er ganske irriterende.

Lenke til kommentar

Poppet nettopp opp at det var ny oppdatering tilgjengelig jeg fikk installert den men det er bare den enne x10 som fant den.

Det er kommet et backup program der og innlogging ved pinkode er litt endret...

R2BA023 er den endret til:-)

Timescape er kjappere og man kan endre bakgrunsbilde i timescape.

Mediascape er kjappere og endret utsende.

Endret av Optimus Prime
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poppet nettopp opp at det var ny oppdatering tilgjengelig jeg fikk installert den men det er bare den enne x10 som fant den.

Det er kommet et backup program der og innlogging ved pinkode er litt endret...

R2BA023 er den endret til:-)

Timescape er kjappere og man kan endre bakgrunsbilde i timescape.

Mediascape er kjappere og endret utsende.

 

Fikk du pop up i tlf, eller kjørte du via pc?

Lenke til kommentar

Poppet nettopp opp at det var ny oppdatering tilgjengelig jeg fikk installert den men det er bare den enne x10 som fant den.

Det er kommet et backup program der og innlogging ved pinkode er litt endret...

R2BA023 er den endret til:-)

Timescape er kjappere og man kan endre bakgrunsbilde i timescape.

Mediascape er kjappere og endret utsende.

 

Fikk du pop up i tlf, eller kjørte du via pc?

I telefonen, den fant den ikke på pcn....

Lenke til kommentar

Er telefonen kjøpt i Norge? Er den branded/låst på noen måte? Hvilket abb har du?

 

Ingenting på min ubranded Telenor-telefon enda. :S

Begge mine er ulåst og ubranded, den enne går det på den andre ikke, jeg har NetCom Iconnect...

 

Merkelig, sitter her med 2 stk selv (min og damas).

Jeg har Trigcom (NetCom sitt nett) og hun har OneCall (Network Norway sitt nett).

Begge er kjøpt ubranded (Komplett og Lefdal), men ingen oppdatering via OTA (testet WiFi og 3G) eller via pc.

Lenke til kommentar

Er telefonen kjøpt i Norge? Er den branded/låst på noen måte? Hvilket abb har du?

 

Ingenting på min ubranded Telenor-telefon enda. :S

Begge mine er ulåst og ubranded, den enne går det på den andre ikke, jeg har NetCom Iconnect...

 

Merkelig, sitter her med 2 stk selv (min og damas).

Jeg har Trigcom (NetCom sitt nett) og hun har OneCall (Network Norway sitt nett).

Begge er kjøpt ubranded (Komplett og Lefdal), men ingen oppdatering via OTA (testet WiFi og 3G) eller via pc.

Kan være som hann på Sony Ericsson sa. At de som var kjøpt gjennom opperatør fikk oppdateringen først og så om noen dager til resten, for den jeg kjøpte gjennom netcom fikk oppdateringa den fra cdon fikk den ikke enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...