Gå til innhold

Sony Ericsson X10 - SEs første mobil med Android OS.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En artikkel om mobiltelefoni på ITavisen uten at det nevnes iPhone!? UTROLIG! :new_woot:

 

Mer on topic: Vet ikke hva jeg skal tro. På en side sier jo Sony at den ikke støtter multitouch, men det ligner nå ikke Sony å spare på slike ting når det kommer til flaggskipene. Vi får bare krysse fingrene å håpe at denne "insideren" hos Sony har rett, og at vi får se multitouch etter hvert.

 

Nå er det slik at Sony Ericsson ikke produserer skjermer selv, dedikerte skjermprodusenter gjør den jobben for dem. Jeg tviler på at en skjermfabrikant lager en ekstremt high-end mobilskjerm med så stor størrelse (4 tommer) med så høy oppløsning (480x854 px) og med så bra kvalitet UTEN at touch-panelet støtter multitouch. Derfor har jeg tvilt siden dag en på at multitouch var umulig. Kan virke som jeg fikk rett i det.

Lenke til kommentar

En artikkel om mobiltelefoni på ITavisen uten at det nevnes iPhone!? UTROLIG! :new_woot:

 

Mer on topic: Vet ikke hva jeg skal tro. På en side sier jo Sony at den ikke støtter multitouch, men det ligner nå ikke Sony å spare på slike ting når det kommer til flaggskipene. Vi får bare krysse fingrene å håpe at denne "insideren" hos Sony har rett, og at vi får se multitouch etter hvert.

 

Nå er det slik at Sony Ericsson ikke produserer skjermer selv, dedikerte skjermprodusenter gjør den jobben for dem. Jeg tviler på at en skjermfabrikant lager en ekstremt high-end mobilskjerm med så stor størrelse (4 tommer) med så høy oppløsning (480x854 px) og med så bra kvalitet UTEN at touch-panelet støtter multitouch. Derfor har jeg tvilt siden dag en på at multitouch var umulig. Kan virke som jeg fikk rett i det.

 

Du sier noe der, men noe som slår meg og er at denne mobilskjermen kan være 1. generasjon uten multi/dual touch men klart, heller egentlig mer mot teorien din :) Får håpe dette stemmer da, selv om jeg tar det med en god klype salt. Merkelig da at feks SE folk som Rikard Skogberg sier at panelet mangler en såpass etterspurt egenskap, vitner i såfall om en kolossal kommunikasjonssvikt i firmaet!

Lenke til kommentar

En artikkel om mobiltelefoni på ITavisen uten at det nevnes iPhone!? UTROLIG! :new_woot:

 

Mer on topic: Vet ikke hva jeg skal tro. På en side sier jo Sony at den ikke støtter multitouch, men det ligner nå ikke Sony å spare på slike ting når det kommer til flaggskipene. Vi får bare krysse fingrene å håpe at denne "insideren" hos Sony har rett, og at vi får se multitouch etter hvert.

 

Nå er det slik at Sony Ericsson ikke produserer skjermer selv, dedikerte skjermprodusenter gjør den jobben for dem. Jeg tviler på at en skjermfabrikant lager en ekstremt high-end mobilskjerm med så stor størrelse (4 tommer) med så høy oppløsning (480x854 px) og med så bra kvalitet UTEN at touch-panelet støtter multitouch. Derfor har jeg tvilt siden dag en på at multitouch var umulig. Kan virke som jeg fikk rett i det.

 

Det er fortsatt SE som velger hvilken skjerm som skal stå i telefonen og ikke produsenten av de enkelte skjermene. At Sony ikke skulle ha tenkt på en så vesentlig ting er meg ubegripelig.

Og som jeg skrev, SE pleier ikke å spare på så mye når de gir ut toppmodeller. :)

 

Det merkelige da er at PR-avdelingen har gått ut og sagt at den ikke støtter multitouch hw-messig, men er vel ikke sikkert de har gjort så god research av sitt eget produkt.

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar

Vel, du må huske at de som uttaler seg jobber i PR-avdelinga, og det er tydelig at kommunikasjonen fra gutta på teknisk til gutta på PR ikke er helt som den skal være.

 

On a sidenote, 1. generasjon? I et panel som er 4" med 480x854? Vi snakker vel mer generasjon 7 eller noe :p

 

Hehe, tenkte mer på 1. generasjon av den størrelsen kombinert med den oppløsningen ;) Men for all del, ser poenget ditt :p

Lenke til kommentar

Vel, du må huske at de som uttaler seg jobber i PR-avdelinga, og det er tydelig at kommunikasjonen fra gutta på teknisk til gutta på PR ikke er helt som den skal være.

 

 

Spørsmålet er da, hvorfor ønsker PR-avdelinga i SE at folk skal tro at det er en HW-sak at X10 ikke støtter MT? MT er tross alt "talk of the town", og flere brukere snur i døra når de hører at X10 ikke har support for MT.

 

Det kan være at:

 

- De frykter Apples søksmål mot HTC, og selv om det ikke omfatter MT, så kan det være enklere å inngå avtale med Apple om HTC taper dersom man unngår å tirre Jobs med MT.

- De frykter at folka i HW-avdelinga ikke snakker med folka i SW, med resultatet at en lovet funksjon ikke kommer før lenge etter at den er lovet. Da rømmer kundene.

- Den kjedeligste teorien er rett og slett at displayet faktisk ikke støtter MT. Believe it or not! ;)

Endret av Gadgeteer
Lenke til kommentar
Gjest Slette+897123

noen som vet om en norsk nettside eller fysisk butikk i norge der man kan kjøpe en bærevæske, pose eller lignende å ha x10 i? helst bare en liten sak, trenger ikke noe stor greie til å feste i beltet, men en liten sak for å beskytte telefonen hadde gjort seg.

 

og et spm til; er det noen måte å lage spillelister på ved å bare bruke telefonen, eller må man bruke Media Go og gjøre det på en pc?

Endret av Slette+897123
Lenke til kommentar

Hei!

 

Hvor blir det av testen til amobil.no på Sony Ericsson X10? Nå har stort sett alle mobilsider hatt hver sin test, men hvor er amobil.no sin.

 

Selv, så kommer jeg nok til å kjøpe X10 om en stund.

 

Et spørsmål har jeg. Når det gjelder kalender, så teste jeg ut på jobb her en dag å synkronisere google kalenderen inn på telefonen, men fikk ikke dette til. Det skal vel bare være å notere ting inn i kalenderen på nett, og senere kunne se dette på kalenderen på telefonen?

 

Man kan legge til flere gmail kontoer på telefonen?

 

Jermund

Lenke til kommentar

noen som vet om en norsk nettside eller fysisk butikk i norge der man kan kjøpe en bærevæske, pose eller lignende å ha x10 i? helst bare en liten sak, trenger ikke noe stor greie til å feste i beltet, men en liten sak for å beskytte telefonen hadde gjort seg.

 

og et spm til; er det noen måte å lage spillelister på ved å bare bruke telefonen, eller må man bruke Media Go og gjøre det på en pc?

 

Bæreveskene til bl.a. iPhone passer ganske så perfekt. Jeg har en for 3GS produsert av Golla, som passer helt perfekt.

Eneste er at den er av dårlig kvalitet, og har begynt å gå i fra hverandre etter 3 ukers bruk...

Lenke til kommentar

Javel? Jeg har ikke hatt noen telefoner som støtter "wake on alarm" - om jeg skrur av telefonen, så er den skrudd av - dvs. at ingenting funker. Det gjelder Nokia 3300, SE K700, SE880W, et par andre SE-telefoner jeg ikke har i hodet akkurat nå, og minst en Samsung som jeg heller ikke husker modellnummeret på.

 

Kan du fortelle meg noen telefoner som støtter dette her?

 

 

Min 6110 (fra 98), 8110, 5210, 6310, K700, 6230i og 5800 taklet det iallefall. Brukte det stadig vekk. :)

 

Nå tror jeg aldri jeg har slått av telefonen annet enn når den har gått tom for batteri, og da har det i alle fall ikke vært noe "wake on alarm", så noen sånn funksjon har jeg hverken trengt eller prøvd. Jeg testa derfor med min litt tilårskomne Nokia N90 nå (den er vesentlig nyere enn -98, men likevel).

 

:w00t:

 

Jeg er overbevist :thumbup:

 

Men jeg regner fortsatt med at en telefon som er uten strøm er "død", også for kalenderen, så da vet jeg ikke om det blir noe savn å ikke ha "wake upon alarm". Men jeg lærte noe nytt om min drøyt fire år gamle Nokia. Får sjekke T39en også da, den er vel enda litt nærmere årtusenskiftet, selv om den vel også er fra denne sida. :)

 

BTW: iPoden, som vel skal være lik iPhonen når det gjelder klokke, alarm mm, våkna ikke.

 

Hvis den går tom for strøm, så ja, da er den tom for strøm. Men hvis du slår den av selv og alarmen er satt, så er det noe annet :)

 

noen som vet om en norsk nettside eller fysisk butikk i norge der man kan kjøpe en bærevæske, pose eller lignende å ha x10 i? helst bare en liten sak, trenger ikke noe stor greie til å feste i beltet, men en liten sak for å beskytte telefonen hadde gjort seg.

 

 

Hvis du bare vil ha en pose så kan du bruke en brillepose. Jeg bruker en pose fra noen gamle Oakleybriller. Tykk og god. fin å pusse skjermen med også :)

Endret av AtleCM
Lenke til kommentar

noen som vet om en norsk nettside eller fysisk butikk i norge der man kan kjøpe en bærevæske, pose eller lignende å ha x10 i? helst bare en liten sak, trenger ikke noe stor greie til å feste i beltet, men en liten sak for å beskytte telefonen hadde gjort seg.

 

 

Nå er dette ikke svaret på det du spør om, men jeg prøver meg likevel, for på Clas Ohlson fant jeg en Krusell belteveske som er akkurat passe stor for X10-en. Naturlig nok var det den største veska, vi snakker om en av de største telefonene og det vi putter telefonen i må jo nødvendigvis fylle litt. Uansett synes jeg det er en veldig fin løsning, siden jeg bruker blåtannhåndsettet omtrent hele tida. Jeg synes telefonen er litt i største laget for lommene, og siden SE har plassert det lille lokket over USB-kontakten, så ser jeg for meg at en form for permanent casing, enten i skinn eller plast, vil gjøre det vanskeligere å komme til kontakten.

Lenke til kommentar

BTW, så registrerer jeg at ikke alle er fornøyde med batterikapasiteten på Desire heller. Det er ikke med skadefryd jeg registrerer dette, det er bare som jeg tenkte. Det var noen som mente at Desire var svaret da det ble klaga på batterilevetida til X10, men jeg antok at dette er en sak som hører sammen med telefonenes størrelse og funksjoner, og det ser ut til at det er riktig. Det ser også ut til at både X10, Legend og Desire blir litt bedre etter noe tid, men først og fremst handler det om å finne rutiner og programmer som utnytter mulighetene på en best mulig måte med minst mulig strømforbruk.

 

Mitt hovedønske pr. nå er å få en Android 2.1-oppdatering, og at Android Marked åpnes for betalte programmer også her i Norge.

 

Litt fint det også - at en så bra telefon fortsatt bare kan bli bedre. :D

Lenke til kommentar

Er det bare hos meg eller er det flere som opplever at facebook for android ikke er så veldig flink på å gi varsler? Jeg får ikke opp når noen f.eks kommenterer et bilde jeg har, venneforespørsel osv. Har huket av for at det skal varsles..

 

Noen med forslag? :)

 

på forhånd takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...