Gå til innhold

Sony Ericsson X10 - SEs første mobil med Android OS.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mulig det er et fryktelig dumt spørsmål, men hva pokker er "cellestandby"? Når jeg sjekker hvilke funksjoner som sluker mest batteri troner denne på topp, og under detaljer står det "batteri brukt av mobilradio". Radiohvafforno? :hmm:

 

Nå har jeg hatt min telefon en snau uke, og er så langt kjempefornøyd. Jeg oppgraderte med en gang, så jeg har dessverre ikke noe sammenligningsgrunnlag for før/etter, men jeg har i hvert fall ikke hatt noen problemer med responsen på skjermen.

 

BT-headsettet er virkelig en gave til oss jenter som har telefonen i vesken og ikke i lommen - praktisk å ikke være tjoret fast i vesken når man hører på musikk! :!:

Lenke til kommentar

går jo ann å koble facebook profilenen til folk sammen med telefonkotaktene på mobilen. Men er det altså mulig å bruke facebook bildene til kontaktene på mobilen?

 

Jeg har klikket meg gjennom det jeg finner av menyer for profiler, bilder m.m., og det ser ikke ut til at denne muligheten ligger der i dag.

Lenke til kommentar

Mobilradio er nok heller lytting til musikk, da jeg ikke har hørt på musikk, og har ikke noe mobilradio i listen min.

Cellestandby er "sleep", som i når du ikke bruker telefonen.

Nei, mobilradio er gsm-, edge- og 3g-mottakeren i mobilen. X10 har radio i BT håndfrisettet.

Lenke til kommentar

Om noen finner en løsning på hvordan jeg kan synke den mot outlook uten push og ditt og datt så hadde jeg satt umåtelig pris på dette.

 

Ellers er telefonen fantastisk :)

Sliter med samme problemet, se pc suite som skal fungere finner ikke telefonen

får heller ikke koplet vanlig mail til, stopper på utgående server

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fått min X10. Jeg regner med å bruke litt tid på å bli kjent med den, men allerede etter noen minutter, så fikk jeg til noe som i tester er blitt holdt mot X10, nemlig at det ikke er mulig å bruke landscape-tastaturet når man skriver en SMS.

 

Vel - det kan man :w00t:

 

 

4496740684_95fa5aa382_o.jpg

 

Sikkert flere som har fått det til, men enten er det testet en tidligere release som ikke kunne skrive SMS i landscape, eller så har den som har testa telefonen bare ikke fått det til. Uansett, en kjærkommen funksjon for en som har store hender.

 

Og forresten - jeg fikk min fra Ludostore, og det fulgte med 8 Gb minnekort og bluetooth håndfri med radio. :)

Endret av Gadgeteer
Lenke til kommentar

Om noen finner en løsning på hvordan jeg kan synke den mot outlook uten push og ditt og datt så hadde jeg satt umåtelig pris på dette.

 

Ellers er telefonen fantastisk :)

Sliter med samme problemet, se pc suite som skal fungere finner ikke telefonen

får heller ikke koplet vanlig mail til, stopper på utgående server

Det er en av de grunnene som holder meg borte fra X10. Desire har det via deres egen HTC sync....

Lenke til kommentar

Jeg ringte til SE kundeservice og fikk et svar som gjorde at jeg fikk lyst å banke fyren, han hadde hvertfall ikke mye forståelse for problemet.

 

Han sa at jeg kunne sette opp noe gmail greier også legge inn ting den veien, eller jeg kunne bruke en annen SE telefon synke den, legge det inn på hjemmesiden til SE og synke derfra....Herregud så forbanna jeg kjente at jeg blei over bare å komme med forslaget...

 

Jeg må si jeg føler meg litt lurt her, jeg er amatør og ikke inne i disse greiene, alle sa til meg at jeg ikke burde ta HTC fordi de hadde de MW6.5 og de hadde dårlig kundeservice.

 

Jeg har hatt SE i 10 år og aldri hatt problemer før det hadde jeg Nokia med masse problemer så jeg er litt svak for SE.

 

Men nå er jeg veldig skuffet og vet ikke helt hva jeg skal gjøre, de kommer ikke med noe system for å fikse dette heller sa han.

Lenke til kommentar

Enig med deg! Jeg fikk i utgangspunktet inntrykk av at dette kunne ordnes via moxier-applikasjonene som følger med telefonen men det er altså ikke slik. Jeg sitter ennå på gjerdet og venter litt før jeg bestemmer meg....hehe....Har mest lyst på Desire nå...vi får se..

Lenke til kommentar

Er det flere som har problemer med å koble seg til åpne nettverk med X10?

Når jeg pakket ut telefonen og satte i laderen slo telefonen seg på og det var ingen problem og koble seg til det åpne nettverket og surfe uten sim-kort på jobben. Når telefonen var ferdig ladet satte jeg inn sim-kortet og siden har jeg ikke kommet inn på det åpne nettverket med telefon.

Har også en HTC Hero og har samme problemet med den når det gjelder åpne nettverk.

Lenke til kommentar

Var å prøvde X10 i dag, glemte helt hva som var negativt med den.. Hva var negativt igjen? :p

 

-Ikke multitouch

-Vi må nøye oss med Android 1.6 i noen uker?

-Ikke flash-støtte

 

Sistnevnte er jo en liten biggie, men så tenker jeg: Flash eller dritbra kamera? Tar kameraet lett før flash. HTC's kamerasensor er jo alle helt udugelige..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...