Gå til innhold

Kosttilskudd - de beste kjøpene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glutamin har da en god effekt på protein syntesen i tillegg? Pluss at de holder ammoniakk nivåene i kroppen stabile.

 

CLA kan jeg være enig i at er et litt humbug produkt, men det er også et veldig høyt diskutert produkt.

 

Bcaa kan du få kjøpt på grimgrossisten, kostshop eller nordic power :)

Lenke til kommentar

Ingen av de hadde BCAA. (Kostshop er nede). Det ville uansett vært rart, da det er ulovlig å selge frie aminosyrer i norge.

 

De BCAA produktene jeg har sett norske nettbutikker har, er rett og slett bare hydrolysert wheyprotein som er overpriset noe voldsomt.

Lenke til kommentar

Er man virkelig desperat så funker grønn te. 4 kopper god grønn te om dagen og det tar seg av omtrent 80-120 kcal. Ikke spesielt mye i den store sammenhengen, men man skal ikke forvente mirakelmidler når det gjelder slanking.

 

Det som fins av mirakelmidler har usedvanlig kjipe bivirkninger også. Leste et stykke om Alli+den reseptbelagte varianten som er sterkere; og det hørtes virkelig ikke gøy ut. Fett som går rett gjennom kroppen osv :ermm:

Lenke til kommentar

Det produktet er sluttsolgt fra leverandør. Finner ingen andre BCAA de har.

 

Og nei, det er ikke lov til å selge frie aminosyrer i norge, uavhengig av om de er essensielle eller ei. Det er klassifisert som legemiddel, og du kan kun få det på resept fra legen. (Eller importere det til inntil 3 måneders eget forbruk fra utlandet, som med andre legemidler)

 

Det skal sies at mattilsynet har kommet med noen nye regler på dette nå:

http://www.mattilsynet.no/aktuelt/nyhetsar...minosyrer_63339

 

Men de sier ingenting om hva som er lov, eller hvor mye. Hver enkelt produsent eller importør må søke om lov til å selge hver enkelt aminosyre, uten at de vet om de får gjennomslag.

Endret av Freddy K
Lenke til kommentar

Har overfølsomhet for melkeprodukt, så jeg kommer til å teste erteproteinet fra X-life. Må blande gainer selv tenker jeg, da jeg ikke finner noe "erteproteingainer"... Kanskje du har kommet over noe? Uansett så liker jeg å handle alt på en plass. X-life har klær fra better bodies og gasp, samt at de sender vel fraktfritt, så da kjører jeg nok X-life på hele fjøla...

 

Du har sikkert prøvd å handle fra utlandet, Freddy K? Hvordan gikk det? Tenker både klær og tilskudd. Fortell, fortell

 

Edit: Sjekk kreatin-linken din i førsteposten

Endret av Vale
Lenke til kommentar
Jeg har kun smakt pulverene fra den forrige serien, og jeg synes det smakte "kjemisk".

 

Jeg kjøpte en gang det gamle "Biopro", rett etter at de åpnet virksomheten sin, og det smakte egentlig helt for jævlig. Har holdt meg unna dem etter det. Kjemisk er absolutt det mest beskrivende ordet å bruke om smaken på det, spesielt blandet i vann.

Lenke til kommentar
Har overfølsomhet for melkeprodukt, så jeg kommer til å teste erteproteinet fra X-life. Må blande gainer selv tenker jeg, da jeg ikke finner noe "erteproteingainer"... Kanskje du har kommet over noe? Uansett så liker jeg å handle alt på en plass. X-life har klær fra better bodies og gasp, samt at de sender vel fraktfritt, så da kjører jeg nok X-life på hele fjøla...

 

Du har sikkert prøvd å handle fra utlandet, Freddy K? Hvordan gikk det? Tenker både klær og tilskudd. Fortell, fortell

 

Edit: Sjekk kreatin-linken din i førsteposten

 

Har aldri sett noe erteproteingainer nei. Men det er jo null problem å mikse selv:) Selv er jeg uansett fan av å spise karbohydrater fra kornprodukter og frukt.

 

Handlet en del fra bodybuilding.com for noen år siden, helt til tollen plutselig stoppet et helt vanlig proteinpulver. Ikke fikk jeg tilbake pengene fra BB heller, så det ble siste gangen med det.

Mange som handler fra discount-supplements.co.uk. Lurer fælt på å bestille BCAA derfra...

 

Ang. klær så handler dama en del klær fra utlandet, uten problemer ;) hehe.

 

Kreatinlinken fungerer ikke ser jeg, men ser at de ikke har 1kg creapure på listen nå. Muligens tomt på lager?

Lenke til kommentar

Jeg prøver også å spise minst mulig tilskudd, og mest mulig vanlig mat. Man må jo tenke litt da, men det er bare i begynnelsen. Det går bra når du kommer inn i det... Vil oppfordre alle til å se litt på kostholdet sitt, og vurdere om man kanskje kan trappe litt ned på tilskuddene, og trappe opp på vanlig mat. De som har holdt på en stund vet nok dette , men det kan jo være noe å tenke på for de litt nyere i gamet. Det heter jo ikke "tilskudd" for ingen ting.

 

Jeg har aldri handlet noen ting fra utlandet, har heller ikke undersøkt priser... Men ser for meg at det må bli en del rimeligere. Men blir det jo stoppa, er det jo liten vits:) Men kvinnfolka har en litt annen nese for sånn, tror jeg. De lukter seg frem til smutthull både her og der!

 

Men det er jo bare å se på Toll.no og se hva man finner ut.... Eventuelt kontakte dem og spørre, eller sjekke disse trådene på NFF.no 1 2 3

Endret av Vale
Lenke til kommentar

Skal man ha BCAA eller andre aminosyrer er bulkpowders.co.uk stedet å handle fra. Etter norsk lov har man uansett lov til å få tilsendt opptil 3 måneders forbruk, så det er overhodet ingen problem å få det gjennom tollen HVIS man bestiller fra innsiden av EU. Alle kosttilskudd fra USA er nesten per definisjon ansett som doping, så det kan man bare glemme.

 

Er kanskje litt problematisk å definere hva som er 3 måneders forbruk, men jeg har brukt å ta utgangspunkt i høyeste anbefalte dosering på hjemmesiden til bulkpowders, ganget den med 90 og prøvd å holde meg under den mengden man da kommer frem til, og det har alltid gått greit. Flere av pakkene har blitt plukket som stikkprøver av tollen, og de har aldri hatt noe som helst å utsette på dem.

Lenke til kommentar
Thanx! det var en bra side :)

 

Kunne tenke meg å prøve Beta Alanine og... noen som har prøvd det?

 

Edit: 1kg bcaa kr. 321,- på bulkpowders

 

Brukte det en stund, men det gikk liksom litt i glemmeboken. Skulle vel kanskje ha begynt på igjen. Ikke det at det nødvendigvis er så fryktelig effektivt, men det koster liksom ikke rare greiene heller. En krone eller to om dagen liksom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...