Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juli 2009

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det jo opptil flere sider siden det har vært noe rust å spore i denne tråden - her kommer litt nedbrutt jern foreviget på Kodak Ektar film i en gammel Yashica Electro 35 GSN.

Tror ikke "ADIO 1" har opplevd særlig action i disse traktene på en stund...

post-73994-1246990874_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Der var det rust ja! Likte spesielt lappen det stod "Der det skjer, når det skjer". Det ga prikken over i-en.

Takker :)

Som medlem av den beryktede ironi-generasjonen, kan jeg jo ikke la slike utsnitt gå upåaktet hen :p

Ingard: You got candy :thumbup:

Skrevet

Vel, dette er egentlig bilder fra slutten av mai, men nå er det juli. :)

Var av ymse grunner i utlandet, og som turist oppe i et gedigent tårn så jeg gjennom en glassrute rett på et duerede. Hmm - et motiv? Ikke helt - dessuten alt, alt for dårlig lys. Aha - nytt kamerahus - la oss se hva vi kan få ut av håndholdt lukkertid og høy ISO.. :)

Har her droppet støyfjerning, utenom default 25% fargestøyfjerning i RAW-konverteringen. Ville nok blitt litt renere med litt opprydning. ;)

En god del refleksjoner fra vindusruten - sees spesielt over duen og i de brune refleksjonene på høyresiden. Ruten fører også til dårlige kontraster - ble enda litt ekstra støy da jeg boostet kontrasten - jpeg'ene rett fra kameraet ble veldig blasse greier.

En overrasket due:

post-71211-1247005475_thumb.jpg

24-70@70, ISO 3200, f/2.8, 1/13s håndholdt.

...Og hva den passet på:

post-71211-1247005491_thumb.jpg

24-70@70, ISO 6400, f/2.8, 1/25s håndholdt.

Syntes ikke det ble så altfor gæli støymessig, håndholdt og på så høy iso, uten støyfjerning? (Heh - synd jeg på det tidspunktet enda ikke hadde fått polafilteret mitt - kunne bumpet opp ISO'n enda et hakk og sluppet mange av refleksjonene.. ;))

Skrevet

Kjøpte et par Lamborghinier her om dagen, fikk endelig rota meg til å ta bilde av de i dag. Skulle egentlig brukt de i Junifesten, men det skjedde ikke.

post-26623-1247006141_thumb.jpg

post-26623-1247006149_thumb.jpg

Hvordan opsettet var

post-26623-1247006164_thumb.jpg

Skrevet
Kjøpte et par Lamborghinier her om dagen, fikk endelig rota meg til å ta bilde av de i dag. Skulle egentlig brukt de i Junifesten, men det skjedde ikke.

Morsomt tema - har selv tenkt på å anskaffe et par fine modellbiler og eksperimentere med lys.. :)

Det andre der ble litt utbrent, synes jeg - lysovergangene i toppen ble veldig skjoldete, i alle fall på læppisen min. Men - likte komposisjonen! :thumbup:

Skrevet (endret)

Takker.

Skal se på de overgangene ser de ikke her se. Litt usikker på om skjermen min lurer meg...

målte rgb i photoshop nå, i det lyseste på toppen måler jeg:

r 251

g 251

b 251

i den nest lyseste 249, neste 248 og 247.

for min del ser bildet normalt ut, er mulig skjermen din jukser til noe i hvitnivået. Dynamisk kontrast eller lignende. Har samme feilen på iphone.

http://www.lagom.nl/lcd-test/white.php på denne siden klarer skjermen min å skille alle blokkene, jeg ser ingen feil med bildet mitt her heller så da skylder jeg på laptopskjermen din Trondster ;)

slenger med en i 100% jpg kvalitet. de andre er jo på 60%

Til Trondster:

post-26623-1247007475_thumb.jpg

Endret av Dewil
Skrevet

Nå har de visst begynt med rafting i Akerselva også :) Her er noen av våghalsene ved enddestasjonen - eller er det bare en hvilestasjon :hmm:

post-126935-1247006758_thumb.jpg

1/400s, f5,6, 21mm, ISO 200

Tom

Skrevet (endret)

Ræææfting i akerselva ja. Tom, har du stjålet ideen min jeg fortalte om på den indiske resturanten?

@Trondster: se over her ^^

Endret av Dewil
Skrevet

Er nok min læppis. Andre bildet ser mye bedre ut her - der er overgangene dithered. Det er nok bare min skjerm, hvor det så ut som om det var veldig stor forskjell på #F9F9F9 og #FBFBFB.

Never mind - har dempet brightness, og det ser bedre ut. :)

Skrevet
Kjøpte et par Lamborghinier her om dagen, fikk endelig rota meg til å ta bilde av de i dag.

Du store. Tror aldri jeg får råd til å kjøpe én, langt mindre to. Supert det bildet med begge bilene.

Skrevet

Prøvde meg litt på "macro" i hagen med kit objektivet mitt.

Ble såpass fornøyd at jeg legger det ut her i håp om at noen kanskje har noen tips til hva som kunne vært gjort anderledes :)

post-33984-1247064490_thumb.jpg

EXIF: f7.1, 1/200s 50mm

Skrevet (endret)

Litt sommerlig Juli-blomstring i glasshusbedet mitt:

post-92574-1247066282_thumb.jpg

Exif:1/80 - 5.6 – ISO:100

Exposure Compensation:-1/3

Focal Length: 22.0 mm

RandiA

Endret av RandiA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...