Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juli 2009


Anbefalte innlegg

Enig i det du sier med HDR versjonen din der, Dewil. Det fungerer bedre til litt mindre komplekse motiver. Men det første der var flott. Digger bokeh'n! Jeg holdt på å kjøpe 150-500mm selv en gang, men endte opp med å kjøpte 70-200 f/2.8. Ikke helt det samme som 500, men kjempefin bokeh på f/2.8 uansett.

 

Uansett flotte bilder :)

Endret av Milt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette bildet er langt i fra hva jeg vil kalle vellykket...

 

Så er det jo spørsmålet: "Hva er et vellykket HDR-bilde?" Noen avskyr effekten du har fått her, mens det var akkurat dette du var ute etter her. En annen måte å få et vellykket HDR-bilde på er slik jeg bruker på mange av bildene mine, feks dette hvor du ikke ser noe til den effekten du har fått.

 

Men det bildet du la ut som HDR, var en blanding, synes jeg. Hvor mange eksponering la du sammen?

Lenke til kommentar

Jeg bukker dypt, og takker for vennlige ord vedrørende bildet fra operataket. Overraskende god respons.

 

Jeg har ikke vært så ivrig til å kommentere i månedstrådene selv, kanskje jeg burde skjerpe meg litt der. Men jeg kan jo ta for meg de mest nærliggende i første omgang.

 

Sverrelerre: Det ene Korsikabildet ditt ser ut til å falle ut (borte vekk) fra tid til annen, synd for det så ganske bra ut. Var 2 sekunder virkelig nok for å få til bilde nr. 2?

 

Milt: Actionfylt fra deg denne gangen. Stilig med det skyttergravbildet. Det ser ut som AG3's dager er talte, i hvert fall så de ikke slik ut den gang jeg var inne.

 

Ingardj: Du fortsetter å eksperimentere med blomster ser jeg. Du er i alle fall et eksempel på at ordtaket "øvelse gjør mester" har noe for seg.

 

Jurgis: Et bra hakk tøffere en mitt vådeskudd med kompakt fra samme dag. Fint og dystert.

Lenke til kommentar

@milt: har 70-200vr 2.8 også, den er herlig. prøvde den først men fikk absolutt ikke det utsnittet jeg ville ha.

 

@Oyorn: Har lagt sammen 3 eksponeringer. Bildet at rod'n jeg har lagt ut er en av de mindre vellykede bil HDR fotoene mine. se på denne f.eks er et av de bedre.

 

Også linka du til mange bilder på din hdr, kan ikke si jeg så hvem av de du mente. ;)

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

k.n.b: jeg brukte nok kun 2 sekunder, så sier ihvertfall exif...

 

post-50883-1246821003_thumb.jpg

Nikon D40 & 18-70mm:

1/100 sek - f/5 - 40mm - polafilter

 

Dette er Girolata, den eneste landsbyen i Korsika uten veiforbindelse. Den eneste måten å komme seg dit på er å gå stien (1,5 t). Vi gikk stien, til tider i tykk underskog, da landsbyen plutselig dukket opp mellom løvverket. Girolata har en 1400-talls borg, en perfekt blå lagune og en søt samling med småhus. Vi sov i telt i landsbyen - anbefales!

Lenke til kommentar

Humlen surrer mot Honningrosen

Prøver ut tele'n min på en teknikk jeg lærte av HelenA på Trønder-foto-treff lørdag. Med litt øving, tror jeg det kan bli til noe.

post-92574-1246885084_thumb.jpg

Exif: 1/500- f/5.6 - ISO 100

Exposure Compensation:-1/3

Lens:EF-S55-250mm f/4-5.6 IS

Focal Length:187.0 mm

 

Den kan greie seg med annet enn Honningrosen også:

post-92574-1246886129_thumb.jpg

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Siden jeg er opphengt i naturbilder om dagen, tenkte jeg å legge ut et par bilder fra Lauvnesvannet i Sigdal.

 

Jeg regner med å bruke mye tid på landskapsbilder i sommer. Som er et tema jeg lenge har hatt lyst til å lære mer om. Håper bildene faller i smak :)

 

post-109531-1246902815_thumb.jpg

 

post-109531-1246902826_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...