Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juli 2009


Anbefalte innlegg

Lirker inn et Juli-bilde på overtid - enda en gang knipset med gammelt kommunist-glass (1963 modell J-11) på en moderne japaner (Oly E-P1). Objektivet er jo ikke sylskarpt, men man ser da hva motivet er - og for flora liker jeg mykheten som bruk av stor blenderåpning gir. :)

post-73994-1249116362_thumb.jpg

Jpg rett fra kameraet - deretter kun beskjært og skalert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 bilder fra gårdsagens brudepar, ikke kirke bryllup mao..

egentlig hadde de bestilt studio fotografering. Men fant ut at siden de hadde en så kul brudebil og orginalt kledd så ville det være adskillig bedre å ta bildene ute :)

Ja dette var litt tøft. Du ligger en del hakk over midt nivå (som er seriøst wannabe hobby fotograf :) ) men som enhvermansen i gata kan jeg gi feedback på det jeg synes.

Lite lys på fruen som skubber bilen?

Kanskje for mye eller for synlig at du bruker lyskilder, mykere lys kanskje?

 

Det var det jeg kom på sånn ifarten

Lenke til kommentar
2 bilder fra gårdsagens brudepar, ikke kirke bryllup mao..

egentlig hadde de bestilt studio fotografering. Men fant ut at siden de hadde en så kul brudebil og orginalt kledd så ville det være adskillig bedre å ta bildene ute :)

Ja dette var litt tøft. Du ligger en del hakk over midt nivå (som er seriøst wannabe hobby fotograf :) ) men som enhvermansen i gata kan jeg gi feedback på det jeg synes.

Lite lys på fruen som skubber bilen?

Kanskje for mye eller for synlig at du bruker lyskilder, mykere lys kanskje?

 

Det var det jeg kom på sånn ifarten

 

tja, hvis jeg hadde valgt en annen lyssetting så har heller ikke bildet blitt det samme ;). Lys skaper bildet, og hvordan man belyser et bilde er avgjørende for det endelige resultatet. Har jeg f.eks brukt svære softbokser så har jeg fått et heller mildere bilde, da dette gir mykere overgang fra skygge til høylys.

 

Mors Lille Ole sees til middag :p i morra.

Endret av DeViSoR
Lenke til kommentar
2 bilder fra gårdsagens brudepar, ikke kirke bryllup mao..

egentlig hadde de bestilt studio fotografering. Men fant ut at siden de hadde en så kul brudebil og orginalt kledd så ville det være adskillig bedre å ta bildene ute :)

Ja dette var litt tøft. Du ligger en del hakk over midt nivå (som er seriøst wannabe hobby fotograf :) ) men som enhvermansen i gata kan jeg gi feedback på det jeg synes.

Lite lys på fruen som skubber bilen?

Kanskje for mye eller for synlig at du bruker lyskilder, mykere lys kanskje?

 

Det var det jeg kom på sånn ifarten

 

tja, hvis jeg hadde valgt en annen lyssetting så har heller ikke bildet blitt det samme ;). Lys skaper bildet, og hvordan man belyser et bilde er avgjørende for det endelige resultatet. Har jeg f.eks brukt svære softbokser så har jeg fått et heller mildere bilde, da dette gir mykere overgang fra skygge til høylys.

 

Mors Lille Ole sees til middag :p i morra.

Jeg tenkte mer i retning gjenskinnet på døren under armen hans.

Jeg sier ikke hva som er riktig, jeg sier bare hva jeg synes. Jeg kan ikke gi deg svarene på hva du må gjøre.

So es das :p

Endret av Inc
Lenke til kommentar

protip: pola filteret kommer ikke til å fjerne refleksen; og tar du bildet av glass uten reflekser får du ett kjipt bilde.

er ikke verdens beste til å ta bilder av glass selv, så skal ikke gå aaaltfor mye inn på det. men det du burde tenke på er at glass reflekterer ALT. så du må gjøre det i helst ett svart telt / improv rom som ikke reflekterer blitzlyset. og har du lyset nærmere blir refleksen større. har du noe bak glasset (feks folie) som reflekterer tilbake får du liv i vesken som er inne i glasset.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...