Gå til innhold

Erfaringer med Asrock NetTop ION 330


Anbefalte innlegg

Du kan prøve å installere BIOS v1.5 på nytt, eller prøve å installere en eldre versjon, tror jeg hadde v1.2 når jeg fikk min.

 

Forresten; oppgraderte du fra BIOS eller Windows? Hvis du oppgraderte fra Windows prøv fra BIOS, det er veldig enkelt, bare legg BIOS-filen på en minnepinne, reboot og trykk F6.

Oppdaterte fra win. prøver i dos nå....

dos inst gjorde jobben. Nå funker den ok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
barney, bruk gratis software... Ubuntu + XBMC fungerer bra. Hvis du trenger f.eks Spotify funker det også bra i Ubuntu. Er verdt å bruke tid på...

Har til nå brukt vista og mediaportal. HW aks. er viktig grunnet mkv. Kunne tenkt meg å prøve ubuntu og xbmc. Syntes xbmc ser flott ut. Men har ingen erfaring med Linux så er litt usikker på dette. Føler det er viktig å ha et system der Newsleecher fungerer til usenetbruk. Er lite lysten på bruke noe annet en Newsleecher. Vil jeg lykkes med dette, uten for mye trøbbel med et operativsystem jeg ikke kjenner til i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Noen her som har overklokket cpu'n sin? Vurderer å gjøre dette for Aeon skin i xbmc går alt for tregt med standard oppsett. Synd ikke gpu'en kan gjøre litt av jobben der.. :(

 

Jepp... med lite hell er jeg redd. Prøvde å gå til 2100mhz i BIOS, og nå starter ikke pc'en. Må vel inn å resette CMOS for å få den i gang igjen....

Andre med lignende erfaringer? Ser andre plasser på nett at "alle" får den til å bli stabil på 2100mhz... har jeg fått et mandagsprodukt?

Endret av Spurs
Lenke til kommentar

Det ble ikke noe linux prosjekt på meg likevel, faren min fikk et veldig godt tilbud på en Mac, så da ble det en Mac Mini og Plex her. Jeg var veldig skeptisk til hvordan dette skulle gå med de litt beskjedene specsa på maskinen og uten gpu akselerasjon, men er blitt mildt sagt imponert etter å ha satt det opp i dag.

 

Uten at jeg helt skjønner det så spiller den av alt jeg har testet helt glatt i Plex. Tilogmed fugle-scenen i Planet Earth 1080p, der hvor det flyr en million måker klarer den smertefritt, uten noe hakking. Filmer med 20k i bitrate går også fint. Men det beste med den er at den er knøtt liten og lager ikke en lyd. Den har også innebygd IR port, så å sette opp Harmony One gikk som en drøm.

 

Ble ganske imponert så følte at jeg måtte komme hit og skryte litt :p Eneste som svir litt er prisen på den, men jeg synes den er verdt pengene.

Endret av anibanani
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg hatt XBMC på 1. generasjons Xbox i ca. fem år og har i det store og hele vært veldig fornøyd! Den har spist alt muligrart av video og musikk. Til nå... Den gode gamle traveren takler ikke hd-materiale :(

 

Har nå en 32" 720p-tv som jeg sannsynligvis kan hjelpe julenissen til å bytte til en 46" 1080p-tv. I tillegg et enkelt 5.1-anlegg som jeg er fornøyd med (optisk ut, DTS ol., ikke HD-audio). For å få full utnyttelse av dette må jeg derfor bytte ut Xboxen med noe kraftigere. Lest om Asrock'en her og dette høres jo ut som den perfekte arvtageren (lest her og her også)!

 

Mine krav:

- lese av 1080p filer fra torrents (de som kommer i .mkv?)

- høre på musikk

- laste ned torrents (uTorrent?)

- lett surfing

 

Asrocken vil fikse dette bra, med Ubuntu + XBMC, ikke sant?

 

I tillegg noen spørsmål om fremtiden:

- vil Linux få blueray-støtte? (så kan jeg sette inn en BR-leser når dette blir mer utbredt/billigere)

- jeg kan få hd-lyd ut fra Asrocken over HDMI? (så jeg kan beholde den hvis jeg kjøper hd-anlegg)

- kommer det noen nye og enda smartere ION-løsninger utover høsten, som vi vet om nå?

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Mine krav:

- lese av 1080p filer fra torrents (de som kommer i .mkv?)

- høre på musikk

- laste ned torrents (uTorrent?)

- lett surfing

 

Asrocken vil fikse dette bra, med Ubuntu + XBMC, ikke sant?

 

Ja

 

I tillegg noen spørsmål om fremtiden:

- vil Linux få blueray-støtte? (så kan jeg sette inn en BR-leser når dette blir mer utbredt/billigere)

- jeg kan få hd-lyd ut fra Asrocken over HDMI? (så jeg kan beholde den hvis jeg kjøper hd-anlegg)

- kommer det noen nye og enda smartere ION-løsninger utover høsten, som vi vet om nå?

 

Linux har blu-ray støtte hvis du tar bort kopibeskyttelsen.

Før eller senere kommer det sikkert en løsning på dette, men hvem vil ha fysiske blu-ray plater ?

hd-lyd har samme problemstilling som blu-ray. Det er supportert, men virker ikke pga kopibeskyttelse. Rippes blu-ray til .mkv med flac kan du spille av "hd lyd".

 

Det kommer garantert smartere ION løsninger :)

Lenke til kommentar

Du kan sjekke på vendur.no

De har noen rimelige og greie fjernkontroller, og så selger de IR mottakere løst også ser jeg. Vurderer selv å bruke MCE sin IR mottaker mot Harmony ONE.

 

Noen som vet om man kan skru av/på asrock'n med fjernkontroll i XBMC?

Lenke til kommentar

Hvis dere lurer på fjernkontroll styring osv burde dere lese guidene mine:

http://lars.werner.no/?p=175

http://lars.werner.no/?p=177

 

game_master:

Anbefaler MCE fjernkontroller (ikke fra HK, noen av dem er ikke "ekte" kun HID styringer). Det koster rundt £10-15 for en grei fjernkontroll (dvs under 200 kr, toll&momsfritt)

 

Simsn:

Har ikke funnet en fjernkontroll man kan skru på når den står av (av MCE typen). Men har fått til Suspend/resume perfekt i Ubuntu.

Lenke til kommentar

Endelig etter x antall timer har jeg endelig fått lyd fra analoge kilder, divx filmer, youtube etc. Tidligere har jeg kun hatt lyd på DD og DTS via SPDIF.

 

Hva jeg måtte gjøre:

 

sudo gedit /usr/share/alsa/alsa.conf

Find the line that defines pcm.default

and change it to:

pcm.default plug:spdif

 

Save---> restart

Lenke til kommentar

Jeg har problmer med å justere skrivebordsstørrelsen slik at den passer med min tv. Som bildet viser, får jeg ikke brukt justeringsverktøyet slik det er tiltenkt. Hadde dette problemet først i vista. Formaterte og instalerte vista på ny. Da fungerte justeringsverktøyet som det skulle. Det er som om det zoomes in på endel av justeringsbildet. Nå, med winows 7, er samme problem tilbake. Har forsøkt på flere tver, men problemet er likt på alle. Kan noen hjelpe?

post-195429-1251314194_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nå har jeg også fått bestilt meg en denne Asrock'en! Blir bra og få en maskin som kun er beregnet for multimediabruk i stuen.

Men så kommer spørsmålet, ser mange her bruker Ubuntu på den(?) Det medfølger ingen OS, men hvis jeg skal ha ubuntu, er det bare å laste ned noen filer, brenne på dvd, og sette i maskinen?

Lenke til kommentar

Det stemmer sir-alex...

 

Hvis du er helt uerfaren bør du sjekke ut dette scriptet: http://avforum.no/forum/htpc-software-medi...dia-center.html

 

Den gjør mye ferdig for deg, uten å kreve så mye kunnskap.

 

1. Last ned Ubuntu fra f.eks http://ubuntu.uib.no/releases/jaunty/ubunt...esktop-i386.iso

2. Brenn ISO-en med ditt brenneprogram (ImgBurn er gratis og din venn ;) )

3. Installer på maskin med neste-neste-neste-gui

4. Kjør installscriptet nevnt over...

 

Løkke til!

 

Edit: Overdreven smileybruk, hehe

Endret av Largie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...