Gå til innhold

PuG - Ny definisjon?


Anbefalte innlegg

Send pet

Scatter shot

Feign death

 

Haha, akkurat som i "World of warcraft that you play"

 

Men med disse nye pugene, uansett får du alltid med noen noobs. Husker en gang jeg gikk naxx hc, med en hunter med middels gear, så lurte på hvorfor han bare gjorde litt over 1000 i dps. Så speccen hans, 0/0/71, og ja, han var en liten kid.

 

Edit: Gear og achieves er ikke alt.

Endret av Zarfax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WoW krever ikke at du kan veldig mye om spillet for å komme deg opp til 80 akkurat :p Er ikke så uvanlig at man møter på folk som virker litt blanke på det meste.

 

Jeg veit at når jeg starta så var det ikke før jeg begynte med PvP på lvl60 at jeg tenkte godt over hvordan jeg speccet... Så var det litt lettere å specce rektig på den tida da, speccet jeg allerede hadde var ikke helt fjernt ;)

Endret av Xiffic
Lenke til kommentar

Har hørt den litt vel mange ganger, fikk en som masa vett og forstand av meg fordi jeg hadde points bruk i retri treet når jeg var healer. Han klarte ikke å se grunnen, selv når jeg forklarte at enkelte poeng var vomfyll for å komme til godsakene som f.eks den ekstra lille crit ratingen.

 

Men, PuGs er ikke bare negativt. Gikk gjennom med en gruppe her om dagen hvor alle var alts. Healeren var ny som paladin og ikke helt varm i trøya (spammet holy shock av en merksnodig grunn) men det beste var at det var fornuftige folk hele gjengen. Jeg forklarte han hvordan han skulle heale mer effektivt, lærte selv litt hvordan å DPSe effektivt som mage og diskuterte løst rundt DPS healing og tanking. Hvorfor kan ikke flere PuGs være slik, var kjempemorsomt. I stede havner jeg sammen med fjompenisser.

Lenke til kommentar

Bear, det er fordi at noen spillere har dannet seg sin egen lille urokkelige mening om hvordan ting skal være, og hvis man prøver å foreslå noe annet så blir de aggresive. Har nok noe med modenhet og alder å gjøre på disse spillerne.

 

Forøvrig spiller jeg Lotro nå og opplever lite slikt der, tror nok aldersnivået ligger et hakk over wow heldigvis.

Lenke til kommentar
Jeg blir sjelden sur og bryr meg irriterer meg ikke lett, men denne trenden med link achievement greia er utrolig slitsom. Ikke fordi jeg ikke har achievements til å vise til men jeg synes det har fint lite verdi.

 

10-manns achievements har verdi, det er mye vanskeligere å "slacke" seg gjennom ett raid enn i 25-manns. Tenker da spesielt på DPS-klasser, siden man fort sliter om tanker eller healere slacker.

Lenke til kommentar
har brukt pug i andre mmo spill også, la oss si vi er 3stk på en 4mans gruppe, så bruker man å si, "okey, lets pug the last one", også i WOW blir dette brukt mye, raid til naxx25 ect, og guildet er bare 18, så pugger man resten.

 

Også ofte har jeg hørt, eksempel... guildet er i naxx10 så spør jeg om dem har spot til meg, så sier dem... yes, we can kick this pug dude =)

 

Blir jo litt idiotisk å si det på den måten når PuG betyr Pick Up Group. Man kan heller si "okey, lets pu the last one". Blir jo helt idiotisk å si "okey, lets pick up group the last one." like wtf? "Yes, we can kick this picked up group dude"...

 

Skjønner?

 

Du spør etter definisjonen på PuG. Alt som ikke er guildraid eller planlagt av venner på forhånd er PUG

Lenke til kommentar

Akronymet "PuG" har en litt breder definisjonsområde enn som. PuG er slik sett definert som en "Pick up Group" men har grod ut til å bli et mer definerbart ord satt i forskjellig sammenheng.

 

Når man bruker PuG under betegenelsen "PuG a raid" så mener man å sette sammen en gruppe med ukjente mennesker man aldri har møtt før. Samme gjelder når man sier "Lets pug the last one", det menes da ikke forkortelsen men definisjonen av pug, dvs plukke opp en vilt fremmed man aldri har møtt før.

Lenke til kommentar
har brukt pug i andre mmo spill også, la oss si vi er 3stk på en 4mans gruppe, så bruker man å si, "okey, lets pug the last one", også i WOW blir dette brukt mye, raid til naxx25 ect, og guildet er bare 18, så pugger man resten.

 

Også ofte har jeg hørt, eksempel... guildet er i naxx10 så spør jeg om dem har spot til meg, så sier dem... yes, we can kick this pug dude =)

 

Blir jo litt idiotisk å si det på den måten når PuG betyr Pick Up Group. Man kan heller si "okey, lets pu the last one". Blir jo helt idiotisk å si "okey, lets pick up group the last one." like wtf? "Yes, we can kick this picked up group dude"...

 

Skjønner?

 

Du spør etter definisjonen på PuG. Alt som ikke er guildraid eller planlagt av venner på forhånd er PUG

 

Ingen tenker at det betyr "pick up group" da, kanskje du gjør det, virker sånn men... pug ordet blir brukt sånn som jeg beskriver!

Har opplevd dette i par år eller ... alle år jeg har spilt mmo spill, ordet pug er bare blitt noe annet, og tror ikke folk bryr seg om at enkel spiller blir kalt for pug.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...