Gå til innhold

PuG - Ny definisjon?


Anbefalte innlegg

"LFM to Ulduar 10. Link achievement" Er noen man stadig ser poppe opp i LFG, Trade og andre stedet. Tanken på å PuG-e noe som helst tilbake i Vanilla WoW var fremmed for de fleste, prøvde man kunne man mest sannsynlig vente seg en wipe-fest. Det jeg lurer på er, om med dagens muligheter for å enkelt kunne sjekke hva en spiller har av gear igjennom armory og sjekke hvilke bosser han faktisk har klart å denge igjennom achievment linking, bør vi kallle det PuG-s? Når jeg tenker PuG så tenker jeg på en gruppe hvor det ikke tas noen forberedelser annet enn at man passer på at man har en tank, en healer og 3 DPS. Derfor blir det litt for lett å si "Ulduar er for lett fordi det gjøres av PuG-s" siden det faktisk legges inn ganske mye mer arbeid enn det gjør i en vanlig PuG.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men, inviterer man 20-25 man vet at ikke er idioter (spillere man kjenner), er det da lengere en PuG?

 

Kjenner i form av gear og nedtatte bosser, eller kjenner i hvordan han yter i en instance?

 

Om en spiller har tatt ned noen bosser og har bra gear betyr ikke at han ikke spiller som en tulling.

 

PuG = Gruppe hvor deler eller hele gruppen består av random people som tilfeldigvis var tilgjenglige når det var behov for dem.

Lenke til kommentar

Vanligvis når jeg er med å starte en PuG så spør jeg i guild, så friends, så spør friends sine friends, så tradechannel eller lfg til slutt.. Og da får man en PuG, man plukker nokså tilfeldig, men har en kjerne med folk som vet hva de andre er god for..

 

Jeg ville nødig gått i en PuG der ingen kjente noen, katastrofe :p

Se bare tradechannel premades hvordan det går med de ;)

Lenke til kommentar

Kjenner hvordan han yter og til en viss grad nedtatte bosser. Man kunne slacke seg igjennom MC, men man kunne ikke slacke seg igjennom AQ40.

 

PuG = Gruppe hvor deler eller hele gruppen består av random people som tilfeldigvis var tilgjenglige når det var behov for dem.

 

Men når man sjekker gear/achievements så er de vel ikke lenger "random"? Da velger man noen fremfor andre og velger bort de som ikke har det som kreves.

 

Jeg ville nødig gått i en PuG der ingen kjente noen, katastrofe tongue.gif

 

Det vil jeg påstå at var en ordentlig PuG. Og det er derfor jeg vil diskutere definisjonen av begrepet.

Endret av Ercles
Lenke til kommentar
Jeg ville nødig gått i en PuG der ingen kjente noen, katastrofe :p

Se bare tradechannel premades hvordan det går med de ;)

 

Vært med pug på naxx hc som har blitt cleara etter ett par timer :-o

 

EDIT: pug vil jeg si er en gruppe som består av folk som ikke hadde avtalt å raide før der og da, med mindre det er ett spontant guild run eller noe i den duren da :p

Endret av golemm
Lenke til kommentar

Vel achivements er en forbanna felle i WoW spør du meg, den er tilnærmet blitt en søknad, har du ikke nok achivements er du ikke "leet" nok.

 

Har PuGet Naxx 1 gang og aldri mer, når folk ikke klarer en så basis taktikk som Anub'Rhekan da gir jeg bare simpelt henn opp.

Lenke til kommentar

Siden jeg har noen lunde kjennskap innad i alle klassene, er det lett for meg å se om en spiller har peiling eller ikke. Er ikke lengre enn siden i går at jeg så en paladin som hadde gemmet Spirit og en mage som hadde kun mp5-items, slike folk gjør jeg ikke dungeons med.

 

Når jeg starter gruppe kjører jeg oftest bare: "LFM xx, gear or gtfo." (Vel, selvfølgelig varianter av denne, men fokuserer på gear.)

 

Noen ganger får man faktisk en hel garderobe (ofte middels greier) linket til seg, både morsomt og tullete på en gang. :)

Lenke til kommentar
Var en gang i ZF med en gruppe, vi hadde en Hunter med som kun skrev Oo uansett i chat, han var sikkert 10 år.

Han pullet jo villt rundt seg, men vi beholdt han siden han var lvl54. Han overlevde jo å pulle litt ekstra likevel.

 

Haha, kjenner til de ja. Har fått et helt annet syn på hunters. Utifra min erfaring er de fleste hunterne 10 år gamle gutter som er litt for glad i å pulle en hel instance. Men selvfølgelig, finnes jo et fåtall gode huntere der ute da. Skulle ønske det var flere av dem.

Husker jeg skulle tanke i en instance med en random PuG og havnet i group med en hunter som ikke visste hvordan han skulle ta av growl på petten sin. :nei:

Lenke til kommentar

i see blues and greens... boe's too

i see em equipped... for me and for you

And i think to myself... what a horrible raid.

 

I see daggers of green... shoulderpads of blue

bright blessed dagger... dark sacred shoulderpad

And i think to myself... what a horrible raid.

 

The colors of equipment... So pretty ..sometimes

Are also on the bracers... Of people ..going by

I see noobs dying... screaming: why do i die?

The answer to that is becouse green and blue

 

I hear raidleaders cry... I watch them mad

they'll learn some day... You'll understand

And i think to myself... what a horrible raid.

 

The colors of equipment... So pretty ..sometimes

But not on these noobs. They're green and blue

I see noobs dying... screaming: why do i die?

Well when you are noob, you just cant play.

 

I hear raidleaders cry... I watch them mad

they'll learn some day... You'll understand

And i think to myself... what a horrible raid.

Yes i think to myself... what a horrible raid.

Lenke til kommentar
Var en gang i ZF med en gruppe, vi hadde en Hunter med som kun skrev Oo uansett i chat, han var sikkert 10 år.

Han pullet jo villt rundt seg, men vi beholdt han siden han var lvl54. Han overlevde jo å pulle litt ekstra likevel.

 

Haha, kjenner til de ja. Har fått et helt annet syn på hunters. Utifra min erfaring er de fleste hunterne 10 år gamle gutter som er litt for glad i å pulle en hel instance. Men selvfølgelig, finnes jo et fåtall gode huntere der ute da. Skulle ønske det var flere av dem.

Husker jeg skulle tanke i en instance med en random PuG og havnet i group med en hunter som ikke visste hvordan han skulle ta av growl på petten sin. :nei:

 

Huntere har blitt mye bedre den siste tiden.

Eller.. for å si det på en annen måte.

De fleste 10 åringene rollet DK.

Lenke til kommentar
Men, inviterer man 20-25 man vet at ikke er idioter (spillere man kjenner), er det da lengere en PuG?

 

Strengt tatt ikke, et pug er viss man bare plukker ut de spillerne som er tilgjengelige no matter what gear skill etc. Så i de aller fleste tilfeller blir ordet pug misbrukt, eller man kan si pug har fått en litt annen betydning i wotlk. Vel min oppfatning anyway.

 

Jeg blir sjelden sur og bryr meg irriterer meg ikke lett, men denne trenden med link achievement greia er utrolig slitsom. Ikke fordi jeg ikke har achievements til å vise til men jeg synes det har fint lite verdi.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

har brukt pug i andre mmo spill også, la oss si vi er 3stk på en 4mans gruppe, så bruker man å si, "okey, lets pug the last one", også i WOW blir dette brukt mye, raid til naxx25 ect, og guildet er bare 18, så pugger man resten.

 

Også ofte har jeg hørt, eksempel... guildet er i naxx10 så spør jeg om dem har spot til meg, så sier dem... yes, we can kick this pug dude =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...