Gå til innhold

Mer visdom fra blizzard. ( Ban for å kite Flame Leviathan )


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis ting blir veldig lett av måten du gjør det på vet du at du gjør det feil.

Hva med litt lett?.. Ganske enkelt?.. Ikke så problematisk?

 

Det er en helt håpløs måte å håndtere det på (og gi ut ban på). Hvis Blizzard ser at encounters kan gjøres med taktikker de ikke ønsker så bare endre dem, og gi spillerne en advarsel. Ikke ban.

De fleste skjønner at ikke blizzard tenkte at man skulle stå i hvert sitt hjørne på FL fighten.

 

Bortsett fra Blizzard....

Lenke til kommentar

Det er vel ganske selvforklarende at Blizzard ikke hadde som intensjoner at en raid boss skulle bli tatt ned av 4 personer (ny raid boss, dra nå ikke inn gamle oldinger i tråden).

 

Om noen har thatt Loatheb bevist med bare 2 personer så er det og en exploit, dvs mot Blizzard's intensjoner.

Lenke til kommentar

Du forstår fremdeles ikke hva en exploit er Grendel.

 

"In the realm of online games, an exploit is usually a software bug, design flaw, hack or bot that contributes to the user's prosperity in a manner not intended by the developers."

 

At man får bedre utstyr og dermed kan ta ned eldre raid bosser alene har ingen ting med saken å gjøre, det er ikke en exploit men en utvikling Blizzard er klar over. Å ta ned nye raid bosser som er 3 levler høyere enn deg (som alle raid bosser er forøvrig) derimot er en exploit, dvs imot Blizzards intensjoner.

Lenke til kommentar

Og du skjønner FREMDELES ikke hvorfor personen ble bannet, selv etter 3 sider og X antall forklaringer på det. Personen ble ikke bannet for å ta ned bossen med færre personer enn ment men for å utnytte en feil i bossen som åpnet for dette.

 

Litt forskjell der.

Lenke til kommentar

Nei jeg er ikke såpass trangsynt at jeg syns folk fortjener ban for å gjøre ting alternativt. Jeg ser ikke på det som noe galt å ta bossen med 2 stk fordi de er smarte nok til å skjønne at bossen aldri kommer nærme dem. Et raid på 10/25 som backer vekk i litt tid før bossen bytter target kommer heller aldri til å ha den i range til å skade dem.

Lenke til kommentar

Etter det du sier Bear¨ så skal jeg bli permbanna for å soloe hakkar.

 

Hvorfor? Fordi det er lettere med 1 enn med flere.

 

I teorien skal jeg også bli banna for å exploite bossen på den måten da?

 

Det at blizzard ikke har greit å lage den bossen skikkelig og banner folk fordi de gjør han med mindre enn 25 er dems egen feil.

 

Uansett om han er lettere med 4 eller 100, faktumet er at så lenge du kan komme inn i et instance med mindre enn xx den er designa for, så må de ta det i hensyn.

 

Sånn jeg ser det er det et par måter man kan se det på:

 

A, Bossen er for lett og kan bli tatt med mindre enn 25.

B, Bossen er "bugga" og funker ikke som den skal med mindre enn 25.

 

Det er totalt Blizzard sin "mess"

 

Faktumet er også at bosser som Onyxia i vanilla var LETTERE med mindre enn 40. (faktum)

 

Så skal alle vi som 20 manna onyxia bli permbanna og da eller?

Lenke til kommentar

:wallbash:

 

Hvor mange ganger skal jeg forklare dette? Eldre content i spillet teller ikke, de eldre raid bossene er 64, du utnytter ikke en feil i spillet for å ta ned disse bossene, bossene funker akkurat som de skal, de er bare mye svakere enn deg.

 

Det er med nyere raidbosser, dvs dem på level 83, hvor man bevist bruker feil i designet til bossen for å ta den ned gjentatte ganger.

 

Jeg har linket til forklaring hva en exploit er og jeg forsøker en gang til å si det; det er ikke exploit å downe en boss med mindre enn oppsatt antall personer for raidet, er det exploit derimot å utnytte designefeil i bossen for å ta denne ned. I dette tilfellet er jeg helt soleklart enig med Blizzard, selv om de heller kanskje burde fått en warn fremfor ban, så ble de knepet for å utnytte designer feil i bossen og dermed får de straff for det.

 

Er man uenig med EULA og Blizzards policy kan man klikke på "Decline" knappen når man starter spillet.

Lenke til kommentar
Etter det du sier Bear¨ så skal jeg bli permbanna for å soloe hakkar.

 

Hvorfor? Fordi det er lettere med 1 enn med flere.

 

I teorien skal jeg også bli banna for å exploite bossen på den måten da?

 

Det at blizzard ikke har greit å lage den bossen skikkelig og banner folk fordi de gjør han med mindre enn 25 er dems egen feil.

 

Uansett om han er lettere med 4 eller 100, faktumet er at så lenge du kan komme inn i et instance med mindre enn xx den er designa for, så må de ta det i hensyn.

 

Sånn jeg ser det er det et par måter man kan se det på:

 

A, Bossen er for lett og kan bli tatt med mindre enn 25.

B, Bossen er "bugga" og funker ikke som den skal med mindre enn 25.

 

Det er totalt Blizzard sin "mess"

 

Faktumet er også at bosser som Onyxia i vanilla var LETTERE med mindre enn 40. (faktum)

 

Så skal alle vi som 20 manna onyxia bli permbanna og da eller?

Er skjeldent jeg er enig med bear, men her tar du helt feil, det han og jeg prøver og si er at det er forskjell på og ta en instance med mindre folk, og det og ta instancen mens du gjør ting med bossen som helt åpenbart ikke var meningen at man skulle gjøre. Som f.eks og ta onyxia med 1 person er greit det hvis du bare har fått såpass med gear at det går greit osv, det som ikke er greit er hvis du tar Onyxia med 1 person fordi du har funnet et sted og stå hvor Onyxia ikke klarer og angripe deg. Stor forskjell på de 2 tingene. Endret av Lightningwolf
Lenke til kommentar
Du forstår fremdeles ikke hva en exploit er Grendel.

 

"In the realm of online games, an exploit is usually a software bug, design flaw, hack or bot that contributes to the user's prosperity in a manner not intended by the developers."

Jeg ser du siterer fra Wikipedia. Da velger jeg å sitere min mildt tilbakestående venn, som har like mange troverdige kilder og referanser som det artiklen du siterer har: "En exploit er å bearbeide saueull".

 

Hvordan kan man ta deg seriøst?

Lenke til kommentar

Hva du tolker Wikipedia som for være fra din lille raritet av en verden, om du har noen andre definisjoner på exploit er du hjertelig velkommen med å presantere dem, om du derimot ikke har noe konstruktivt annet enn dritt å fare med Evolution kan du finne deg en anne tråd å trolle litt i, du finner sikkert nok å kose deg med.

 

Poenget til PcT var at NÅR FOLK VAR LEVEL 60, så var det lettere å ta Onyxia med 25 personer en det var å ta Onyxia med 40 stk.

 

Om en level 80-boss er for svak så du kan ta den med 2stk så ser jeg heller ikke hvorfor det er en exploit. Da burde bare bossen buffes.

 

Som jeg har sagt er dette ikke en exploit Grendel, om du ser er det du som har hengt deg litt opp i antallet som downer bossen, har sikkert gjort litt feil selv med forklaringen.

 

En exploit er ganske simpelt å utnytte en feil i spillet til få seg fordeler i en kamp som spillutviklerne ikke hadde ment skulle være der. Antall personer har ingen ting å si i kampen, man vet at man kan ta Heigan the unclean med 2 stk (1 healer og 1 tank) men man utfører fremdeles dansen på gulvet og posisjoneringen. Om man derimot hadde tatt denne bossen med 2 stk stående i et hjørne av området hvor man ikke tok skade av annet enn bossen og man derfor ikke trengte å bevege seg, bossen hadde ikke teleportert til plattformen etc, det derimot hadde vært en exploit.

Lenke til kommentar
Hva du tolker Wikipedia som for være fra din lille raritet av en verden, om du har noen andre definisjoner på exploit er du hjertelig velkommen med å presantere dem, om du derimot ikke har noe konstruktivt annet enn dritt å fare med Evolution kan du finne deg en anne tråd å trolle litt i, du finner sikkert nok å kose deg med.

Jeg gjør nøyaktig det samme som deg.

 

Siterer en random sivilperson uten referanser og kaller det fakta. :)

Lenke til kommentar

Om man derimot er 4 stk, 2 demolishers og 2 choppers, er man garantert at man kan stå i vært sitt hjørne og spille ping poing fremfor å kite han som er ment. Den skifter target vært 30 sekund og når den da er ferdig med den på ene siden vil den med sannsynelig targete han på andre siden, dvs at han fungerer ikke som ment.

 

Om man har 13 på en side og 12 på andre og bruker samme taktikk risikerer man stort at neste target blir personen som er på samme side som forrige target og dermed må man flytte seg ellers har bossen kommet for nært og kan i værste fall ta sniken på halve raidet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...