Gå til innhold

Mer visdom fra blizzard. ( Ban for å kite Flame Leviathan )


Anbefalte innlegg

la oss ta et helt random eksempel som jeg har kommet på i løpet av tiden jeg har lest gjennom denne geniale posten :p

 

la oss si 25 stk skal ta FL. 23 stk klarer å dø, siden de er nubs, og det er 2 demolishers igjen. De 2 finner da ut av at, hey, vi kan stå i hvert vårt hjørne uten at bossen kan nå oss.

 

Vil det da være en exploit? eller vil det da være tilfeldighetene som gjorde at de fant ut av dette? burde de da bli bannet eller få en warning for dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg gjorde det, og det var det beste jeg har lest på lenge. :D jeg ville bare trolle og skape mer morsomme diskusjoner.

 

I failed though :(

 

en annen ting også jeg fant i den orginale tråden av en fyr som forklarer veldig bra

 

Exploiting is intentionally making misuse of incorrect working game mechanics to achieve something otherwise would be impossible (in this case, finding a way to sit on top of a pillar and making Leviathan evade-bug).

 

Creative thinking is intentionally thinking up a tactic using tools given to you by Blizzard for that specific encounter that makes an encounter easier than it already is (in this case, making use of basic maths to kite Leviathan more effectively. You've been given 4 corners, vehicles you're free to choose from, and you're allowed to enter with less than 10 people).

Endret av wizardos
Lenke til kommentar
:wallbash:

 

Hvor mange ganger skal jeg forklare dette? Eldre content i spillet teller ikke, de eldre raid bossene er 64, du utnytter ikke en feil i spillet for å ta ned disse bossene, bossene funker akkurat som de skal, de er bare mye svakere enn deg.

Det er med nyere raidbosser, dvs dem på level 83, hvor man bevist bruker feil i designet til bossen for å ta den ned gjentatte ganger.

 

Jeg har linket til forklaring hva en exploit er og jeg forsøker en gang til å si det; det er ikke exploit å downe en boss med mindre enn oppsatt antall personer for raidet, er det exploit derimot å utnytte designefeil i bossen for å ta denne ned. I dette tilfellet er jeg helt soleklart enig med Blizzard, selv om de heller kanskje burde fått en warn fremfor ban, så ble de knepet for å utnytte designer feil i bossen og dermed får de straff for det.

 

Er man uenig med EULA og Blizzards policy kan man klikke på "Decline" knappen når man starter spillet.

 

Si det til Hakkar som kun mind-controller om det er flere enn 2 personer i fighten.

Lenke til kommentar

Da er jo ikke Flame Leviathan exploiting heller. Hvis man går med 1 person på Hakkar oppfører Hakkar seg 100% som tank'n'spank-fight og man slipper fullstendig å tenke på ting som Mind Control. Hvis man går med 4 personer på Flame Leviathan oppfører Flame Leviathan seg på samme måte ved at han bare skifter fra side til side, i mine øyne er disse to eksemplene likefullt exploiter begge to.

 

404: Sense not found.

 

Creative thinking is intentionally thinking up a tactic using tools given to you by Blizzard for that specific encounter that makes an encounter easier than it already is (in this case, making use of basic maths to kite Leviathan more effectively. You've been given 4 corners, vehicles you're free to choose from, and you're allowed to enter with less than 10 people).
Lenke til kommentar

Som sagt, eldre raidbosser funker som de skal gjøre, det er bare det at personen er mye sterkere, kan du som level 60 spanke Hakkar alene? Nei. There's your sense.

 

Når det gjelder FL, ta dette i betrakning:

 

FL random targeter en person i raidet vært 30 sekund. Dvs om du kjører la oss si jevnt over 10 og 10 på være side. Nå har FL targete en på høyre side, 30 min er gått, FL er nesten fremme på høyre side, han targeter en ny random person, som og befinner seg på høyre side. Resultat er at FL stopper ikke opp men fortsetter, og utsletter mer eller mindre halve raidet.

 

Med 2 personer derimot på hver side er man garantert at etter 30 sekunder targeter FL personen på andre side, dermed trenger man ikke bevege seg noe fordi man vet at FL ikke blir å targete ene personen mer enn 30 sek og ved neste "random" target er man garantert at han targeter personen på andre side.

 

Dette er ikke intensjonen med FL encounteren og ikke slik den er designet, å tanke bossen slik er å utnytte en svakhet ikke ment å bruke og er derfor en exploit.

Lenke til kommentar

Nei bossen er ment å bytte til et annet target en det han har. Utnytter ingenting, de bare tilfeldigvis var 2 stk i stedet for 10. Det er NULL OG NADA forskjell fra om du går inn med 10 stk og 8 discer i pullen.

 

Det at blizzard ikke har greid å lage bossen slik at den har nok aoe skade til å ta ned et raid med 2stk er deres egen feil.

Lenke til kommentar
Det har alt å si som jeg har forklart før, 30 sek, random target, you do the math....

 

Bear^ det er absolutt ingenting som tilsier at du ikke skal kjøre bossen med 2 hjørner. Absolutt alt i det encounteret er designet rundt at bossen ikke skal komme i nærheten av deg og det er akkurat slik man gjør det med den taktikken.

Endret av -Grendel-
Lenke til kommentar

Det er en noe dårlig forklaring dog, gitt den forklaringen blir jo bossen fullstendig RNG med at du kan få en streak der den bytter hele tiden (som er AKKURAT det samme som å bruke 2 vehicles) eller du kan være uheldig å få to ganger på samme side.

Lenke til kommentar
Now, an important point:

 

Action was never taken against Flame Leviathan killing accounts based solely on the number of players present during the fight.

 

There was a (now hotfixed) exploit that made it possible to trivialize the encounter and subsequently beat it with far fewer players than would be legitimately possible with the gear currently available in-game. This exploit was deemed to be contrary to the essence of the World of Warcraft, and action was therefore taken against those who were found to be abusing it. If you fought Flame Leviathan legitimately, simply with less than the maximum number of players present, you would not be included in the above group.

 

I hope that clarifies the situation. I won't be able to go into detail regarding the exploit itself, hotfix or not, but please ask if you have any further concerns.

 

Sitat, en eller annen CM.

Lenke til kommentar

Virker på meg utrolig lettvint å skylde på Blizzard hele tiden. Har noen forsøkt å tenke seg til hvor mye arbeid det må være i å lage slike encountere, hvor mye programmering man må utføre bare for å ha fighten klar. Deretter må man faktisk tenke seg hva som kan skje av tilfeldigheter, hva 12 millioner hoder kan finne på å teste osv. Må være en jævla jobb. Jada, de får betalt for det, og de får sikkert godt betalt, men å tenke på og så kode for alle eventualiteter, finnes ikke den personen eller bedriften som ville klart det perfekt hver gang.

Skal ikke være skråsikker, men slik jeg forsto det var det to som ble bannet. Kan det ikke da tenkes at siden to ikke ble det så hadde de to som ble det svin på skogen fra før ?

Lenke til kommentar

Den quoten clearer alt dog, de ble banna for å bruke en exploit de må ha funnet ut om.

 

Ikke for å gjøre den med 4man og gjort encounteret "lettere" ved å bruke færre spillere.

 

Det var en bug, og som jeg sa så fremt spillerne ikke direkte _vet_ at det er en bug så blir de ikke banna for det.

Lenke til kommentar
Som jeg da har sagt et gitt antall ganger før. De utnyttet en exploit i spillet og fikk straff for det slik policy avtalen tilsier, den man aksepterer når man starter spillet.

 

Er ikke den exploiten de brukte vi diskuterte i denne tråden heller. Vi vet ikke hva de har gjort som kom fra i quten fra Blizzard et par poster over. Som de skrev svart på hvitt, de har ikke bannet noen for det vi har diskutert denne tråden.

 

The End?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...