Gå til innhold

Mer visdom fra blizzard. ( Ban for å kite Flame Leviathan )


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og alle andre som har brukt exploits då?

 

Mage'n i naxx med bone armor?

Lock'en i ssc?

Dei som 2-manna Loatheb?

 

Skjedd noke med dei?

 

Og banne folk for det her er tull, då får dei heller endre encounteren. Slik som skjedde i naxx med bone armor f.eks. Noken finner en bug, og så "fikser" blizz bug'en.

Lenke til kommentar

Helt latterlig å se hvor mange som faktisk ikke forstår hvorfor de blir banna å tar bare utgangspunkt i noe helt annet.

 

Zepticon poenget er at om du er flere en tre med demolishereller siege engine så blir til slutt en nødt til å flytte seg, og det er sånn encounteren skal fungere. Derfor utnytter man en metode som i grunnn IKKE skal fungere ved å bare ha to siege engine eller demolisher, dermed trenger man ALDRI å røre seg. Å det er ikke sånn encounteren fungerer, iallefall ikke om du lar være å utnytte metoder som dette. Så jo, jeg er enig med blizzard at dette er faktisk juks, men jeg er uenig i at de fikk en ban for det. De kunne heller fått advarsel.

 

Å vannslangen, nei. Det er ikke på samme måte. Du utnytter ikke mekanismen til Onyxia ved å soloe henne, fordi hun er ikke bygd på den måten. Men f.eks bosser som Loatheb og Flame Levithan kan man fint 2 manne med en healer som får tilbake mana (Tar sikker helvettes lang tid), fordi de er bygd for å ha 10 eller 25 mann til stede. Dermed jukser man med å være færre. P ja, det finnes achievements for å være færre enn full gruppe, men ikke achievements som gjør at du får mulighet til å utnytte bossene på denne måten.

 

Å dere må fatte at dette ikke er en bugg. Selv om jeg håper de finner en måte å instantkille alle som prøver å gjøre det på denne måten.

Lenke til kommentar

Det er uansett tåpelig med insta-ban. De må isåfall komme opp med en disclaimer før starten på hver fight om hvordan det er lov til å drepe bossene.

 

Warn her tops, ban er overreaksjon såfremt personen som ble bannet ikke har exploita før, det vet vi jo ikke.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Helt latterlig å se hvor mange som faktisk ikke forstår hvorfor de blir banna å tar bare utgangspunkt i noe helt annet.

 

Zepticon poenget er at om du er flere en tre med demolishereller siege engine så blir til slutt en nødt til å flytte seg, og det er sånn encounteren skal fungere. Derfor utnytter man en metode som i grunnn IKKE skal fungere ved å bare ha to siege engine eller demolisher, dermed trenger man ALDRI å røre seg. Å det er ikke sånn encounteren fungerer, iallefall ikke om du lar være å utnytte metoder som dette. Så jo, jeg er enig med blizzard at dette er faktisk juks, men jeg er uenig i at de fikk en ban for det. De kunne heller fått advarsel.

 

Å vannslangen, nei. Det er ikke på samme måte. Du utnytter ikke mekanismen til Onyxia ved å soloe henne, fordi hun er ikke bygd på den måten. Men f.eks bosser som Loatheb og Flame Levithan kan man fint 2 manne med en healer som får tilbake mana (Tar sikker helvettes lang tid), fordi de er bygd for å ha 10 eller 25 mann til stede. Dermed jukser man med å være færre. P ja, det finnes achievements for å være færre enn full gruppe, men ikke achievements som gjør at du får mulighet til å utnytte bossene på denne måten.

 

Å dere må fatte at dette ikke er en bugg. Selv om jeg håper de finner en måte å instantkille alle som prøver å gjøre det på denne måten.

 

 

Hvis de skal banne for det er blizzard NØDT til å komme ut med offisielle taktikker før de slipper en boss. Det som skjer er rett og slett at de slenger en boss i trynet på folk som de må løse selv. Når noen da er smartere en andre og har regnet med Pythagoras for så å se at bossen ikke kan fange dem på diagonalen og så bruke huet til å tenke at den bare bytter mellom de 2 om de ikke er fler så er det ikke dems feil. Det er Blizzard som har driti seg ut her og det er på ingen måte en exploit å være smart. De har bare rett og slett løst bossen på sin egen måte.

Lenke til kommentar

Som jeg sier så synes jeg også det var strengt å banne. Det jer irriterer meg over er at folk misforstår HVORFOR de ble bannet. Disse folka er ikke genier, og du trenger ikke være særlig smart for å tenke deg til det. Du trenger heller ikke være særlig smart for å skjønne at dette kan bli sett på som en exploit.

 

Det er blizzard sitt spill, med deres regler. Alle med en smule sans for logikk bør skjønne at dette ikke er måten man skal gjøre bossen på, og alle som har spillt WoW en stund bør også skjønne at dette er noe Blizzard ikke kommer til å like. Så jeg tviler på at disse folka var Einstein 2.0.

 

Det virker som om mange hyller disse folka som utrolig smarte og at taktikken dems er unik. Når faktumet er at det de har gjort er å utnytte en mekanikk som i bunn og grunn IKKE skal fungere, og man trenger aldeles ikke være smart heller. Er det virkelig vanskelig for folk å forstå?

 

Å jeg fatter ikke hvorfor alle skal drive "hat-kampanjer" mot blizzard pga dette. Jeg har sett flere forums med post om dette, og det er det samme hver eneste plass. Om Blizzard virkelig er så ille, så ignorer deres produkter. De prøver rett og slett bare å beskytte dem.

Lenke til kommentar
Hva med f.eks solo Onyxia da, blir jo noe av det samme selv om drop'ene ikke er like brukbare idag, så kan de jo være brukbare med en lvl60 alt i bakgrunnen, det blir jo på akkurat samme måten mener jeg?

 

Eh nei, Onyxia er en level 64 raidboss fra gamle tider samt at du utnytter ikke en bug eller feil i spillet for å gagne deg selv, det er bare det at karakteren din er litt sterkere enn den var på level 60 når Onyxia var "ny" for å si det slik.

 

Det er 2 helt forskjellige ting med andre ord.

 

Exploit:

 

"In the realm of online games, an exploit is usually a software bug, design flaw, hack or bot that contributes to the user's prosperity in a manner not intended by the developers."

 

Om det er blizzard som har gjort en feil eller ei er ikke diskusjonen her, det som er er at man utnytter en feil i spillet for å gangne seg selv. Ja, det er exploit å downe Loatheb med bare 2 stk, at de ikke har fått warn eller annet får være til en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Om det er 23 stk som dauer, eller som i vårt tilfelle med Heigan ble utestengt av encounteren, så nei, og det får de ikke heller. Om man derimot utnytter småfeil i spillet for å ta ned bosser som egentlig krever et fult raid; ja, advar dem eller ban dem.

 

Er en grunn til at f.eks wallclimbing er ulovelig. F.eks kisen som tok seg opp mount Hyjal, fikk en fin liten smekk på fingrene for stuntet. Dette er og å utnytte kjente feil i spillet.

Lenke til kommentar
Om det er 23 stk som dauer, eller som i vårt tilfelle med Heigan ble utestengt av encounteren, så nei, og det får de ikke heller. Om man derimot utnytter småfeil i spillet for å ta ned bosser som egentlig krever et fult raid; ja, advar dem eller ban dem.

 

Er en grunn til at f.eks wallclimbing er ulovelig. F.eks kisen som tok seg opp mount Hyjal, fikk en fin liten smekk på fingrene for stuntet. Dette er og å utnytte kjente feil i spillet.

 

Godt gear er vel gjerne en exploit og eller? Siden du kan drite i hvordan bossen funker og bare heale/tanke/dps'e gjennom alle mekanikkene til bossen. Ser for meg en tank-rotasjon med cooldowns og tier10 kan ta ut Instructor i Naxx uten mindcontrol.

Lenke til kommentar
Dermed jukser man med å være færre.

Hm?

 

Hvis dette virkelig er tilfelle (syns det personlig virker som svada), så må Blizzard komme med en guide til hver boss:

 

If you kill <x> with less than <y> people in raid you're cheating and will be banned.

Lenke til kommentar

Er dette noe og krangle om? Disse fikk ban for exploit. Locken som soloa hydross fikk ban, folka som exploita Void Reaver fikk ban, og jeg er rimelig sikker på at de som exploita Al'ar også fikk ban, og de som kita BWL bossen til Vaels rom ble også banna, og for å ta noe som er mer nylig så ble de som brukte den kill command skjorta som de hadde fått også banna og fikk achievementsa sine sletta. Det er sånn blizzard alltid har gjort det og folk burde ha skjønt det nå. Er ikke verre enn og bare gi faen i og prøve seg på noen "lure" triks.

Lenke til kommentar

"Burde skjønt det"

 

Det er så langt fra åpenbart som det kan få blitt at å slåss mot en boss i et annet rom en der den er originalt ikke er å exploite spillet. Hallo, til og med Blizzard kiter bosser til Vael sitt rom ( Riktignok ikke Broodlord som de ble bannet for ).

 

ss10.jpg

 

P.S, se adressen til bildet.

Endret av -Grendel-
Lenke til kommentar
Er ikke verre enn og bare gi faen i og prøve seg på noen "lure" triks.

Men det er jo nettop det som er poenget.. hva er "triks" og hva er "taktikk"?

 

Når nytt innhold kommer så er det opp til spillerne å finne ut hvordan man kan løse de nye utfordringene - hvordan nye bosser kan drepes. Blizzard kommer ikke med noen oppskrifter på hvordan ting skal gjøres, og har vel også sagt at de liker å se spillere komme opp med nye og smarte måter å løse encounters på....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...