Gå til innhold

Vond smak på Coca Cola (1.5L)


Anbefalte innlegg

DietPepsi750ML1980s.jpg

 

 

pepsi_max-1196.jpg

 

 

Poster ikke vanlig Pepsi, for jeg er ikke så glad i brus med sukker, selvom jeg gjør noen unntak (Tropo og Urge), men men, i like pepsi :)

+1

 

Jeg drikker ikke brus med sukker i, så jeg har druket en del Coca Cola Zero. Men de siste 7-8 0,5L med Zero har smakt rart...smaken minna meg om kanelbolle med rosiner + jord :ermm:

 

Så nå går jeg over til Pepsi Max igjen :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har det kommet ny batch til MENY på Skallestad, Vestfold. Jon By Andersen heter det vel.

Disse hadde classicetikett, men smakte desverre dritt.

 

9191N10700 - 06APR10

 

Needless to say, ny mail er sendt til Cola.

I got some with the date 26 april 2010 thats ok tastes close to what i should be 98 percent ikke 100 percent

9211n10527 code

 

Not sure if I fully understand your post, mate. Does that mean the coke you drank tasted just fine? If so, good on'ya.

 

Visited London a few days back, and I must say, even there the coke tasted funny. Of course not as horrible as the one we got in Norway :\

It's quite sad that the normal coke tastes like horseshit, but so does diet and zero (even if they aren't effected) as well. Normal Pepsi is quite awesome in comparison, but I will not go to those lengths. I'll stick with Fanta and Urge.

 

Anyways, I got a refund from Coca Cola Norge, 400NOK isn't that bad I guess, but compared to the drink I really do love and want back, that is nothing.

Sent them another bag of 2x1.5L and 1x0.5L, so I wonder what the results are like.

 

 

Guys, Pepsi Max is just rubbing it in our faces, so please stop harassing us :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, dette har ikke noe med vond smak i Norge å gjøre... men jeg ble skuffet da jeg var i sverige sist gang å kjøpte som vanlig med litt cola på boks, da jeg syns det er snedi å ha noen i kjøleskapet (bokser har forsvunnet fra dette området i norge)

Men jeg la merke til en spesiell ting med colaen, den smaker ikke noe spesielt cola... men sukker-vann med liten tuchs av cola smak, altså mindre cola smak enn det smakte sjokolade av den tine melka med tuch av sjokolade..

Flere enn meg som har lagt merke til dette?

Lenke til kommentar

Har sendt inn totalt 3 forsendelser til Cola Norge nå, venter på analyse nr 2 og 3.

 

Skal oppdatare 1.posten igjen med nummer.

Ikke drukket cola på langt over 1 uke nå (ikke skjedd på 10år+), så, ja.. URGE er jo et greit substitutt, men jeg innser hvor mye jeg elsker Cola nå som den ikke er her .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Stop doing coke you guys......look what happened to Jake the Snake or Iron Sheik :D

 

lulz........bit evil but you set me up for it ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Må si at jeg ikke har smakt ordentlig god cola på et par år, de som er her er alt for søte og klissete, og legger seg som et slimete belegg på tennene. Gjelder ikke cola jeg har drukket i sverige, og den klart klart beste colaen jeg har drukket var glasscola på Bali, til den nette sum av 2kr og 80øre per flaske. Den smakte himmel.

Lenke til kommentar

Artig å finne denne tråden, jeg har i det siste ergra meg over 1.5L colaflaskene som selges på bensinstasjoner.

Det har hendt at jeg må ty til statoil og esso på søndager for å få taki Cola og i det siste har både esso og statoil her hatt slik tilbud på 1.5Litere med coca cola. 1 for 36kr ellerno og 2 for 45...Det er faktisk så alvorlig dette med smaken på disse at jeg har ignorert tilbudet fullstendig nå sist..jeg MÅ jo ha 1 flaske,men neimen om jeg ofrer 9kr for enda en flaske når det er udrikkelig, det må være en grunn til at de vil kvitte seg med de flaskene.?

 

Har også lagt merke til at flere og flere 1.5L flasker bruser over..Har ikke testet så veldig mye enda men skal prøve å finne ut forskjellen på de flaskene som ser slitte ut..har sånn grå overflate, og de flaskene som ser nye ut. Når jeg sier bruser over så mener jeg ikke helt vanlig brusing..det virker som det er en ustoppelig prosess, en kjemisk reaksjon som bare går og går, det stopper ikke å bruse før 1-2 timer etterpå, jeg plasserte en flaske ute på verandaen for å la den bruse seg ferdig og det tok lang tid.

 

0.5L flaskene smaker ikke dårlig og heller ikke de nye 1L flaskene som de har på bensinstasjon.

Lenke til kommentar

Så det er altså flere som fortsatt opplever udigg cola.

 

Analyse nr 2 er ferdig, og her er et utdrag

 

Produktene har nå vært til analyse ved vår lab, men etter omfattende undersøkelser er det ikke funnet noe avvik ved produktene. Det kan være at en flyktig lukt eller smak har satt seg i flasken, en lukt/smak som imidlertidig ikke er fremtredende etter at flasken er blitt åpnet.

 

Akkurat det må være BS, for analyse nr 2 vet jeg smakte crap. Jeg tror jeg sendte inn 17APR10 - 9202N10720, som de mente var helt ok. Noen andre som har vært borti denne?

Jeg er klar over at det jeg spør om er sært til de grader, men jeg skjønner jo at det er flere her inne som er frelst på cola, så fint om dere kan bidra med nr og dato dere også.

 

Dispenserbrusen på McD @ Tønsberg hadde en anelse vond ettermsak den også, men det var først etter den hadde blitt litt varmere.

 

EDIT: fikset quoting

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

Høres nesten ut som det er mulig at noe setter smak i flaska. Kansje det etter 10 år med dumping av sigarettstumper og snus i flaskene har fått en effekt??

 

Jeg vedder på at det har noe å si..mange flasker kan jo ligge 0.5 år ute med snus i seg før noen plukker de opp og leverer de inn, det må jo ha noe å si. De burde begynne å smelte om flaskene slik at det blir 100% rein plast igjen.

 

Jeg tar hvertfall heretter kun flasker som ser nye ut..uten dette grå sløret utapå som tyder på slitasje over mange år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...