Gå til innhold

Vond smak på Coca Cola (1.5L)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fått dårlig smak på to 0.5l flasker i løpet av en uke og nå nettopp en 1.5l flaske som jeg akkurat åpnet. De har alle hatt samme ekle smaken.

Alle flaskene har vært m sommer-etikett.

 

*klage til coca-cola*

 

edit: den andre 1.5l flaska jeg hadde kjøpt inn smakte like jævlig.

nr på flaskene: 9170N10303

Endret av AlfSimen
Lenke til kommentar
Nå etter litt over 3 døgn i kjøleskapet smaker den ikke så dårlig som den gjorde, vaskemiddelsmaken er ikke like markant. Men den er der. Har fått konvolutten og skal sende inn flasken, har drukket max 1dl til sammen..

 

Blir dyr frakt da. 1,4 kg med post.

Lenke til kommentar

RunarL: Uvesentlig! Cola Norge betaler retursendingen :) Det skulle da bare mangle.

Jeg kjøpte forresten ny dose med Cola istad, 10stk på MENY Teie, alle var classic, så håper dette er gode greier. Var selvsagt skeptisk, så kjøpte 2 brett da jeg var i Sverige nå nylig ^^

Lenke til kommentar

Det forekommer alt for ofte at man kjøper cola som smaker dritt. Halvlitersflaskene er verst, men det hender ganske så ofte på 1,5 litersflaskene og.

Jeg har drukket minst 1 liter cola dagen så lenge jeg kan huske og da merker man etterhvert fort når det er noe galt med colaen.

 

Jeg hadde en periode hvor jeg hadde en teori om at det måtte være noe med utløpsdatoen. Legger merke til at halvlitersflaskene har en snarere utløpsdato enn f.eks halvannenliterene. Kan være lagerene for halvlitere er mye større og blir liggende lenger, som ødelegger smaken. Mener å huske det var tre måneders forskjell på utløpsdatoene. Frakt og temperatur kan også være noe av årsaken. Hvordan flaskene blir fraktet til butikken regner jeg med at colafolkene har ordning på, men kunne det vært noe med at forskjellige butikker har forskjellig tempererte lagere?

 

En annen ting kan være at korken ikke er helt tett og at den har lekket kullsyre. Dau cola smaker ikke mye godt! Når du så handlern og den blir bært til kassa/snurret ned rullebåndet/båret i posen hjem/osv så får man kanskje den futten når man åpner korken allikevel så man ikke merker det så godt.

 

Det hender faktisk oftere og oftere at jeg kjøper noe annet enn cola for tiden i frykt for å få en dårlig en...

Lenke til kommentar

tacomodo: Hvorfor i all verden godtar du et produkt som er dårlig? Da blir ikke Coca Cola Company obs på saken, og da blir det hvertfall ikke gjort noe med problemet.

Holdbarhetsdatoen kan det absolutt være noe med. Colaen vil i teorien være mer fresch når utløpsdatoen er lenger enn hvis den ikke skulle vært det (sammenligning av 2 like produkter 1.5L vs 1.5L).

Haha, dere skulle hørt meg da jeg fablet om hvor fresch URGE 1.5L var da de akkurat ble relansert. "Disse ble laget for ikke lenge siden, verden har aldri smakt et så frescht URGE-produkt før, bedre blir det ikke osv osv"

 

anyways. Jeg er enig en del av teoriene dine, så jeg ville sendt en mail til Cola og spurt. Entusaistspørsmål er da alltid gøy =)

Lenke til kommentar
Nå etter litt over 3 døgn i kjøleskapet smaker den ikke så dårlig som den gjorde, vaskemiddelsmaken er ikke like markant. Men den er der. Har fått konvolutten og skal sende inn flasken, har drukket max 1dl til sammen..

 

Blir dyr frakt da. 1,4 kg med post.

 

Holder med en liten skvett i en egnet boks og tomfalsken da.

Ser virkelig ikke hvorfor man gidder stresse slik med en vare som koster 15,- å kjøpe en ny en.

Alle har vel opplevd å drikke av en colaflaske som ikke smakte helt cola, og det kan være så enkelt som at de har stått lenge i sola før de ble hivd på kjøla, litt feil blanding ved fabrikk, gammel cola som har sått lenge, and the list goes on..

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...