Gå til innhold

Vond smak på Coca Cola (1.5L)


Anbefalte innlegg

Alle bør se på den nyeste tv2 hjelper deg (15 okt.)

Der var det en som hadde kjøpt vann på flaske som lukta bensin.. Han sendte en mail til produsenten og fikk da et standardsvar tilbake "blabla beklager vi prøver alltid å undersøke..osv" men så hadde de sendt med interne svar også på mailen og der sto det "Dette er ikke bra..kunden må hvertfall ikke få vite at vi sliter med sniffern".

 

Så intervjua de han sjefen og han sa at snifferen er den føleren som ska lukte om flaskene har blitt brukt til noe helsefarlig/inneholder noe farlig...det tyder jo på at ting kan skje...helt sikkert samme ting som kan skje hos f.eks coca cola..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...

Er ikke meningen og vekke til live gamle tråder... men denne tråden var det eneste jeg kom fram til etter litt googling.

 

Har i den siste tiden opplevd ekstremt mye av dennne vonde smaken (og lukt også) på cola flasker (bare 1.5 liter flasker)

 

Skal også nevnes at jeg har opplevd det samme fenomenet med 1.5l Solo flasker, og nå for noen minutter siden... med en stor flaske pepsi :ermm:

 

Disse flaskene er kjøpt på under en uke, og jeg har ikke fått nyte mye av dem kan du si.

 

Her er listen over hvor mange flasker som har smakt og luktet dårlig på under en uke:

 

9 Store cola flasker på rad (2 stk 4pakker, og en løs flaske)

2 Solo flasker

1 Pepsi flaske

 

Små flasker av samme sort som nevnt ovenfor har smakt og luktet normalt.

 

Etter de 9 cola flaskene og soloene så skiftet jeg over til Pepsi

da jeg hadde fått nok.

Dette fungerte fint med 3 Pepsi flasker på rad, men den fjerde var like ille som de andre flaskene som smakte vondt :nei:

 

Felles for de dårlige flaskene er att de har en lukt som river hardt i nesen hvis du klemmer på flasken og lukter på dem rett etter og ha åpnet dem, dette er en vond lukt, og ikke den søte lukten man vanligvis forventer.

Og smaken er heller ikke noe glansbilde, cola flaskene fikk jeg rett og slett vondt i magen av, etter bare noen få slurker.

 

Har ikke vært og pantet de tomme flaskene som har smakt normalt, og selv om de er tomme, så lukter dem godt, slik brus vanligvis gjør.

 

De flaskene jeg har vært "uheldig" med derimot, som fortsatt har brus i seg (har ikke tømt dem ut) lukter fortsatt ekkelt og smaker vondt.

Kan vel ikke kalle det uheldig lengre etter så mange på rad. :mad:

Endret av Nvidia
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

(så skiftet jeg over til Pepsi)

 

*CM Punk gliser*

 

Har ikke drukket skjemt cola men derimot har jeg merket at det knapt er noe kullsyre i Fanta eple kontra annen brus....feil paa oppskrifta (nei , flaskene ble ikke ristet)

Lenke til kommentar

Hadde en flaske som smakte direkte mugg en gang! Sendte den inn til cola norge, fikk beskjed om at flasken hadde ligget lenge ute i naturen og det hadde dannet seg et mugg lag som ikke ble fjernet ved rengjøring og tapping. Fikk 50kr gavekort på coop som erstatning :w00t:

 

Akkurat nå så går det i cola bokser fra sverige og det er himmelsk :love:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eneste gangen Colaen min smakte ekkelt, var da jeg fikk en halvlitersflaske som tydeligvis hadde blitt brukt til å oppbevare noe kjemikalier i og ikke var vasket godt nok. Det var en merkelig rar og vond smak på brusen, pluss en fæl ettersmak. Jeg ble redd for at jeg skulle bli dårlig, men det gikk greit. Tok bare en liten slurk. Gikk og bytta og fikk en ny en som var ok. Pleier å unngå flasker som ser veldig godt brukt ut (som ofte er oppskrapet og nesten ugjennomsiktlige).

Lenke til kommentar

Er ikke dette en veldig god grunn til at man slutter med denne totalt meningsløse tradisjonen med å vaske flasker.

 

Gjør som i nesten samtlige eu-land, kvern dem i butikk, smelt dem om og blås opp til nye flasker. Energien som kreves er marginalt høyere enn å vaske dem, og man bruker mye mindre kjemikalier. I tillegg er man garantert en helt ny og helt ren flaske hver eneste gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 9 år senere...

Da ble visst denne gamle tråden gravd opp igjen.

Personlig har jeg alltid hatt et av-og-på forhold til Coca-Cola gjennom årene, og jeg husker at det sist gikk på igjen tidligere i år, etter nyttår.. Da var jeg dessverre "uheldig" med mitt første kjøp av en 1,5l flaske, som hadde denne uønskelige alternative cola-smaken. Jeg tenkte ikke så mye over det den gangen, for det viste seg at flasken heldigvis var en av de siste fra et dårlig parti, som da hadde solgt ut og blitt etterfylt ved neste cola-kjøp.

Nå var jeg innom en Bunnpris sist helg for å kjøpe en 1,5l flaske Coca-Cola, som da hadde stått i søndagsbutikken, trolig siden det dårlige partiet fra rundt juletider i fjor var satt ut. Den samme gamle alternative cola-smaken gjorde seg atter en gang tilkjennes, og jeg ble naturligvis skuffet. Men nå har jeg trolig funnet ut av hva denne mystiske cola-konspirasjonen faktisk går ut på, for jeg merket meg denne gangen at jeg ble oppblåst og dårlig i magen etter å ha drukket et par glass på morgenen, uten å ha inntatt noe annet. Dette antyder sterkt for meg at bryggeriet til Coca-Cola Enterprises Norge AS har tuklet med sukkeret i brusen, trolig i form av å bytte ut noe av rørsukkeret med sukralose, fruktose og / eller et eller flere andre sukkerarter. Jeg tipper at fruktose faktisk inngår, for jeg vet at jeg blir dårlig av det i unaturlige mengder, i tillegg til at den karakteristiske smaken faktisk gjør seg til kjenne (man kan få kjøpt fruktose i butikk i form av vanlige husholdningspakninger).

Coca-Cola vil sannsynligvis ikke innrømme at dette i årevis har vært et gjengående dilemma for bryggeriet, men etter hva jeg har lest så langt i denne tråden, tør jeg nesten påstå at dette fenomenet skyldes et tilfelle av sukkererstaning, sannsynligvis i perioder hvor forskyningen av rørsukker er utilstrekkelig.

Hvis noen skulle komme over en dårlig Coca-Cola igjen, så skulle man kanskje få testet den i en lab for å undersøke hvilke sukkerarter som er i den...

Endret av zefyrisk
Lenke til kommentar

Var vel ikke nødvendig å vekke denne tråden til live. Premisset har jo endret seg med engangsflaskene som brukes i dag. Problemet tidligere var at flasker ble brukt om og om igjen, og skulle vaskes mellom hver gang. Men dette var tydeligvis ingen perfekt løsning, og er grunnen til noen av erfaringene man ser i tråden her.

Hadde mange dårlige erfaringer med disse gjenbruksflaskene selv. Coca Cola var jo først ut med engangsflasker mens Pepsi Co brukte litt lenger tid på å få det innført. Husker jeg i den perioden holdt meg helt til Coca Cola sine produkter fordi jeg fikk veldig gode opplevelser av de nye flaskene. 

Så om en flaske cola ikke har forventet smak i dag, må det skyldes helt andre ting.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...