Gå til innhold

Vond smak på Coca Cola (1.5L)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, her i nærområdet så smaker cola'en rett og slett crap, den lokale rema1000 har ofte flasker der brune ringer vises godt og da gidder jeg rett og slett ikke å kjøpe colaen.

 

En annen ting er at får man i seg for mye søtt i løpet av en dag så kan ting smake dritt, men det ordner seg når man kutter ned på søtstoffene.

 

Forresten er halveis cola-avhengig men har klart å kutte ned kraftig i det siste, ligger vel på ca 1liter maks uka nå og skal ned til 0 i neste uke og fremover :) (fra ca 0.5l - 1l dagen)

Lenke til kommentar

Jeg skal sende ny mail til Cola ang analysen jeg fikk tilbake, for den kan ikke være riktig.

 

Malvado: Vær så snill, send mail til Cola om problemet, jo flere som sender mail, desto mer obs blir de på saken.

Det gjelder forøvrig alle som har problemer med cola. Send mail, klag, skriv nr til de, gi de all informasjon de trenger for å rette opp problemene.

 

Jeg er fristet til å spørre om de kan sende meg et par cola som de har testet, og som de vet smaker digg!

Lenke til kommentar

Sendte nylig mail til coca cola så får vi se om jeg får et greit svar :

 

Hei.

 

Innimellom ser det ut som den lokale Rema1000 butikken vår får inn partier med Coca - cola som rett og slett smaker "daff" eller rett og slett

har store brune ringer i flaskehals åpningen der cola nivået holder seg. Naturligvis så ser det såpass heslig ut at jeg personlig har kuttet ut Cola kjøpet mitt

de plassene jeg ser slike brune ringer.

Men, har personlig erfart at selve Cola smaken har variert veldig i plastikk flaskene, er det mulighet for at det kan være plast polymerer eller rester fra selve gjenbruksprossesen

av plast flaskene (rester av kjemikaler eller annet) som gjør til denne brune ringen og "daffe" smaken?

 

Rema1000 butikken som ofte er berørt av dette problemet ****** , men det ser ut som at noen andre butikker i trondheims regionen også plages med

disse flaskene med cola som ikke smaker.

 

0.5L flaskene med cola ser derimot ikke til å være like berørt av problemet, men jeg personlig føler at disse oftere har mindre kullsyre enn 1.5l flaskene.

 

Med Vennligh Hilsen

 

Rune.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan være verdt å nevne jeg sendte mail til cola for 1-2uker siden for å spørre mer ang analyse #2, men de har desverre ikke svart meg. De er helt sikkert dritt lei av å snakke med slike som meg, som aldri blir fornøyd. Nå har vi da sendt godt over 20mails, så kanskje ikke så rart :)

 

Smakte på en nyinnkjøpt cola (1.5L) her om dagen, den hadde ikke den rare ettersmaken, men nå smakte den bare lite cola. Skal kjøpe en kasse til uka tenkte jeg, prøve å samle så mange forskjellige serienr som mulig, så se om det har blitt en reell forskjell fra de som har vært de 2 siste månedene.

 

Jeg har sånn ca drukket 1L cola de 5 siste ukene, og dette kommer fra en kar som har colaglass fra Spania, Frankrike, Tyskland, England, USA samt en del diverse glass rundt omkring i Norge. Jeg har faktisk en lite hall of fame (haha) med colaprodukter, så jeg er ganske hardcore :D

 

..og gud så jeg savner colaläsken!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke opplevd vond smak på noen slags Coca Cola her i Norge, men på Malta ble jeg servert et helt forferdelig skvip på en kafé. Det så og luktet som Coca Cola (kanskje litt brunere farge), men den smakte nesten ingen verdens ting; omtrent som en småsøt Farris. Skuffende greier (bra de hadde Kinnie der da :D )

Lenke til kommentar

Vel, dette fik uante konsekvenser for min cola drikking. Har nå greid å kuttet ut original cola og kan faktisk til nød drikke "alternativ" cola til 6.90 i steden , føler at det ikke lenger er verdt å betale 18 - 20 kr for en 1.5l flaske med cola når det hele er en tombola når det gjelder smak.

 

Ser fram til å kutte ut all cola fullstendig på lang sikt.

Lenke til kommentar

Syns det er merklig at Vanlig Cola og Light/zero selges for samme pris(gjøres her i vertfall)

Da det er kun vanlig Cola som er ekstra avgiftsbelagt for sukkerinnholdet. Det vil si at enten tjener Cola fett på light/zero eller er det butikken som stikker av med gevinsten?

 

p.s.

Personlig er syns jeg faktisk Pepsi Max er "cola lignende typen" som faktisk smaker best :D

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sendte inn 5 nye Cola idag: 2x18MAI10 (en åpnet, en uåpnet), 2x12APR(en åpnet, en uåpnet) og 1x23MAI10. Dama på SPAR sa det hadde kostet 300,- så flott cola betaler for dette :D

 

Etter at 1.5L colaene som går ut etter MAI10 kom, er problemet mer eller mindre borte. Kullsyrenivået er mye bedre enn før, det smaker faktisk nesten fristkt, men det mangler noe smak. For "vanlige" brukere er nok ikke dette noe å smake om, men for de som er hardcore, altså oss som følger tråden, så er vi et lite stykke unna perfeksjonimse ;\

 

Vi får håpe det bare blir bedre :) Og som jeg har nevnt tidligere, kom gjerne med serienr og dato, jeg sier ikke nei takk til at andre deltar heller :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...