Gå til innhold

Håpløse anmeldelser fra Norges største aviser


Cuneax

Anbefalte innlegg

Kanskje vi burde sende en mail til de som er blitt nevnt i tråden så langt og forklare at vi leser anmeldelser for å finne ut om vi kommer til å like filmen, ikke for å vite hva anmelderen synes. Hadde jeg brydd meg om hva en fremmed person mente om filmen så ville jeg spurt damen i kinoskranken, jeg vil at en som er dyktig til å skrive og som vet en del om film skal kunne fortelle meg, uavhengig av hva han selv synes, om jeg kommer til å like filmen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Like man ikke Jennifer Lopez, så burde man heller ikke anmelde filmene hennes.

 

Hvorfor ikke?

 

"Liker man ikke biler, kan man ikke anmelde The Fast and the Furious."

Lenke til kommentar
Like man ikke Jennifer Lopez, så burde man heller ikke anmelde filmene hennes.

 

Hvorfor ikke?

 

"Liker man ikke biler, kan man ikke anmelde The Fast and the Furious."

Det er det jeg mener skiller mellom profesjonelle og amatører. En profesjonell ville kunne anmeldt den for de som elsker Jennifer Lopez, men også de som misliker henne. De skal kunne fortelle alle om de ville likt den eller ikke.

Lenke til kommentar

Det som virkelig krever litt er å kunne skille en god bilfilm fra en dårligfilm selv om man ikke liker bilfilmer. Jeg har sett animefilmer som hylles som mesterverk og animefilmer som regnes for å være dårlige, og jeg merker ingen forskjell i egen underholdningsverdi (jeg kjeder meg uansett), men jeg tror jeg hadde klart å rangere dem sikkert slik folk flest gjør.

Lenke til kommentar

Da har du strengt talt ingenting å si en anmeldelse. Det blir jo akkurat det samme som om jeg skulle se en operaforestilling. Jeg har da ikke noe forhold til opera i det hele tatt og dermed ikke noe å sammenligne med heller. "Jeg liker ikke opera og de som ikke liker opera, kommer heller ikke til å like det. De som liker opera derimot, kommer kanskje til å like det." Som du selv sier; du klarer ikke å rangere mellom filmer i en sjanger du ikke er bevandret i. Hvorfor i det hele tatt prøve å rangere hvis du ikke ser forskjellen? Det går rett og slett på kvalifikasjoner innen felt.

Lenke til kommentar

Tror kanskje du leste innlegget mitt feil, jeg mente at jeg hadde et øye for kvalitet innenfor ting jeg liker (f eks ser jeg at 2001 er bedre enn Mission to Mars selv om begge var underholdende for meg som elsker sånne filmer) og innenfor ting jeg ikke liker, f eks at Princess Mononoke holder et høyere nivå enn Pokémon.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er dog faktisk enig i ganske mye av den Dark Knight anmeldelsen. Satt også og tenkte på at batman ble helt anonym og bak i kulissene da jeg så filmen mm.

 

Det virker da litt som det er en trend å hate på Hollywood filmer.

Dette for at anmelderen skal virker mer reflektert og som han ikke svelger alt pisset som lages der som da igjen er trendy blandt filmfans.

 

Men egentlig da så syntes jeg ikke de burde anmelde store Hollywood filmer i det hele tatt. Hva er poenget?

 

I bunn og grunn kan man egentlig si at det finnes ingen sannheter om films kvalitet, annet enn det rent tekniske.

Jeg slutte å lese anmeldelser totalt fordi andres meninger er helt irrelevant.

Lenke til kommentar
VG's anmeldelse av G.I. Joe: http://www1.vg.no/film/film.php?id=10354

 

Har han betalt pr gang han bruker ordet fryktelig? Hele anmeldelsen er på 173 ord (162 uten tittelen), noe som etter min mening er en tynn anmeldelse, av disse har han greid å bruke ordet fryktelig 10 ganger, og i tillegg skrive dem rett etter hverandre ved flere anledninger...

 

 

Kudos! :(

Personlig likte jeg GI Joe, mest pga action og visuelle stilen. Pluss at den er ikke så "tung", mere lett slik at man slipper å tenke så mye. Også er den morro. Litt krigsglorifisering er jo ikke noe galt med nå og da ;D Big guns og and explosions.

 

Egentlig er Batman, og hans utvikling, helt sentral i The Dark Knight. "Problemet" er at Heath Ledger's Joker stjal showet totalt.

 

Joa.. Det var bare noe med det at Bruce Wayne/Batman hadde ikke så veldig sterk personlighet. Han hadde ikke så mye karisma og man vet ikke helt hva han tenker. Sure det er noe der med Rachel etc, men Joker, Twoface og mange av de andre følte jeg hadde litt mer personlighet. Men egentlig så har det vært slik i de andre Batman filmene også. bruce Wayne har jo alltid vært litt tilbaketrukken og sånn.

 

Men ok det ble litt off topic. Sorry.. Håper det går greit.

Lenke til kommentar

Tror jeg hvertfall har en veldig annen smak en hr. abrahamsen.

 

Han greide å gi watchmen 2 (noe som jo er greit nok hadde han bare greid å argumentere for det) og Friday the 13th terningkast 5.

 

hele handlingen har han skrevet som: "Filmen starter med at to kjærestepar og en GPS-nerde drar på marihuana-letetur ved Crystal Lake. Mer enn det skal jeg ikke røpe, for derfra oppstår et gruvekkende mangfold av kulturhistoriske forbedringer, og det eneste man bør vite når man går inn i salen, er prisen på popcorn."

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...