Gå til innhold

Holder en SSD 30GB til W7?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tenkte selv å sette inn to stykk SuperTalent Ultradrive 32GB i RAID0, men jeg er usikker på hvor stor ytelsesforbedring man kan regne med på onboard RAID-kontrollere

 

Driver å tenker på dette jeg også... Men jeg er ingen PRO gamer eller noen som er i STORT behov at PC:n starter på noll komma niks...

 

Det jeg er litt intressert av å vite er om SSD vill være til så stor hjelp i forhold til en vanlig. men er litt morro å prøve da...

Lenke til kommentar

RAID gir faktisk tregere oppstart av windows pga drivere som må lastes og initialisering av RAIDet.

Spill får ikke SÅ mye ytelsesøkning fra SSDer, det er hovedsaklig åpning av selve spillet og maploading som får noe forskjell. Man kan også øke minimums-FPS på spill der textures lastes realtime.

Jeg vil anbefale deg å gå for en 64GB Ultradrive (eller en annen Indilinx-basert SSD) og ha windows og programmer på den, og så eventuelt favorittspillet ditt hvis du fortsatt har mer plass etterpå.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet selv, men i forhold til det jeg har hørt fra folk som har prøvd begge, og ved å se på benchmarks vil jeg si prisen på x25-M rettferdiggjør å gå for den dersom budsjettet ditt tåler det. Hvis ikke gir fortsatt Ultradrive ytelse av en annen klasse enn harddisker.

Problemet igjen er jo at x25-M starter på 80GB, og hvis du ikke trenger mer enn 30GB med høy ytelse vil det være sløsing med penger å betale 2,5x mer enn for en 32GB Ultradrive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...