Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

den har en alarm som bommer med et par minutter hver gang

Dette problemet hadde jeg også fra dag 1. Etter andre firmware-oppdatering trodde jeg at problemet forsvant fullstendig, men den gang ei. Den siste uken eller så har det kommet tilbake, men det er i det minste forutsigbart. Jeg bruker tre faste alarmer for å stå opp. Nedenfor står det hva jeg har satt, og når de faktisk går av.

 

0635 - 0637

0640 - 0640 (ja, denne er alltid nøyaktig)

0645 - 0647

 

De to alarmene som er forsinket er ikke nøyaktig to minutter forsinket, men heller to og et halvt eller der omkring. Dermed kommer alarm 1 og 2 såpass tett innpå hverandre at det føles som mental terror!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har peil på om det kommer noen fiks til GPSen på oppdateringen som står for tur??

 

Noe problem med GPSn? Den har redda meg mang en morgen når jeg våkner opp og ikke aner hvor jeg er og må komme meg hjem i bakfylla.

Ikke bare jeg som har det, den er jo totalt håpløs, ikke til å stole på i det hele tatt. Mister kontakt med satellittene, bommer litt på hvem vei du er på og ligger flere hundre meter etter....... :(

Lenke til kommentar
Er det noen som har peil på om det kommer noen fiks til GPSen på oppdateringen som står for tur??

 

Noe problem med GPSn? Den har redda meg mang en morgen når jeg våkner opp og ikke aner hvor jeg er og må komme meg hjem i bakfylla.

Ikke bare jeg som har det, den er jo totalt håpløs, ikke til å stole på i det hele tatt. Mister kontakt med satellittene, bommer litt på hvem vei du er på og ligger flere hundre meter etter....... :(

 

GPS-en er unøyaktig på N97'n min også. Den viser hvor jeg er både to og tre kvartaler unna enn der hvor jeg egentlig befinner meg. Den forteller meg hvor jeg skal kjøre mange meter etter at jeg har kjørt forbi meg selv... :ermm:

Den har også problemer med å finne satelitter, og som oftest finner den ingen.

 

Håper alle feil blir rettet på i programoppdateringer etterhvert.

Lenke til kommentar
Er det noen som har peil på om det kommer noen fiks til GPSen på oppdateringen som står for tur??

 

Noe problem med GPSn? Den har redda meg mang en morgen når jeg våkner opp og ikke aner hvor jeg er og må komme meg hjem i bakfylla.

Ikke bare jeg som har det, den er jo totalt håpløs, ikke til å stole på i det hele tatt. Mister kontakt med satellittene, bommer litt på hvem vei du er på og ligger flere hundre meter etter....... :(

 

GPS-en er unøyaktig på N97'n min også. Den viser hvor jeg er både to og tre kvartaler unna enn der hvor jeg egentlig befinner meg. Den forteller meg hvor jeg skal kjøre mange meter etter at jeg har kjørt forbi meg selv... :ermm:

Den har også problemer med å finne satelitter, og som oftest finner den ingen.

 

Håper alle feil blir rettet på i programoppdateringer etterhvert.

 

Trur dette må vere forskjellig. Har brukt min mykje og er veldig godt fornøgd. Seinast i Paris for to veker sidan brukte eg denne til køyring i byen og sørover. Fungerte heilt fint. Har ein Garmin GPS frå før, men synest faktisk at denne er både kjappare og betre.

Lenke til kommentar

Brukar Lotus Notes på jobb og har no installert Lotus Traveler. Fungerer greitt, men litt skuffande at den brukar Nokia sin standard epost-boks. Hadde vore tøft om denne kunne integrerast i Nokia Mail. Synking av kontaktar og kalender fungerer veldig bra!

 

Andre som har erfaring med synking mot Lotus?

Lenke til kommentar

Rart det skal være slik forskjell på GPS'en til folk, min fungerer også knirkefritt og er kjappere enn min gamle N95, og når kompasset fungerer i tillegg er den jo en drøm, spesielt i bilen med den store skjermen og touch så er den en fullgod erstatter for Tomtom eller garmin eller hva det nå skal være..

Lenke til kommentar

En oppdatering er kjærkommen, men jeg er veldig spent på om det hjelper noe særlig på GPS problemene eller om det rett og slett er for dårlig mottak pga hardware.

 

Det at noen får kjapp GPS fix kan jo være at de bruker assistert GPS, og da skal det jo bare mangle at man ikke får fix på et øyeblikk, men GPS'en skal fungere uten assistanse fra telenettet også. Selv når jeg står utendørs på toppen av et branntårn med fri sikt i alle retninger så sliter den med å få fix, og antyder at gps-mottak fungerer dårlig innendørs...

 

Er ikke på langt nær like fornøyd med denne telefonen som min gamle n95 8gb, men håper oppdatering av firmware skal forandre inntrykket. Husker jo veldig godt hvordan den slet også før den var på versjon 3.xxx

Lenke til kommentar

Spennende skal det og bli å se om de løser problemet med speakerphone og bortfall av lyd i min stemme for dem som hører på en i den andre enden. Jeg bruker nå headsett i stedet for speakerphone, da jeg er en av dem som ikke liker å microstråle skallen under samtale. Min forgjenger - Nokia E71 var en suveren speakerphone. Så jeg håper at dette ordner seg i oppdateringen i oktober. Snakket med et Nokia serviceversted, og de anbefalte og å se om dette løste seg med oppdateringen, gjør det ikke det, så er det inn med telefonen.

 

Så dette ser jeg frem til!

Endret av Rottweilerhannen
Lenke til kommentar
Noen her som har levert inn sin N97 og fått ordnet linse dekselet på garanti?

Dette må jo være en konstruksjonsfeil da den lager riper i både linse og blitz. Jeg har 1 ripe over linse og 1 riper over blitz, dette medfører at hvis jeg prøver å ta bilder hvor det er litt mørkt, blir bildet ødelagt av blitzen. Synes dette er veldig irriterende da kamera på telefonen er ubrukelig når man prøver å ta bilder i litt mørke rom.

 

Min gamle N95 8Gb har ikke linse deksel og denne har jeg brukt i 2år uten at det har vært problemer med riper. Jeg jobber som elektriker og er borti litt forskjellige miljøer, og min N95 har vært stabil og klart jobben på svært tilfredsstillende måte, men må si at jeg er veldig skuffet over N97 som knapt er 1 måned og kameraet er ubrukelig.

 

Bump...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...