Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Min telefon nekter fortsatt å lade. Må ta ledningen ut og inn flere ganger før det går. I dag gjorde dette at ringeklokka ikke ringte og jeg forsov meg. For noe dritt. Lada telefonen i flere timer før jeg skulle legge meg. Det vil si, jeg trodde jeg lada den men telefonen ladet selvfølgelig ikke og gikk tom for batteri i løpet av natten.

 

Det var dråpen. Sender hele dritten på service så kan de fikse kameralinsen og GPSen i samme slengen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey:)

Sliter som mange andre med liten plass på C: men får ikke til å kvitte meg med ting derfra... Er ganske ny med slike avanserte tekniske duppeditter så er nok meg som er problemet her. Jeg går inn på File Manager og C: og åpner alle mappene der, men det er jo ikke noe der som tar opp no plass, og nederst er det noen filer som f.eks: hxmetadata_archive.txt og plugin_archive.txt. Kan jeg slette disse filene uten å tøyse til noe? Også har jeg oppdatert sånn at OVI Kontakter ligger på telefonen og hørt dette tar opp plass, men åssen fjerner jeg den?

Må jeg kjøre en slik hard reset eller no for å fikse opp i ting? Åssen gjør jeg det?

Trenger hjelp:)

Du sparer nokre mb ved å tømme nettlesaren med jamne mellomrom:

åpne nettleser - Valg - Fjern personlige data - Alt

Lenke til kommentar
Min telefon nekter fortsatt å lade. Må ta ledningen ut og inn flere ganger før det går. I dag gjorde dette at ringeklokka ikke ringte og jeg forsov meg. For noe dritt. Lada telefonen i flere timer før jeg skulle legge meg. Det vil si, jeg trodde jeg lada den men telefonen ladet selvfølgelig ikke og gikk tom for batteri i løpet av natten.

 

Det var dråpen. Sender hele dritten på service så kan de fikse kameralinsen og GPSen i samme slengen.

 

Har samme forbanna drittproblemet. Når jeg bruker veggladeren så kan jeg IKKE røre på laderen, for da kommer "lader"/"lader ikke" melding opp KONTUNIERLIG. I tillegg lades ikke telefonen skikkelig opp. Hvis jeg derimot lader den via pcen funker det fint. Provoserende som få.

Lenke til kommentar

HEI!

 

Ny N97 bruker her.

Er en veldig godt vant symbian bruker men nå gir jeg snart opp her.....

Sliter med å koble telefonen på trådløsen hjemme. Lagt inn passord på nettet og alt... Har installert Fring men klarer ikke å koble den opp. Heller ikke youtube, og alt annet egentlig som kan brukes på nett :(. "Ikke svar fra gateway" bl.a....... Hva gjør jeg galt her da? blir så j.... oppgitt! Og Facebook'en på homescreen - glem d... Den kobler ikke opp/logger inn noen gang..........

Installerte MSN men det ville ikke logge seg inn på hjemmenettet. Kun "mobilnettet"....... Koster masse over lang tid det. En av grunnene jeg kjøpte N97 var for å slippe å fyre opp laptoppen hver gang jeg vil sjekke mail,msn, google osv, men fixer ikke dette.

Låst til Netcom, og lurer på om jeg får oppdatert den (JA jeg har lest tidligere poster men dette er et uoversiktelig forum for en som er bittelitt fersk...). Har V 10.0.012

 

OG kan jeg få hotmail på denne på en enkel måte uten å bruke opera eller internett?

Endret av reidarrs
Lenke til kommentar

Drev å tenkte på noe her en dag..

Er det mulig å bruke N97 som tastatur/mus til pc via BT? Hadde vært en perfekt løsning til mediacenter pc'n hjemme :)

For mobilen har jo full tastatur, og touchskjermen kunne jo fint fungert som touchpaden på en laptop.

Evt brukt D-Pad eller hva dette feltet på tasaturet heter.

 

Noen som vet om noe sånt program? evt klarer å lage det selv?

Lenke til kommentar

Sjekk ut Smart Touch :http://symbianworld.org/1523-smarttouch-pc...97-now-updated/

Det er vel freeware... :thumbup:

 

Kan tenkes dette gjør jobben for deg?

 

Ellers var det noe i gamle dager (3rd edition) som het "BT remote" eller no...

 

EDIT:

Her: http://blueshareware.com/bluetooth_remote_control.asp

Heter visst "phone remote control" nå, er vel ikke freeware heller... :no:

Endret av Babaluba
Lenke til kommentar

Smart Touch prøvde jeg når jeg hadde 5800, men det funka ikke bra nok syns jeg, og ikke alltid jeg fikk kobla sammen enhetene.

 

Men kan jo hende det er en nyere utgave av dette programmet nå, som funker bedre.

 

Og det BT-Remote har jeg vel også testa, men det er ganske lenge siden.

 

Men vil ha et program som også lar meg bruke tastaturet på mobilen, så jeg kan styre det meste på pc'n fra telefonen :) Og da også skrive inn en web-adresse i ny og ne når det trengs.

Lenke til kommentar

Kravstor assa... :hmm:

Da har jeg ikke så altfor mye mer å komme med bortsett fra den her:

 

http://shop.my-symbian.com/PlatformProduct...roductId=224652

 

Der lover iallfall websiden gull og grønne skoger, tastatur-kontroll og greier. Har ikke prøvd den selv, så aner ikke om/hvordan/hvor bra den funker. Men gi gjerne en tilbakemelding når du vet!

Ellers er det vel bare å ta goooooogle fatt...

Lenke til kommentar
Kravstor assa... :hmm:

Da har jeg ikke så altfor mye mer å komme med bortsett fra den her:

 

http://shop.my-symbian.com/PlatformProduct...roductId=224652

 

Der lover iallfall websiden gull og grønne skoger, tastatur-kontroll og greier. Har ikke prøvd den selv, så aner ikke om/hvordan/hvor bra den funker. Men gi gjerne en tilbakemelding når du vet!

Ellers er det vel bare å ta goooooogle fatt...

 

Den der så jo ganske grei ut ja!

Men hadde vært greit med en demo versjon el.

Men det ser det ikke ut til å være på sida, men får google litt og se hva jeg finner.

Ser at den er til S60V3, så da kan det jo hende den funker dårlig på N97.

 

Og mens jeg husker det, prøvde å legge inn Phone Remote Control som du linka til i forrige post, og der fikk jeg ikke lagt inn nyeste versjon på mobilen (fikk opp ei feil melding, husker ikke helt hva det sto), og jeg så litt i forumet, og der skriver dem at den ikke funker som den skal på 5800, og N97 hadde visst også samme problem.

Og problemet var at noe av programmet ikke ble vist på skjermen, og da kunne ikke dem funksjonene brukes.

 

Men kan jo hende det kommer en bedre utgave etterhvert, som løser disse problemene :)

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Hadde egentlig tenkt å lage en egen tråd for dette, men prøver i samletråden først.

Er det noen som har både en N97 og en E51 som kan prøve noe? Godt mulig det virker med andre enn E51, men det er den jeg har testet mot.

 

Legg E51'n på et bord, sett på tastelåsen på N97'n og legg den oppå E51'n. Alternativt kan en dra den over telefonen isteden.

 

Det som skjer hos meg er at kameraet starter på N97. Dette skjer uavhengig om tastelåsen er på eller av....

 

Jeg går alltid med begge telefonene (N97 er privat tlf og E51 som jobb tlf) og har irritert meg over at mange av gangene når jeg tar opp N97'n så har kameraet skrudd seg på.

Hver gang har jeg trodd at det var tastelåsen som var dårlig, men det var tydeligvis feil..

Lenke til kommentar

Tror jeg kan gi deg et svar her. Det skyldes at kameraet i n97 aktiveres via et reed-rele,dvs at i kameralokket på telefonen sitter det en liten magnet (den synes på bildene i hacken som "R@ge" postet tidligere i tråden),som når den flyttes sørger for at kamerat skrues på. Jeg skal ikke gå inn på de tekniske detaljene her (mest i frykt for at jeg har glemt litt av teorien :blush: ), men grunnen til at jeg vet det er at jeg opplevde det samme når jeg satt telefonen på plass i bilen. Det er nemlig en slik magnetholder med et stålblekk man limer på telefonen... Og hver gang jeg setter telefonen litt lavt mot holderen,slår kameraet seg på.

 

EDIT: Bør vel kanskje nevne at grunnen til at det skjer deg er at både mic og høyttalerene(både stor og liten) i telefonen har en passe kraftig magnet i seg som gir akkurat samme virkningen...

Endret av Babaluba
Lenke til kommentar

Noen her som har levert inn sin N97 og fått ordnet linse dekselet på garanti?

Dette må jo være en konstruksjonsfeil da den lager riper i både linse og blitz. Jeg har 1 ripe over linse og 1 riper over blitz, dette medfører at hvis jeg prøver å ta bilder hvor det er litt mørkt, blir bildet ødelagt av blitzen. Synes dette er veldig irriterende da kamera på telefonen er ubrukelig når man prøver å ta bilder i litt mørke rom.

 

Min gamle N95 8Gb har ikke linse deksel og denne har jeg brukt i 2år uten at det har vært problemer med riper. Jeg jobber som elektriker og er borti litt forskjellige miljøer, og min N95 har vært stabil og klart jobben på svært tilfredsstillende måte, men må si at jeg er veldig skuffet over N97 som knapt er 1 måned og kameraet er ubrukelig.

Lenke til kommentar
HEI!

 

Ny N97 bruker her.

Er en veldig godt vant symbian bruker men nå gir jeg snart opp her.....

Sliter med å koble telefonen på trådløsen hjemme. Lagt inn passord på nettet og alt... Har installert Fring men klarer ikke å koble den opp. Heller ikke youtube, og alt annet egentlig som kan brukes på nett :(. "Ikke svar fra gateway" bl.a....... Hva gjør jeg galt her da? blir så j.... oppgitt! Og Facebook'en på homescreen - glem d... Den kobler ikke opp/logger inn noen gang..........

 

Hei

Hadde samme problem på min N97 ang. trådløst nettverk; Fikk melding "Ikke svar fra gateway".

Jeg trodde det var noe galt med wifi på telefonen,og sendte den inn til service. De fant ingen feil. Så dro jeg på El-Kjøp, og der fikk de koblet telefonen til sitt trådløse nettverk og kunne surfe gratis på nett. Feilen var trådløs ruter hjemme, og det selv om den bare var et år gammel. Vi fikk byttet den inn og fikk en ny på garantien.

 

For å være sikker på at man slipper å betale noe når man surfer på nettet, stiller man inn på "spør hver gang" i tilkobling. Da kan du velge mellom bl.a. wlan-tilkobling og wap hver gang du skal på nettet med mobilen.

 

Og prøv om du får koblet opp telefonen på et trådløst nettverk et annet sted som jeg gjorde, for å være sikker på at det ikke er noe feil med telefonen.

 

Håper dette var til litt hjelp. :)

Endret av nisju
Lenke til kommentar

Som jeg skrev i forrige uke tryna telefonen, og trengte en hard reset med etterfølgende innstallering og oppsett og alt som er gøy. Etter dette har den hatt en tendens til plutselig å fade ut og restarte. Og så har alarmen(e) vært tre-fire minutter forsinka (med v12):hrm:.

 

Så idag la jeg inn v12 på nytt, og tadaa, alarmen funka fint igjen.

 

Så da gjenstår bare å se om det hjelper mot den generelle ustabiliteten. Synes etterhvert at det blir myye grums med denne telefonen,ja. Selv om jeg er litt Nokia-fanboy :blush:

 

Forresten, er det noen som har prøvd seg på Hiisi? Skal visst kunne gi nett-tilgang fra PC via BT. Eventuelt om noen har noe bedre forslag til software her?

Lenke til kommentar

Først og fremst må jeg bare opplyse om at Clarivue screen protector er noe ordentlig søppel. Den er sånn ca ti ganger dårligere til å beskytte mot riper enn det telefonen selv fikser.

 

Så ellers, jeg er veldig enig med de fleste oppfatninger her, ting er litt knotete lagt opp, den har en alarm som bommer med et par minutter hver gang, GPS som bruker lang tid på fix til tross for at jeg står i et branntårn på et høydepunkt med fri sikt i alle retninger, osv. osv.

 

Jeg er jo også en nokia fan boy, og meeeeeget fornøyd med min gamle N95 8GB, men selv denne (N95) hadde også mye problemer i starten før de fikk en ordentlig firmware til den.

Lenke til kommentar

Jeg husker spesielt den ene firmware updaten til N95. Hvor mic'n plutselig slutta å funke. Men så kom det også en senere igjen som fikk det til å virke som en helt annen mobil. 30-40% raskere, bedre kamera++++. Så det blir nok dreis på N97 etterhvert. Er veldig glad i telefonen, men er enig at de skulle heller finpussa FW før de slapp den ut på markedet.

 

Men sliter med ett par ting. Det at den henger seg opp når jeg svarer på en samtale. Og at Nokiatune alltid kommer når den er koblet til lader. Og høytaleren under samtale. Men har virkelig trua på den nye updaten som kommmer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...