Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som har fått svensk tastatur etter oppdatering. Jeg får ikke å, æ og ø lenger :-( Hvordan kan dette fikses?

 

Du finner æ og å ved å trykke "sym" + "a" (sym + a en gang for å, og sym + a to ganger for æ), og ø ved å trykke "sym" + "o". Made sense? :blush:

 

Men du, si gjerne ifra når du har funnet ut hvilket produktkode som ikke får dette problemet etter oppdatering. Har det slik selv etter at butikken oppdaterte min til v12.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Quickoffice? Skulle oppgradere idag så jeg registrerte meg, betalte med Visa fra telefonen, fikk bekreftelse, lastet ned program og innstallerte, restartet telefonen slik den ba om...

 

Startet så programmet igjen og fikk beskjed om enten å skrive inn un-lock kode eller å kjøpe programmet. Herlig.

 

EDIT:

 

Ordna seg, tok bare 3 timer før mailen med kode kom fram...

Endret av Sterkola
Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med Quickoffice? Skulle oppgradere idag så jeg registrerte meg, betalte med Visa fra telefonen, fikk bekreftelse, lastet ned program og innstallerte, restartet telefonen slik den ba om...

 

Startet så programmet igjen og fikk beskjed om enten å skrive inn un-lock kode eller å kjøpe programmet. Herlig.

 

EDIT:

 

Ordna seg, tok bare 3 timer før mailen med kode kom fram...

:thumbup: Ting tar tid....

Lenke til kommentar
siggn: Blitzglasset har alltid vært nedsenka i forhold til linseglasset...

 

Se der ja. da lærte jeg jammen noe nytt. Har egentlig ikke sett noen andre n97er enn min egen så regnte bare med at det var det som ble gjort.

 

Men da lurer jeg på hva som egentlig har blitt gjort? Fordi problemet er borte og det sto "byttet deler" på service lappen. ser jo ingenting uvanlig på telefonen...

Lenke til kommentar

Eneste som irriterer meg med Opera 5 er det god damn qwerty keyboardet som dukker opp hver gang man vil skrive noe inn i nettlesern (passord, whatever). Er det mulig å få det vekk?

 

Og såklart at den ikke funker med youtube og slike videoer... oooooog dersom man er på et forum hvor man skal kunne scrolle for å se svar-treet kan man ikke scrolle noe scrollbart inni nettsiden selv... if that makes ANY sense.

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg har en Nokia 5800 som har tatt kvelden. Jeg får dekt ny telefon på forsikringen, men jeg lurer på om n97 er verdt mellomlegget. kan noen si meg hva de syns om telefonen og gjerne i forhold til 5800?

 

Noen?

Jeg hadde 5800 før jeg kjøpte N97 og var kjempe fornøyd. Synes den "passet" mye bedre i hånden. Mindre og lettere. Og den hadde ingen av N97 sine bugs. Så hvis du ikke "trenger" tastaturet og litt mer mpix, som var noen av grunnene til at jeg valgte N97, så kjøp 5800.

Lenke til kommentar
Da har blitzproblemet begynt å irritere meg også, på det verste har jo bildene samme kvalitet som jeg hadde på en Siemens telefon for 6-7 år siden (den verste telefonen jeg har hatt noensinne!)

 

Er dette noe som kan løses i software i fremtiden eller må man frem med saks og papir?

Jodå, en softwareoppdatering vil fysisk kunne flytte linsen fremover eller blitzen bakover...

Jeg har tatt en del mørkerbilder for å sjekke ut hvor stort problemet er og når det oppstår. Jeg har funnet ut at jeg må holde fingrene unna, e.g. alle fingrer "bak" linsen.

Lenke til kommentar

Syns det er merkelig at det er så stor forskjell på disse telefonene. Sitter her med 3 svarte og en hvit. Ingen har riper i glasset og alle er veldig fornøyd med kamera/bildene.

 

Men den ene telefonen er blitt ufattelig treg, mens de 3 andre fungerer ypperlig. Den telefonen som er treg har også et problem, når han ringer ut kommer det veldig ofte tillkoblingsfeil. Dette skjer 3 ganger på rad også kan han ringe. Merkelig at det skal være forskjellige bugs fra telefon til telefon

Lenke til kommentar
Jodå, en softwareoppdatering vil fysisk kunne flytte linsen fremover eller blitzen bakover...

Jeg har tatt en del mørkerbilder for å sjekke ut hvor stort problemet er og når det oppstår. Jeg har funnet ut at jeg må holde fingrene unna, e.g. alle fingrer "bak" linsen.

 

Neeei, men software kan jo bidra til å kompensere for kjente hardware-feil i et produkt. I dette tilfellet f.eks jevne ut lys/mørke forhold mellom høyre og venstre side av bildet? Det var kanskje noe sånt Sterkola tenkte på?

Lenke til kommentar
Eneste som irriterer meg med Opera 5 er det god damn qwerty keyboardet som dukker opp hver gang man vil skrive noe inn i nettlesern (passord, whatever). Er det mulig å få det vekk?

 

Og såklart at den ikke funker med youtube og slike videoer... oooooog dersom man er på et forum hvor man skal kunne scrolle for å se svar-treet kan man ikke scrolle noe scrollbart inni nettsiden selv... if that makes ANY sense.

 

 

Om du går på Settings->Advanced og setter Inline Editing til Off, så skriver du på samme måte som i versjon 4.

Lenke til kommentar
Jodå, en softwareoppdatering vil fysisk kunne flytte linsen fremover eller blitzen bakover...

Jeg har tatt en del mørkerbilder for å sjekke ut hvor stort problemet er og når det oppstår. Jeg har funnet ut at jeg må holde fingrene unna, e.g. alle fingrer "bak" linsen.

 

Neeei, men software kan jo bidra til å kompensere for kjente hardware-feil i et produkt. I dette tilfellet f.eks jevne ut lys/mørke forhold mellom høyre og venstre side av bildet? Det var kanskje noe sånt Sterkola tenkte på?

 

Ja rart hvordan noen av oss har troen på at teknologien kan fikse det meste... ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...