Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte nettopp meg en slik en. og jeg har et kjempeproblem her. er ikke serlig teknisk annlagt. Jeg har klart og lagre noen kontakter både på sim og på telefonen, så når disse kontaktene ringer eller sender melding så viser den bare nummeret til kontakten og ikke navnet.

 

så hvis jeg kunne få hjelp til å overføre alle kontaktene til sim, også slette dem fra telefonen så hadde det vært flott. eller så kan jeg godt gjøre det omvendt, hvis det er lettere. jeg har prøvd og prøvd, men får det ikke til

 

ps: forklar nøye hvordan jeg skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har også sendt min inn til rep pga. at telefonen henger seg når den prøver og søke opp wifi, men ba de også rette på linsedekselet, så vi får se når den kommer tilbake :)

 

 

Mulig dette er bare noe jeg innbiller meg, men for meg virker det som at blitz-resultatet blir mye bedre hver gang jeg pusser linsen et tøystykke. Hvis jeg ikke har gjort det på en god stund, får jeg altfor mye lys på venstresiden av bildene. Men tilsynelatende klarer linsen eksponeringen mye bedre når beskyttelsesglasset foran linsen er støvfritt.

 

For øvrig må jeg si at jeg nå er storfornøyd med telefonen. Noe rusk er jo absolutt, men ikke mindre enn det jeg kan leve med. Jeg er for øvrig en av stakkarene som fikk oppgradert fra 1.10 til 1.12-versjonen tre måneder etter alle andre. Oppgraderingen var for meg nesten like bra som sex - så drittlei var jeg en telefon som på 1.10-stadiet var fullstendig ubrukelig. Venter spent på versjon 2.0.

Lenke til kommentar

Slenger meg på det med ren linse, når jeg tørker godt av får jeg ikke problemet med lys på siden, men det kommer ganske raskt tilbake. Spent på å høre hva de som leverer linsa på service får som svar.

 

EDIT: Fant denne her:

 

http://discussions.europe.nokia.com/discus...hread.id=167689

 

Kanskje jeg rett og slett tar turen selv, hvilket care center er best i Oslo? Byporten? Telehuset?

Endret av Sterkola
Lenke til kommentar
Slenger meg på det med ren linse, når jeg tørker godt av får jeg ikke problemet med lys på siden, men det kommer ganske raskt tilbake. Spent på å høre hva de som leverer linsa på service får som svar.

 

EDIT: Fant denne her:

 

http://discussions.europe.nokia.com/discus...hread.id=167689

 

Kanskje jeg rett og slett tar turen selv, hvilket care center er best i Oslo? Byporten? Telehuset?

 

keep us updated da :)

Lenke til kommentar

Eg var inne meg min for å bytte linsedeksel. Det var ingen problem, og alt på garanti.

Nokia har inrømmet problem med linsedeksel på enkelte telefoner, så det er bare å levere inn!

 

Kan legge til at eg fikk striper i linsen kun et par dager etter at eg fikk telefonen ny, men etter bytte av linsedeksel, så har det foreløpig gått bra etter ca ein måneds bruk.

Endret av N95
Lenke til kommentar

Bruker veldig mye programmet Podcaster som følger med telefonen.

 

Har brukt å sett på enkelte av video podkastene til NRK. Det har fungert ypperlig til no. Podcasten kommer dettende inn på telefonen.

 

Tidligere har det stått under Klippdetaljer - Format: video/mp4v-es og da har alt fungert som en drøm men de siste sendingene deres står det video/x-hx-avc1 og da kommer denne feilmeldingen opp Kan ikke spille av lyd- eller videoklipp. Forsøker og spille av delevis.

 

Så får jeg bare lyd på video podcasten.

 

Er det muligheter å gjøre noe med dette? Er det noen codec eller hva det heter som går å installere? Eller finnes det andre løsninger?

Lenke til kommentar

Noen som har fått til html-formatert mail? dvs, jeg satt opp Gmail-kontoen min, men hver gang det kommer inn en mail med html-formatering (nyhetsbrev,forum-update osv) sier den "kan ikke vise melding", og så må jeg åpne den som attachment.

 

Slitsomt, og så står det jo på Nokia Messaging FAQ at det skal funke. Men jeg finner ingen alternativer for å aktivisere HTML-visning.

 

EDIT: skriveleif

Endret av Babaluba
Lenke til kommentar
Er det muligheter å gjøre noe med dette? Er det noen codec eller hva det heter som går å installere? Eller finnes det andre løsninger?

Telefonen støtter bare AVC i (opp til) 320x240 oppløsning. Send en mail til NRK og påpek at codec-endringen stenger ute svært mange mobile enheter og anmod om at de holder seg til en mindre komplisert MPEG4-profil (Simple/Advanced Simple) eller eller legger ut begge i en overgangsfase til telefoner med videoakselerasjon i hardware blir vanligere (evt. en alternativ versjon med redusert oppløsning).

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Noen som har fått til html-formatert mail? dvs, jeg satt opp Gmail-kontoen min, men hver gang det kommer inn en mail med html-formatering (nyhetsbrev,forum-update osv) sier den "kan ikke vise melding", og så må jeg åpne den som attachment.

 

Slitsomt, og så står det jo på Nokia Messaging FAQ at det skal funke. Men jeg finner ingen alternativer for å aktivisere HTML-visning.

 

EDIT: skriveleif

 

Fungerer som en drøm her. Har ikke gjort noe annet enn å laste det ned å ta det i bruk.

Lenke til kommentar

Da har jeg vært og tatt ekspress-service på linsa, gikk smertefritt og jeg var visst ikke førstemann. Ifølge teknikkeren er dette en produksjonsfeil fra Nokia.

 

Av en eller annen grunn reinstallerte de FW, ikke noe big deal så får jeg heller klare meg uten kontakter ut dagen, men mener jeg har lest at brukerdata ikke skulle slettes når man oppdaterte FW med denne superdupertelefonen?

Endret av Sterkola
Lenke til kommentar
Noen som har fått til html-formatert mail? dvs, jeg satt opp Gmail-kontoen min, men hver gang det kommer inn en mail med html-formatering (nyhetsbrev,forum-update osv) sier den "kan ikke vise melding", og så må jeg åpne den som attachment.

 

Slitsomt, og så står det jo på Nokia Messaging FAQ at det skal funke. Men jeg finner ingen alternativer for å aktivisere HTML-visning.

 

EDIT: skriveleif

 

Fungerer som en drøm her. Har ikke gjort noe annet enn å laste det ned å ta det i bruk.

Hvem versjon av Nokia messaging har du da??

Lenke til kommentar
Noen som har fått til html-formatert mail? dvs, jeg satt opp Gmail-kontoen min, men hver gang det kommer inn en mail med html-formatering (nyhetsbrev,forum-update osv) sier den "kan ikke vise melding", og så må jeg åpne den som attachment.

 

Slitsomt, og så står det jo på Nokia Messaging FAQ at det skal funke. Men jeg finner ingen alternativer for å aktivisere HTML-visning.

 

EDIT: skriveleif

 

Fungerer som en drøm her. Har ikke gjort noe annet enn å laste det ned å ta det i bruk.

Hvem versjon av Nokia messaging har du da??

 

Build: 10.1.0.13 (main) står det under OM. Lastet ned fra Ovi Store

Lenke til kommentar
Da har jeg vært og tatt ekspress-service på linsa, gikk smertefritt og jeg var visst ikke førstemann. Ifølge teknikkeren er dette en produksjonsfeil fra Nokia.

 

Av en eller annen grunn reinstallerte de FW, ikke noe big deal så får jeg heller klare meg uten kontakter ut dagen, men mener jeg har lest at brukerdata ikke skulle slettes når man oppdaterte FW med denne superdupertelefonen?

Stemmer igrunn det.. Har oppdatert FW to ganger, ikke mistet noe noen av gangene..

Mulig de tok en reset av noe slag?

 

 

 

 

 

Hvor mye kostet express-service?

Lenke til kommentar
Da har jeg vært og tatt ekspress-service på linsa, gikk smertefritt og jeg var visst ikke førstemann. Ifølge teknikkeren er dette en produksjonsfeil fra Nokia.

 

Av en eller annen grunn reinstallerte de FW, ikke noe big deal så får jeg heller klare meg uten kontakter ut dagen, men mener jeg har lest at brukerdata ikke skulle slettes når man oppdaterte FW med denne superdupertelefonen?

Stemmer igrunn det.. Har oppdatert FW to ganger, ikke mistet noe noen av gangene..

Mulig de tok en reset av noe slag?

 

 

 

 

 

Hvor mye kostet express-service?

 

Så rart, dette er andre gangen jeg oppdaterer (en gang frivillig og andre gang idag..), sitter her på 4.timen og legger tilbake, laster ned, konfigurerer.... holder på å kaste den i veggen snart.

 

Ekspress-service kosta 300 kroner.

Lenke til kommentar

Men var dette ikke slik at det var Ovi Suite som gjorde dette mulig og ikke telefonen?

 

Alt forsvinner dersom man bruker Nokia Software Updater, vertfall gjorde d d med meg.

 

Oppdaterte damas telefon 1 gang med Nokia Software Updater og da forsvant alt. Selv bruker jeg Ovi Suite her beholder man alt.

 

Jeg sier ikke at det er slik det er/skal være, men det hva det som skjedde med meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...