Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Ja, tar vel sin tid tenker jeg. For min del har jeg ikke hatt noen problemer av kritisk betydning. Ingen reboots og kan ikke huske at telefonen har "frosset", men jeg er ikke fornøyd med stabilitet hva angår signalstyrke på telefonen. Så ut til at det ble noe bedre med v12, men fortsatt ikke godkjent. Det hender av og til at opera avslutter seg selv, om det er knyttet til opera, eller til ramproblemer aner jeg ikke, men ellers ingen big deals. Det jeg kunne ønske var at man kunne slette en del forhåndsinnstallerte apps. Til eksempel jokuspot og ting jeg ikke bruker. Ellers så føler jeg telefonen er grei nok. Men ser det er mange som har fryktelig mye problemer med sine - og det er dårlig, rett og slett skikkelig dårlig for noe som koster så mye. Så selv om telefonen blir bra etterhvert, så blir dette min siste nokia med mindre det skjer noe drastisk hva kommer til service for kunder. Lite informasjon - uferdige produkter...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå tror jeg det er sånn at du stort sett leser om det negative her. Det er nok prosentvis veeeeeldig mange fler som ikke har nevneverdige problemer. Og skal du legge sammen alle problemene folk faktisk har skrivd om her så dreier det seg ikke om så mange forskjellige.

 

Men er litt kjipt at det ikke kommer ny FW imorgen da :(

Lenke til kommentar

Hei!

 

Er det noen mulighet for å styre pcen med mobilen som fungerer bra? Lurer på også om noen har noen tips om programmer som gjør det enkelt å bruke tlf som fjernkontroll for pcen når det gjelder musikk?

 

Håper noen kan anbefale meg noe bra. Akkurat fått Nokia n97

Lenke til kommentar

Noen her som har kjøpt bilholder til sin Nokia N97?

 

Grunnen til at jeg spørr er fordi jeg ikke klarer å finne ut hvilken er den riktige. Nokia sier det er CR-116, men alle nettbutikker sier det er CR-117 og at CR-116 er til N97 Mini.

 

Når jeg spurte Amentio svarte de: "Sjekket hos leverandør og der kommer det opp samme info som hos oss, altså CR-116 til N97 Mini, og CR-117 til N97."

 

Nokia, derimot, svarte dette: "CR-116 er kompatibel med N97. Jeg kan ikke gjøre annet enn å beklage at det står feilinformasjon på disse nettstedene."

 

For å gjøre forvirringen komplett er det en Nokia N97 Mini som er avbildet sammen med CR-116 i nettbutikkene.

 

Meeter tar prisen ved å sitere teksten direkte fra Nokia der det står at CR-116 er til N97, men i produktinfoen på venstre side står det at den er til N97 Mini.

 

Noen som har anskaffet en og vet hvilken som er den riktige å velge for at jeg skal få den som passer?

Endret av halstein
Lenke til kommentar

Nå hatt denne telefonen siden Tirsdag, og på fredag begynte den å gi meg dårlig dekning... Har bare en strek med dekning, selv når jeg er hjemme, hadde selvsagt fullt i begynnelsen.. Går såvidt ann å ringe, jeg hører såvidt personen på andre enden og det er bare hakkete........ ANyone?

Lenke til kommentar

Ser at denne tråden ikke er like aktiv som den en gang var, men jeg prøver meg allikevell.

 

Fikk Nokia N97 i går, og var veldig fornøyd, helt til cirka 2 timer senere. Av en eller annen merkelig grunn blir ikke bilder og videoer tatt. Eller, rettere sagt, de blir tatt men på mobilen står det at det ikke er tatt noen bilder eller videoklipp. De vises kun når jeg kobler mobilen til USBen, og finner dem derfra. Det står forresten at jeg ikke har noe spill (Noe jeg vet den har).

 

Da jeg prøvde å lagre et bilde til en direkte mappe i mobilen stod det bare at mobilen hadde en systemfeil i systemet. Det virker heller ikke som jeg greier å koble med på nettet. Med en gang jeg kobler meg på, og går til hovedmenyen, blir jeg automatisk logget av.

 

Noen som vet hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Nå hatt denne telefonen siden Tirsdag, og på fredag begynte den å gi meg dårlig dekning... Har bare en strek med dekning, selv når jeg er hjemme, hadde selvsagt fullt i begynnelsen.. Går såvidt ann å ringe, jeg hører såvidt personen på andre enden og det er bare hakkete........ ANyone?

 

Det med hakkete lyd i høyttalerne under samtale er et velkjent problem på N97. Det er mange i denne tråden som har/har hatt problem med det. Har også lest på forumet om N86 som opplever hakkete lyd under samtale. Noen sier det kan komme en fiks på dette ved neste programoppdatering, som egentlig skulle kommet 10.oktober, og ble utsatt til 11.oktober i Europa, som er utsatt nok engang. Det ble nevnt tidligere i tråden at utsettelsen kunne komme av at flere opplever problemer med unøyaktig gps, riper på fotolinse, vel som ikke sw-oppdatering fikser, dårlig høyttaler m.m. Min telefon er sendt inn på service. Det går ikke ann å snakke i den uten at folk klager over at de ikke får med seg hva som blir sagt. Den er ubrukelig til samtaler. Det er en av de viktigste funksjonene ved en telefon for mitt vedkommende. Dårlig av Nokia å utgi en så dyr telefon med så mange feil. Trolig mitt siste kjøp av Nokia.

 

I tråden om N86 skriver enkelte at de opplever problemer med kamera/bilder, men husker ikke eksakt hva.

 

Når det gjelder hakkete lyd i høyttalerne, er det bare å vente og håpe det blir fikset ved neste oppdatering, eller å levere den inn til service, som går på garanti/reklamasjon.

Lenke til kommentar

Nokia har aldri gått ut med dato på v20 release. Hva gjelder gps'en så er problemet at det mangler noe mellom gpsantenna og en annen antenne i telefonen, slik at det blir forstyrrelser i mottaket. Så antageligvis må man til et serviceverksted og få fikset det, og linseproblemet. Der bytter de linse og linsedeksel.

 

De nyeste produserte n97'ene skal ha fått justeringer på gps og linsedeksel. skal ca være fra modeller i midten av juli. Men husk at du kan ha kjøpt en som var laget før.

Min har disse problemene, så jeg skal ta den med til et nokiaverksted og få fikset det, på garanti. Mente og lese at nokia hadde bekreftet at dette var to tabber og at det bare var å få fikset det uten noe styr.

 

En nokiaansatt har publisert at v20 kommer i løpet av de neste ukene. Ble vel gjort i går, så mulig det vil drøye ut i november. Har intrykket av at de prøver å gjøre denne oppdateringen best mulig, nettopp fordi det har vært klagestorm uten like.

 

Jeg har hatt lite problemer med min telefon, men er misfornøyd med prosessor og ram, prøvde en htc tp2 - og jeg må si at det var noen nivåer over hvis vi ser bort i fra kameraet.

 

Men håper v20 fikser de verste buggsa, gjør den stabil og raskere i menyene, men siden nokia presenterer et nytt element i den, som er kinetic scrolling, så er jeg litt redd for at vi må vente 2-3 nye fw før ting sitter på plass.

 

Så for min del er det Siste sjanse fra nokia. Et godt stykke arbeid og jeg blir fornøyd, eller so long suckers - og så kjøper jeg meg en tp2 i stedet:) god natt

Lenke til kommentar
hei.

 

Er det sånn at den eneste måte man får slettet noe fra C: minne er å ta en hard reset?

Og hvor er det jeg kan gå inn på mobilen for å se hvor mye minne som er igjen på hver enkelt stasjon?

Er ikke sikker på det første spørsmålet ditt, men det andre så må du gå inn på filbehandler under programmer -> kontor.

Lenke til kommentar
Noen her som har kjøpt bilholder til sin Nokia N97?

 

Grunnen til at jeg spørr er fordi jeg ikke klarer å finne ut hvilken er den riktige. Nokia sier det er CR-116, men alle nettbutikker sier det er CR-117 og at CR-116 er til N97 Mini.

 

Når jeg spurte Amentio svarte de: "Sjekket hos leverandør og der kommer det opp samme info som hos oss, altså CR-116 til N97 Mini, og CR-117 til N97."

 

Nokia, derimot, svarte dette: "CR-116 er kompatibel med N97. Jeg kan ikke gjøre annet enn å beklage at det står feilinformasjon på disse nettstedene."

 

For å gjøre forvirringen komplett er det en Nokia N97 Mini som er avbildet sammen med CR-116 i nettbutikkene.

 

Meeter tar prisen ved å sitere teksten direkte fra Nokia der det står at CR-116 er til N97, men i produktinfoen på venstre side står det at den er til N97 Mini.

 

Noen som har anskaffet en og vet hvilken som er den riktige å velge for at jeg skal få den som passer?

 

Jeg kjøpte en Nokia universalholder (CR-39), monteringsfeste med sugekopp (HH-17) og en lader for sigarettenneren (DC-4)hos Elkjøp for ca 400.- Dette er perfekt for min N97, den sitter som støpt i selve holderen. Det beste er at dette er en universalholder, så konas Nokia E71 passer i samme holder.

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt dette mobilen i 4 dager og må si at jeg er rimelig fornøyd med alt egentlig. Eneste jeg har lagt merke til, som går igjen her også, er alarmen. Det går av nøyaktig 4 minutter for sent, MEN dette gjelder kun på alarmer som er stilt inn før kl. 0700. Så har jeg på en alarm kl. 13.07 så går den av presist, men har jeg på alarmen kl. 05.45 som jeg pleier, så ringer den 05.49.

 

Ellers så må jeg si at GPS`en på mobilen funker bedre enn men vanlige GPS. men takk Nokia for at de lagde minipaden på tastaturet. Uten den tror jeg at jeg hadde blitt gal.

 

Så nå er det bare å vente på at neste oppgradering kommer(kan jo håpe iløpet av 2009), så tror jeg denne mobilen kan bli et meget godt vennskap for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...