Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, har skrudd på "lås via SMS" sikkerhetsfunksjonen og testet at den virker. Har også skrudd på lås ved bytte av SIM-kort. Men nå må jeg skrive inn låsekoden hver gang jeg skrur av og på telefonen, først PIN kode og så låsekode, det kan vel ikke være riktig?

Samme har jeg merket

Lenke til kommentar
"Noen sier det kan komme en fiks på dette ved neste programoppdatering, som egentlig skulle kommet 10.oktober, og ble utsatt til 11.oktober i Europa"

 

 

Har du kilde på det utsagnet? Eller har du tatt den datoen fra ungene på Nokian97forum.com?

 

To sider tidligere i tråden er kilden du spør etter, og "Noen" var, som oppga dato for programoppdatering på side 72, "junkish" og "N95"

 

Finnes det noen dato for denne 2,0 oppdateringen?

 

skal vist komme 10\10

 

Ser ut til at versjon 2.0 kommer på søndag (11.10) i Europa.

Dere kan følge med her

 

Så får vi håpe at de resterende problemene som eksisterer i versjon 1.2 blir fikset og at all ny funksjonalitet lever opp til forventningene.

 

Og deretter var det mistanke om scam i nedenstående henviste link:

 

Ang. V20. Det er mye rykter ute og svirrer og det er godt mulig at nokia ruller ut v2 til oss nordmenn på søndag, men nokia har ikke bekreftet den listen som er å finne på nett. Det eneste jeg har sett er en nokia ansatt som på nokias diskusjonsforum avkrefter den lista. Se her: http://discussions.europe.nokia.com/discus...id=58421#M58421

 

Men for all del, mye mulig den er å finne på nsu i løpet av søndagen. Jeg håper det i alle fall!

 

 

Tipper på det siste :grin:

 

Og da tippet du feil, for som du kan se ovenfor, er det på Amobils forum jeg har mine kilder fra.

Endret av nisju
Lenke til kommentar

Da er det jammen bra du er kritisk til kildene dine, for kildene dine sier "skal vist komme" og "Ser ut til at versjon 2.0 kommer", noe som gir tydelig uttrykk av at det bare er snakk om rykter og på ingen måte er bekreftet. Likevel er du bombastisk i dine utalser og sier at oppdateringen "egentlig skulle kommet 10.oktober"

Lenke til kommentar
Da er det jammen bra du er kritisk til kildene dine, for kildene dine sier "skal vist komme" og "Ser ut til at versjon 2.0 kommer", noe som gir tydelig uttrykk av at det bare er snakk om rykter og på ingen måte er bekreftet. Likevel er du bombastisk i dine utalser og sier at oppdateringen "egentlig skulle kommet 10.oktober"

 

Jeg referterte til hva "junkish" skrev ang. dato for oppdatering da jeg skrev "noen".

 

Nå hatt denne telefonen siden Tirsdag, og på fredag begynte den å gi meg dårlig dekning... Har bare en strek med dekning, selv når jeg er hjemme, hadde selvsagt fullt i begynnelsen.. Går såvidt ann å ringe, jeg hører såvidt personen på andre enden og det er bare hakkete........ ANyone?

 

Noen sier det kan komme en fiks på dette ved neste programoppdatering, som egentlig skulle kommet 10.oktober, og ble utsatt til 11.oktober i Europa, som er utsatt nok engang. Det ble nevnt tidligere i tråden at utsettelsen kunne komme av at flere opplever problemer med unøyaktig gps, riper på fotolinse, vel som ikke sw-oppdatering fikser, dårlig høyttaler m.m.

 

Og her er "noen" jeg refererte til. Hvem er det som er "bombastisk" i sine uttalelser da?

 

Finnes det noen dato for denne 2,0 oppdateringen?

 

skal vist komme 10\10

Lenke til kommentar

eh, jeg oppgav bare info jeg fant fra andre forum og blogger. sa aldri at den kommer 10.. sa at den skal vist komme :)

 

ryktene kom jo fra nokian97forum.

adminen var vist litt for sikker på sin "inside info" fra nokia uk

forumbrukere der påstod jo at han hadde truet med å banne de når de hadde sagt imot releasedatoene han hadde postet.

 

kan være bullshit, ikke vet jeg :)

Endret av junkish
Lenke til kommentar

Jeg er vertfall lei av å vente. Er det sansynlig at den kommer denne uken?

 

Og hva skjedde med sammarbeide mellom Nokia og Skype? Skulle komme i 3 kvartal var det sagt. Er det en del av 2.0 oppdateringen? N97 skulle jo være første telefon ut.. Jeg er lei av og vente og vente på alt e har lyst på.

Lenke til kommentar
Hei, har skrudd på "lås via SMS" sikkerhetsfunksjonen og testet at den virker. Har også skrudd på lås ved bytte av SIM-kort. Men nå må jeg skrive inn låsekoden hver gang jeg skrur av og på telefonen, først PIN kode og så låsekode, det kan vel ikke være riktig?

HUmm.. hvor setter jeg på det egentlig ?

Lenke til kommentar

Tenker vel på ekstern låsing av telefonen. Låsing med melding. Har ikke sjekket hvordan det funker, men mye mulig du sender en sms med det du har skrevet inn som låsekode - og da låser den seg automatisk. La oss si at mobilen blir stjålet og du har forhåndsinnstilt mobilen til å låse på meldingen: gi deg kjerring! - så låner du en mobil av kompis/ familie og sender en melding til telefonen din med den teksten, og så låser den seg.

 

Et skudd i blinde, men hadde vært fett om det fungerte slik. noen som vil teste?

 

Sterkola: Du hadde testet det? Hvordan fungerte det?

Lenke til kommentar
Tenker vel på ekstern låsing av telefonen. Låsing med melding. Har ikke sjekket hvordan det funker, men mye mulig du sender en sms med det du har skrevet inn som låsekode - og da låser den seg automatisk. La oss si at mobilen blir stjålet og du har forhåndsinnstilt mobilen til å låse på meldingen: gi deg kjerring! - så låner du en mobil av kompis/ familie og sender en melding til telefonen din med den teksten, og så låser den seg.

 

Et skudd i blinde, men hadde vært fett om det fungerte slik. noen som vil teste?

 

Sterkola: Du hadde testet det? Hvordan fungerte det?

Jeg har testet det og det funker som skrevet over her.

Lenke til kommentar

er det bare meg som har problemer med å bla i bilder og videoer jeg selv har tatt med mobilen?

alt blir lagret på 32gigg minnet, men hadde en gang også minnekortet (8gigg orginalkort fra XM5800)

men, har største minnet som lagring på alt nå.

så når jeg skal browse bildene så er de bare "ødelagt" (grønt/grått ikon som er delt)

 

ot:

er jo forbaska irriterende når en NY mobil er sååå ymse rar ved release og til dags dato! :S har versjon 12(1.2 om noen vil) (ingen nyere FW tilgjengelig)

 

TA

Lenke til kommentar

Jeg har et hypotetisk spørsmål, kan hende det passer bedre inn i andre kategorier, men siden jeg har en N97, så spør jeg her.

 

Hvordan tilfredsstiller man flyselskapenes telefonforbud om man vil surfe på flyet (som man tydeligvis snart kan gjøre gratis både her og der, ref ukas aviser og tidsskrifter)?

Jeg mener, om du setter i frakoblet modus, skrur jo alle tilkoblinger seg av, og da får man jo ikke koblet til wlan. Men om man setter telefonen i en profil som tilgjengeliggjør wlan, prøver jo telefonen å finne nett osv. Ikke fordi jeg er blandt de som er veldig bekymra for at fly detter ned pga mobil-signaler, men allikevel. Ei heller fordi jeg dør av å ikke kunne være på nett de to timene i lufta.

Er dette noe man kan forvente at Nokia tar seg av i en fremtidig firmware, dvs legger inn en ny type flight-mode eller no? Med bare wlan tilgjengelig? Eller burde man minne Nokia på dette? :hmm:

 

Sånn, det var fredagens lille tenkepause, så har alle noe å fundere over i påvente av v2.0... :whistle:

Endret av Babaluba
Lenke til kommentar

Da skal jeg knyte igjen og gå og skamme meg. :blush: Var bare så booooombesikker på at jeg ikke hadde fått det til å funke uten å endre profil da jeg prøvde sist.

 

Fikk liksom ikke sjekka på sparket her og nå, telefonen er på service på snart tredje uka :thumbdown: . Fikk den tilbake forrige fredag etter en drøy uke, men jeg leverte den inn igjen med samme feil innen 5 minutter. :mad: Da jeg leverte den inn første gang,var det fordi skjermen først begynte å flimre mellom åpen og lukket, og så tilslutt fadet ut og ble svart (se tidligere post jeg har skrevet). Idet jeg fikk den tilbake nå sist, og skrudde den på, begynte den å flimre igjen... "Byttet skjerm, oppdatert software". Er så glad for at teknikere er så flinke til å teste før de sender ut fra service,jeg.

Så får vi se om en uke eller fem om den er bedre da...

Endret av Babaluba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...