Gå til innhold

Muslimer i Skottland fornærmet av hund på plakat.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unnskyld meg , men hva vet dere om at muslimer ikke støtter dette? Hva vet dere om muslimer og islamsk (u)kultur?

 

Dere vet ikke hvordan de tenker og hvor urokkelige de er. Religion og politkk kan ikke skilles fra hverandre i islam - det er sånn de ser på det.

 

Men vil man være naiv og ende opp med å bli arschf.....

 

...så værsågod.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er helt latterlig at med en gang det rettes kritikk mot muslimer, så kommer det noen og slår tilbake med slike "jo, men se hva jødene gjør i Israel", det synes jeg blir for latterlig.

Jeg syns kritikken mot muslimer var latterlig, ikke ulik annen kritikk som kommer frem på forumet her fra tid til annen. Artikkelen leste jeg omtrent samtidig som dette innlegget, så det var litt tilfeldig. Syns bare det var slående at man kunne si omtrent det samme om jødene på grunnlag av artikkelen som det som ble sagt om muslimene.

 

Og bare for å ha det nevnt: Israel er et demokratisk land. Blant innbyggerne fins det jøder, kristne, muslimer og ateister. Ser ingen grunn til at disse skal ha noe mindre vern mot ekstremister enn oss.

Lenke til kommentar

Flott det, men da må du gjerne lage en egen tråd rundt det :). Oppslagstavlen er svært konkret, og har egentlig lite rom for større sammenligninger. La oss holde sakene for seg.

 

Send meg en PM om de skulle være noe.

 

EDIT2: Det finnes regler for seriøs debatt på dette forumet, og ekstra strenge regler på politikkforumet. 1 innlegg som brøt med disse reglene er slettet. (Man tar fortsatt kontakt med meg på PM om det skulle være noe).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Hei!

 

Innlegg som går på reaksjon på moderering er fjernet. Dette for å unngå at tilbakemeldinger blir spredd rundt på hele forumet, da det gjør det særdeles uoversiktlig for moderatorteamet å oppdage tilbakemeldingen. I tillegg er ikke moderering emnet for denne tråden. Er man uenig i moderering så kan man sende en PM til den aktuelle moderator. Eventuelt p_report.gif moderatoren eller klag moderator inn for administratorene på e-post [email protected]. Da vil en administrator behandle saken og gi deg en tilbakemelding.

 

Tilbkameldinger som går på det generelle (eksempelvis retningslinjer) kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Vi oppfordrer alle til å komme med innspill og tilbakemeldinger, men det må gjøres på riktig måte.

 

Bevisst forsøk på å undergrave en moderators autoritet vil bli slått hardt ned på og brukere frarådes sterkt å gjøre det. Vi håper dere viser forståelse for dette.

 

Reaksjoner og spørsmål rundt moderering skal gjøres på PM, ikke i tråden.

Lenke til kommentar

Herregud, det er snakk om noen enkelte eigere i Dublin som ikke vil bruke en forP*** plakatfordi den strideri mot deres eget syn. Greit nok; det er "ekstremt", men, djeezez.

 

Jeg dør inni meg når folk trekker inn ting som: "Når kommer kravet om at oslofolk må slutte å holde hunder?". Evt det fyren over meg sa.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Ville ikke overrasket meg om det kravet allerede hadde kommet, men isåfall har folk og myndigheter vært standhaftige nok til å ikke bry seg. At rare religiøse mennesker kommer med bisarre og urimelige krav er i og for seg ikke spesielt problematisk før man begynner å la dem få det som de vil. At politiet i denne saken går ut i media og beklager offentlig at de har fornærmet muslimene, og lover å være varsom neste gang, det er problemet.

Endret av Okapi
Lenke til kommentar

Skal man uttale seg på forumet her forventes en viss grad av seriøsitet, vi har retningslinjer for hvordan man kan si ting. Det er høyt under taket og lov å mene veldig mye, men hets, stygge utrykk om folkegrupper og lignende VIL bli slettet - det går nemlig helt fint ann å ytre seg uten dette.

 

I tillegg, mener man en tråd ikke hører hjemme på forumet, ikke burde være åpen eller lignende skal man IKKE poste sin mening i tråden, trykk heller på rapporter-knappen, eller send en moderator en pm.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, send meg en PM om det er synspunkter eller spørsmål.

Lenke til kommentar
At politiet i denne saken går ut i media og beklager offentlig at de har fornærmet muslimene, og lover å være varsom neste gang, det er problemet.

Nei, det er det ikke. Hensikten med plakaten eller hva det nå var er jo å nå ut til så mange som mulig, da er det en fordel at en substansiell del av befolkningen ikke blir støtt av plakaten. I slike kampanjer er det viktig at ingen blir støtt, for da mister kampanjen verdi. Og ofte er det de som blir støtt som har størst behov for å bli opplyst om hva enn man vil opplyse om. Eller mener du at politiet skal fortsette å bruke plakater med bilder av bikkjer på selv om muslimer (og sikkert andre, jøder?) blir støtt og ikke vil henge opp plakaten på kioskene sine og ikke tar til seg budskapet? Jeg ivl i hvert fall ikke ha et politi som er i trassalderen.

Lenke til kommentar
At politiet i denne saken går ut i media og beklager offentlig at de har fornærmet muslimene, og lover å være varsom neste gang, det er problemet.

Tror jeg du undervurderer Politiet... Ved å gå ut i media har de fått enda mer oppmerksomhet for kampanjen. Selv vi her i Norge har jo nå fått med oss hva "non-emergency phone number" til onkel-blå er i UK.... Og du kan garantere att alle sinte muslimer og halvrasister i UK har klikket seg innom saken også...

Endret av M98kF1
Lenke til kommentar
Nei, det er det ikke. Hensikten med plakaten eller hva det nå var er jo å nå ut til så mange som mulig, da er det en fordel at en substansiell del av befolkningen ikke blir støtt av plakaten.

 

Er det snakk om et betydelig flertall av den muslimske befolkningen har du selvsagt et poeng, fra et rent pragmatisk ståsted. Spørsmålet er bare om det faktisk er det, og ikke bare et liten gruppe pressehorer som liker å skrike opp så ofte de får sjansen. Jeg kjenner endel (forholdsvis sekulære) muslimer selv, og ingen av dem går i spinn om de ser et bilde av en hund.

 

I slike kampanjer er det viktig at ingen blir støtt, for da mister kampanjen verdi. Og ofte er det de som blir støtt som har størst behov for å bli opplyst om hva enn man vil opplyse om. Eller mener du at politiet skal fortsette å bruke plakater med bilder av bikkjer på selv om muslimer (og sikkert andre, jøder?) blir støtt og ikke vil henge opp plakaten på kioskene sine og ikke tar til seg budskapet? Jeg ivl i hvert fall ikke ha et politi som er i trassalderen.

 

Man er altså i trassalderen dersom man ikke tar hensyn til enhver minoritets irrasjonelle krav? Uansett, det vil alltid være noe som blir støtt, uansett hva slags vinkling du måtte velge.

Lenke til kommentar
Nei, det er det ikke. Hensikten med plakaten eller hva det nå var er jo å nå ut til så mange som mulig, da er det en fordel at en substansiell del av befolkningen ikke blir støtt av plakaten.

 

Er det snakk om et betydelig flertall av den muslimske befolkningen har du selvsagt et poeng, fra et rent pragmatisk ståsted. Spørsmålet er bare om det faktisk er det, og ikke bare et liten gruppe pressehorer som liker å skrike opp så ofte de får sjansen. Jeg kjenner endel (forholdsvis sekulære) muslimer selv, og ingen av dem går i spinn om de ser et bilde av en hund.

Så vidt jeg har forstått så var det bare snakk om noen kioskeiere som ikke ville henge opp plakaten. Ingen pressehorer eller noe slikt. Regner med at det sikkert er mange muslimer som handler i disse kioskene, så hvorfor ikke bruke et bilde av en pus i stedet for en hund?

 

I slike kampanjer er det viktig at ingen blir støtt, for da mister kampanjen verdi. Og ofte er det de som blir støtt som har størst behov for å bli opplyst om hva enn man vil opplyse om. Eller mener du at politiet skal fortsette å bruke plakater med bilder av bikkjer på selv om muslimer (og sikkert andre, jøder?) blir støtt og ikke vil henge opp plakaten på kioskene sine og ikke tar til seg budskapet? Jeg ivl i hvert fall ikke ha et politi som er i trassalderen.

 

Man er altså i trassalderen dersom man ikke tar hensyn til enhver minoritets irrasjonelle krav? Uansett, det vil alltid være noe som blir støtt, uansett hva slags vinkling du måtte velge.

Man er i trassalderen om man nekter å ta hensyn til at deler av befolkningen blir støtt av hunder og griser. Jada, det er irrasjonelt og tullete, men det er det mye som er. Hvorfor ikke bare ha det i bakhodet når man gjør slike kampanjer? Og nei, det er ikke alltid noen som blir støtt.

Lenke til kommentar

Hva skal de gjøre? Banke dem til de henger opp plakatene? Gi dem dagsbøter?

 

Til tross for plakatens elendige standard, har politiet garantert en annen verjson. Gi dem en uten hund. Case closed.

 

Forøvrig er den pragmatiske veien ganske finurlig, som Thlom sier. Kampanjen har garantert fått sin verdi gangen med phi og vel så det nå.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...