Gå til innhold

Hva ville skjedd hvis kongefamilien døde?


Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

Jeg lurte på hva som hadde skjedd hvis hele konge familien døde i f.eks et flykrasj? Og da mener jeg alle, slik at ingen av kongefamilien kan være igjen til å overta tronen.

 

Hva hadde skjedd da? Hadde staten bare plukket ut noen random folk til å gjør kongearbeidet? Ville vi fått en president?

 

 

Takker på forhånd for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi hadde vell gått slektstreet i sømmene og kommet frem til at vår nye konge er en halvfeit realitystjerne fra Særpsborg som vant både Jasmin og Pia Haraldsen på TV3.

 

Etter at landesorgen har lagt seg bestemmer vi for å avvikle monarkiet og ex-prinsesse Pia får en ny realitysåpe å tjene til livets brød på.

 

/ironi

 

:)

Lenke til kommentar
Det er vel en "line of succession" et sted. Den inneholder såvidt jeg vet _mange_ navn. Vårt kongehus har røtter i både det danske og engelske kongehuset, så man hadde nok funnet noen som kunne tatt over, hvis det var ønskelig.

Stemmer, se bare på den britiske listen over arvtakere. Vår egen Kong Harald V er for eksempel nr 62 på listen for å ta over den britiske tronen.

Lenke til kommentar
Dag Terje Andersen blir den nye kongen..........

 

I såfall håper jeg inderlig at kongefamilien følger Feltherres antakelser om at de aldri sitter på samme fly sammen. Jeg vil tross alt det beste for Norge :)

Endret av Jens72
Lenke til kommentar

Her er arvefølgen til den norske tronen, ifølge Wikipedia.

Current King: Harald V (b. 1937)
  1. HRH Crown Prince Haakon Magnus, King Harald's son (b. 1973)
  2. HRH Princess Ingrid Alexandra, Crown Prince Haakon's and Crown Princess Mette-Marit's daughter (b. 2004)
  3. HH Prince Sverre Magnus, The Crown Prince and Crown Princess's son (b. 2005)
  4. HH Princess Märtha Louise, King Harald's daughter (b. 1971)
  5. Maud Angelica Behn, Princess Märtha Louise's daughter (b. 2003)
  6. Leah Isadora Behn, Princess Märtha Louise's second daughter (b. 2005)
  7. Emma Tallulah Behn, Princess Märtha Louise's third daughter (b. 2008)

Lenke til kommentar
Det er vel en "line of succession" et sted. Den inneholder såvidt jeg vet _mange_ navn. Vårt kongehus har røtter i både det danske og engelske kongehuset, så man hadde nok funnet noen som kunne tatt over, hvis det var ønskelig.

Stemmer, se bare på den britiske listen over arvtakere. Vår egen Kong Harald V er for eksempel nr 62 på listen for å ta over den britiske tronen.

Jeg er nok ikke den første som har streifet tanken om å redigere inn mitt eget navn der :!:

 

Q: Hva ville skjedd hvis kongefamilien døde?

A: Livet hadde gått videre som normalt og Se & Hør hadde hatt litt mindre å skrive om. VG hadde vært i sjokk og norsk femipoesi døde ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...