Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Aalfa Romeo 156/166 Som Førstegangs-bil ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid følt at Alfa er litt som Vespa, det er en bil som passer en person. og den personen som liker den bilen vil velge den. Det er mange som ikke har hatt en som sier at det er en del vedlikeholdskostnader, og det kan fort hende på mange tilfeller.

 

Jeg tror det beste er tenke litt på seg selv og hva man ønsker, man vil helst bli sett i en bil som gjenspeiler deg. Jeg husker jeg anbefalte Hiace til min bror for å få en billig bil bare som pendlebil med grønne skilter. Svaret tilbake var; da tar jeg heller toget.

 

jeg har ingen problem med å kjøre hvilken som helst bil, men for min egen del så skal den fortelle litt om meg.

Jeg har hatt venner som har hatt franske biler i suksess i hele familien, mens andre som bare hatt problemer med dem.

Så det er litt sånn litt sin egen flaks osv. :)

 

Jeg synes Alfa'en er fin, hadde det ikke vært sånn at jeg er ikke noe særlig på vedlikehold hadde jeg også gått for europeiske biler, men min erfaring er at Japsene holder lenger når man venter med all vedlikehold i siste liten hehe :)

 

Så får du positivt svar fra verksted, go for it, sørg for å få garanti da :)

Lenke til kommentar

fattern har en alfa romeo 156 1,9jtd.. ca. 200hk og 400nwm på 1,2tonn.. hver service for han koster rundt 10k kr.. men så er han ingeniør med 2 mill i året.. osv.. så Alfa Romeo er en bil med Ferrari gener og kvalitet. Eid av Fiat begge to. Ikke mye alvorlige feil med bilen, men som nevnt over her.. sånn småting. Alfa Romeo har sjarm, sjarm som en italiensk superbil. Dvs. kjøreglede, og firnurlige løsninger og konstruksjoner.. f.eks så er det en fordel å ha korte føtter, for ellers er det litt sånn at man får skotuppen i spenn ved petalene :p Alfa Romeo er en entusiastbil for bilelskere..

 

 

 

Som vår gode venn Jeremy Clarckson sier : " .. While Alfa Romeo is heart and soul"

 

Så er du i god økonomisk stand og vil ha kjøreglede, så kan jeg ikke anbefale noe annet enn Alfa Romeo..

Lenke til kommentar
jeg har ingen problem med å kjøre hvilken som helst bil, men for min egen del så skal den fortelle litt om meg.

Siden veldig få mennesker lager sine egne biler, så forteller ikke designet på 1-2 tonn metall, plast, gummi o.l. så veldig mye om menneskene som bruker dem. Faktisk så er de fleste biler masseproduserte og, etter relativt kort tid, ripede, bulkede, skitne, rustede osv.

Da er det bedre å bli "målt" på noe som man skaper selv, f.eks. akademiske eller jobbmessige resultater.

Lenke til kommentar
fattern har en alfa romeo 156 1,9jtd.. ca. 200hk og 400nwm på 1,2tonn.. hver service for han koster rundt 10k kr.. men så er han ingeniør med 2 mill i året.. osv.. så Alfa Romeo er en bil med Ferrari gener og kvalitet. Eid av Fiat begge to. Ikke mye alvorlige feil med bilen, men som nevnt over her.. sånn småting. Alfa Romeo har sjarm, sjarm som en italiensk superbil. Dvs. kjøreglede, og firnurlige løsninger og konstruksjoner.. f.eks så er det en fordel å ha korte føtter, for ellers er det litt sånn at man får skotuppen i spenn ved petalene :p Alfa Romeo er en entusiastbil for bilelskere..

 

 

 

Som vår gode venn Jeremy Clarckson sier : " .. While Alfa Romeo is heart and soul"

 

Så er du i god økonomisk stand og vil ha kjøreglede, så kan jeg ikke anbefale noe annet enn Alfa Romeo..

 

Har lest dette mange ganger nå og det er like latterlig hver gang.

Lenke til kommentar
Det kan jo være at midlene investeres i noe som gir mer avkastning over tid enn en dyr bil?

 

Selvsagt, men hva skal man med midler og avkastning hvis man ikke bruker det på noe som fremmer livskvalitet? Bil er tapsprosjekt uansett, er ikke så mye å tenke på.

Lenke til kommentar
Selvsagt, men hva skal man med midler og avkastning hvis man ikke bruker det på noe som fremmer livskvalitet? Bil er tapsprosjekt uansett, er ikke så mye å tenke på.

Siden de fleste nordmenn tjener i snitt bare 400 000 (dersom dere er i 100% fast arbeid) så er det nok dumt å kaste penger ut av vinduet når det er så mye annet fint man kan bruke pengene på (f.eks. bolig osv.). Bil er i så måtte bare enda en melkeku for staten og en masse penger til bilbransjen.

Lenke til kommentar

hva som defineres som "fint å bruke pengene på" er vel strengt tatt opp til enhver enkelt å avgjøre.

 

ikke alle (gudskjelov) som kjøper seg en nitrist Toyota og er fornøyd med det, men vil ha noe spesielt, bil med stor motor, god kjørekomfort, en bil ikke så mange har osv osv.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Har nå funnet ett annet interessant eksemplar, denne alfa 166'n

 

Den er tatt NAF test på og det ble funnet noe feil på den.

har da snakket med ett alfa verksted som har sagt det vil komme på ca 40'000 og fixe opp bilen. men alt må ikke gjøres nå. bare register reim som nå må fixes, div andre feil kan fint vente i 6-12 mndr.

 

har fått tilbud om og få bilen til 40'000 ved en kjapp avgjørelse.

 

eneste problemet er da at jeg må kjøpe bilen usett, den står i trondheim og jeg bos i oslo området. kan sendes med tog for 2500 kr til drammen hvor jeg kan hente den. .

 

noen tips inspill her ?

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...