Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Aalfa Romeo 156/166 Som Førstegangs-bil ?


Anbefalte innlegg

hey, er en gutt på 18 som ser etter sin første bil.

Har sett på denne bilen her:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17382006

en bil av min smak med ett bra utseende og en ok motor.

 

har ringt og snakket med firmaet som selger og de har gitt meg ett tilbud på 55 lapper for der, ved en kjapp avgjørelse.

bilen tilhører også en som jobber på auto spar AS [de som selger den] og han har bare hatt den i en måndes tid, han hadde heller ikke noe godt svar på hvorfor han skal selge den.

ifølge min unkel som ringte og snakket med dem høres han litt "slesk/sleip" ut.

 

han har sagt seg enig til og ta en tillstandsrapport ved ett verksted jeg får velge.

 

det diskuteres også og få med 3/6 månders garanti fra verkstedet.

 

er dette noe jeg bør slå til på om tilstandsrapporten slår ut bra og jeg får 3 månder garanti ?

 

Takk for evt kjappe svar =)

 

Denne var det masse rust på så ble ikke noe av. .

 

*********************************************

Endret av Pixl.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Registrer deg på http://cuoresportivo.no/ og forhør deg litt der, det er vel det lureste du kan gjøre. Ellers er det ikke noe mer vrient å skru på disse enn noen annen moderne bil. Deler kan man som vanlig skaffe billig fra det store utlandet - eller betale "normal" pris i Norge. Mekonomen fører det meste av slitedeler forøvrig. Vær obs på at dette er biler som krever godt vedlikehold av deg som eier. Her må du være nøye med oljeskift og følge med på oljenivå. Pass også på registerreim, den skal byttes hver 60.000km eller 3 år.

 

Ellers er vel prisen der den bør være, ikke for billig og ikke for dyr. Såvidt jeg kan se, så har ikke bilen AC, kun takluke?

Lenke til kommentar
Registrer deg på http://cuoresportivo.no/ og forhør deg litt der, det er vel det lureste du kan gjøre. Ellers er det ikke noe mer vrient å skru på disse enn noen annen moderne bil. Deler kan man som vanlig skaffe billig fra det store utlandet - eller betale "normal" pris i Norge. Mekonomen fører det meste av slitedeler forøvrig. Vær obs på at dette er biler som krever godt vedlikehold av deg som eier. Her må du være nøye med oljeskift og følge med på oljenivå. Pass også på registerreim, den skal byttes hver 60.000km eller 3 år.

 

Ellers er vel prisen der den bør være, ikke for billig og ikke for dyr. Såvidt jeg kan se, så har ikke bilen AC, kun takluke?

 

Peker på dette svaret og nikker :yes:

 

 

Vi hadde en slik for en stund tilbake, og så vidt jeg husker hadde vi litt trøbbel med den, men det viste seg å være noe ganske enkelt. Synes alfaene generelt sett er artige biler med sjel (kjører selv en 33 clover leaf. En god del eldre, men fin å kjøre). Er registrert på cuore selv, så send gjerne en PM om du trenger tips eller hjelp:)

Lenke til kommentar

Oppdateringg:

 

Har nå vært en del samtaler frem og tilbake, og på mandag skal ett alfa verksted i drøbakk ta en titt på bilen for meg [gratis, snilt av dem :) ].. På alfa.verkstedet der sa de også at om testen deres kom godt ut ville det være minimal risk for at jeg ville møte på noen dyre feil de frste årat.

om denne tilstandsrapporten kommer ut bra kan jeg egentlig bare gratulere meg selv med ny bil.

Lenke til kommentar
vil egentlig som andre her, fraråde en alfa romeo, de svikter når vintern kommer, er ikke laget for å takle norsk vinter.

 

kommer nesten ikke til og bruke den i vinter. . går da på skole som er 10 min ifra til fots.

så om der snør grovt en dag eller er vnvittig kaldt vil bilen bli stående inne. bruker da evt foreldra sin passat :)

 

denne bilen er for fin til og bli behandlet dårlig. . ;)

Lenke til kommentar
Hvis du liker bilen og gjerne vil ha den er det jo greit. Men ut fra tester og slikt, kommer disse bilene dårlig ut på kvalitet iforhold til de store bilmerkene... Bare så det er sagt ;)

 

er fullt klar ver det :)

 

er større risk for feil på denne enn f.eks en audi, bmw eller toyota. .

men om jeg er heldig da ;) en STILIG bil med lav KM til en god pris. .

Lenke til kommentar
vil egentlig som andre her, fraråde en alfa romeo, de svikter når vintern kommer, er ikke laget for å takle norsk vinter.

 

Greit om du sier i fra til Alfaen min.. Den fungerer nemlig utmerket på vinteren (ikke vært noe problem med minus 20) og den er utmerket å kjøre på vinterføre.

Lenke til kommentar

Har en kamerat som kjøpte en 156 1.8 TS for litt over et år siden. Ikke noe mere problemer med denne enn med de fleste andre biler. Gått 223 000 km nå uten at det merkes på noen måter. Funker veldig bra på vinterføre som på sommerføre, funker utmerket uansett temperatur. Bra varme i varmeapparatet og god å kjøre. Litt lite futt i varmesetene med skinnseter kanskje. Ville mye heller valgt denne fremfor en Audi eller BMW f.eks.

Endret av trondbue
Lenke til kommentar
jeg har ikke noe erfaring, men har hørt av bilentusiaster at denne typen bil ikke er egnet for norske vinterforhold.

 

Bilentusiaster kan jo være så mangt. Faren min er bilentusiast på de 63. året, men spør han om f.eks. BMW, og du vil høre så mange fordommer og faktafeil at man kan fylle en hel bok. Det samme gjelder i stor grad Alfa Romeo. Spør en som digger japanske kvasi-sportsbiler med store spoilere og neonlys, og du vil sannsynligvis ikke få han til å si så mye positivt om en tilsynelatende skjør italiener.

Lenke til kommentar

De fleste som uttaler seg negativt om alfa romeo uten noen konkrete bevis, har som oftest ikke hatt en alfa, men har hørt av onkelen(som er Audi fanatiker) at det er noen jævlige drittbiler.

 

Selv har jeg en 156 1.8TS som første bil og har ikke hatt noen problemer(med unntak:øvre bærearm foran) de snart 32 000 km jeg har tilbakelagt. Bilen runder snart 150 000 og bærer ikke preg av det, så jeg kan anbefale alfa romeo på det sterkeste.

Lenke til kommentar
De fleste som uttaler seg negativt om alfa romeo uten noen konkrete bevis, har som oftest ikke hatt en alfa, men har hørt av onkelen(som er Audi fanatiker) at det er noen jævlige drittbiler.

 

Selv har jeg en 156 1.8TS som første bil og har ikke hatt noen problemer(med unntak:øvre bærearm foran) de snart 32 000 km jeg har tilbakelagt. Bilen runder snart 150 000 og bærer ikke preg av det, så jeg kan anbefale alfa romeo på det sterkeste.

 

Takk for ett positivt svar. .

er alt for mye fordommer rundt alfa romeo der ute :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...