Gå til innhold

Verdens kraftigste bærbare PC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alienware er dataverdenens svar på Corvette Stingray o.l syntes nå jeg. Selv om det sikkert finnes biler med bedre "specs" for en billigere penge, så oser det omtrent sex og status av den :new_woot:

 

Tror du får mer oppmerksomhet når du drasser rundt på denne enn en kjedelig Compaq på sterioder. Og det er vel den målgruppen Alienware sikter seg inn på.

Lenke til kommentar
Alienware er dataverdenens svar på Corvette Stingray o.l syntes nå jeg. Selv om det sikkert finnes biler med bedre "specs" for en billigere penge, så oser det omtrent sex og status av den :new_woot:

 

Tror du får mer oppmerksomhet når du drasser rundt på denne enn en kjedelig Compaq på sterioder. Og det er vel den målgruppen Alienware sikter seg inn på.

 

Off topic: Elsker Sting Ray! :love:

 

On topic: En i klassen min har en XPS M1730, han får meg til å gråte når han ikke gjør noe annet en å sitte på MSN, facebook og spille browserspill.

 

Even more on topic: Spilling på bærbare er ikke akkurat det som lønner seg. Om du virkelig er en spiller i farta så er jo en investering av de mindre glupe, og du skal være glad i å bruke penger. Mye bedre å ha en stasjonær i tillegg til en dårligere laptop, og hvis du må spille en plass så kan du til nøds kan du bruke StreamMyGame og spille fra stasjonæren via internett.

Sist men ikke minst så kan du gjøre det samme som meg, putte skjermen i lokket på en koffert og hardwaren i den andre, montere, koble og spille med en koffert-PC av alle dine gamle hardwares. :new_woot:

Lenke til kommentar
Hva skjer med disse sensjasonelle "se og hør" overskriftene? "Verdens kraftigste bærbare-PC?", hva skal det forestille? Blir bare provosert av den type overskrifter bare for å lokke til seg flere folk, den er jo ikke verdens kraftigste engang :thumbdown:

 

 

Leser du i det hele tatt artiklene før du sutrer i vei? Dell markedsfører selv PC-en som "blant verdens kraftigste", noe jeg tror kan stemme godt hva toppmodellen angår. Denne overskriften var på ingen måte noe Se & Hør-preget, spørsmålstegnet tar høyde for at det er en påstand og første avsnitt i artikkelen utdyper.

Endret av Gromlin
Lenke til kommentar

om man ikke vet man man skal bruke pengen sine til, eller har en bedrift som betaler for seg, så ser jeg et marked. Eller om man er en 2D/3D designer og ikke ønsker å bruke 12t++ på å rendre når man er på farta.

 

Jeg er selv ofta på lan, har splittede foreldre, så min stasjonære flyttes ca 5-7 ganger i mnd. Var stress de første ukene, men man lærer seg å pakke fortere og mer kompakt etter noen tid.

 

Finner ingen vekt over systemet på dell sine sider, men for målgruppen er det vel uaktuelt...

 

Hadde jeg hatt behov for en bærbar arbidshest, og en lommebok som jeg ikke var i stand til å tømme, da hadde jeg kjøpt. Men med begrensede middler, og ikke et eksremt behov, da velger jeg å holde på min stasjonære i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Alienware er dataverdenens svar på Corvette Stingray o.l syntes nå jeg. Selv om det sikkert finnes biler med bedre "specs" for en billigere penge, så oser det omtrent sex og status av den :new_woot:

 

Tror du får mer oppmerksomhet når du drasser rundt på denne enn en kjedelig Compaq på sterioder. Og det er vel den målgruppen Alienware sikter seg inn på.

 

Off topic: Elsker Sting Ray! :love:

 

On topic: En i klassen min har en XPS M1730, han får meg til å gråte når han ikke gjør noe annet en å sitte på MSN, facebook og spille browserspill.

 

Even more on topic: Spilling på bærbare er ikke akkurat det som lønner seg. Om du virkelig er en spiller i farta så er jo en investering av de mindre glupe, og du skal være glad i å bruke penger. Mye bedre å ha en stasjonær i tillegg til en dårligere laptop, og hvis du må spille en plass så kan du til nøds kan du bruke StreamMyGame og spille fra stasjonæren via internett.

Sist men ikke minst så kan du gjøre det samme som meg, putte skjermen i lokket på en koffert og hardwaren i den andre, montere, koble og spille med en koffert-PC av alle dine gamle hardwares. :new_woot:

 

Er ganske typisk den, masse folk med for mye penger, typisk alienvare målgruppe, brukte selv en XPS fra jobben og det var digg maskin. ja den var for tung å ha med seg på pubrunde i brusel. Nestemann som fikk den etter meg spilte mye spill :o)

 

Ser ut som målgruppen her er de som har mye penger, enten så mye at de gir f i om den koster 50.000, eller de som har mere penger en vett, siden de ikke er så mange søkrike er nok den siste gruppen størst.

Lenke til kommentar

Dette er kun for folk med MYE penger og lite vett .. Et marked som ikke vanlige folk er i.

 

En ting jeg lurer på er hvordan støy og kjøling er på disse maskinene ..... ALLE raske 3d spill laptoper jeg har vært borti har enten overoppheta eller bråka skrekkelig..

 

Kan også nevne at jeg var en av de som ble ramma av Nvidia skandalen for ca et år tilbake .. GF 7600 (og 8 serien) , uheldigvis oppgraderte jeg BIOS og har nå en maskin som støyer, men antakelig lever ut garantiperioden før den evt får grafikk problemer .. :roll:

Lenke til kommentar

Må tenke seg om 2 ganger før man kjøper bærbar gaming maskin..

 

Har prøvd det en gang, og det holdt i ca 4 - 6 mnd før maskinen begynte å skru seg av. Den hadde for lite fysisk plass (selv om det var 17"), mye støv, og altfor varmt skjermkort :/

 

Men synes det var litt drøye priser på komponentene til alienware, bare fordi de er i "mobile" klassen? :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...