Gå til innhold

Hva er meningen med livet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man er religiøs så tror man vel at man er en brikke i Gudens store plan, og hvis man har litt utdanning og et åpent sinn, så tror man ikke på noen mening med livet, ei heller på skjebnen.

 

Kom til å tenke på det, er skjebnen relatert til religion? Kan vel ikke være noen som ikke tror på det overnaturlige og skjebne samtidig? Sorry for OT.

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt hundre ganger før: :)

 

Gled deg over de små tingene i livet!! Ikke sitt og vent på stort som at norge skal vinne VM i fotball, men bruk de små tingen i livet til å glede deg og andre over. Prøv med et smil til noen som står sammen med deg og venter på grønn mann. Skal ikke mer til for de fleste og de smiler tilbake til deg og gir deg den "det er deilig å leve" følelsen! Undre deg over de små tingene i livet, de tingene som faktisk utgjør livet ditt for det er de som gir deg mening, glem negative bemerkninger og husk de positive!

Det er DU og DU alene som står for innholdet i ditt eget liv, men gud hjelpe meg hvor mange det er som går rundt og venter på at noen skal komme å gi dem denne meningen.

 

Carpe diem! Grip dagen!!!

 

It's ALL up to you!

 

Og husk de små tingene i livet!!! Det er det som gir livet mening!

Lenke til kommentar
.

...

Carpe diem! Grip dagen!!!

...

 

eller man kan sove og heller carpe noctum :)

 

Det er ene og alene en selv som bestemmer hvordan man ser på livet. Finner man det meningsløst så får man fylle det med noe. Små ting som RWS nevner funker fint. Selv er jeg overbevist om at jeg er grunnleggende heldig, slik at om det skulle skje noe jeg oppfatter som negativt så vil det legge grunnlaget for en positiv opplevelse.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle livet bli mer betydningsfullt av å tillegge det falsk mening?

 

Våre meninger er ikke noe mer eller mindre verdt enn noen andres meninger.

Om det hadde vært en stor universal grunn hadde denne også per definisjon vært subjektiv, og dermed like mye verdt som en annen.

Objektiviteten eksisterer ikke. Vi klarer aldri nå den. Dermed er verdier verken verdiløse eller verdifulle (annet enn hva vi syntes)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...