Gå til innhold

Multicom lanserer dualcore atom ION


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi bryr oss og venter på oppfølger :)

 

Men så hyggelig :-)

 

Min nye TV (Sony KDL52V5500) kom i hus for noen uker siden, og PC'en (Asrock NetTop ION 330) er bestilt, men ikke ankommet. Så nå bare venter jeg, og mens jeg gjør det, så har jeg anskaffet meg, det jeg tror er, et passende tastatur.

386133.jpg

 

Tenkte å si noen ord noen ord om det tastaturet.

 

Når jeg fikk pakken i hånda var jeg nesten litt irritert, jeg var sikker på at nå hadde jeg driti meg skikkelig ut.

Det så veldig plastete og skrøpelig ut og pappen som tastaturet kom i gjorde helt klart sin del av det.

Mannen som ga meg det hadde bare litt tidligere anbefalt denne lille saken men skulle ha 1300,- for det, så det var liksom litt uaktuelt.

 

"Funker på PS3" var salgsargumentet hans. Jeg har ikke PS3.

 

Uansett, jeg måtte ut med 574,- for tastaturet, noe som er mindre enn halvparten av DiNovo tastaturet, men jeg følte meg likevel litt lurt.

 

Vel hjemme så ble det bedre. Etter å ha pakket det ut av esken skjønte jeg at ikke alt var så ille som først antatt. 574,- er fortsatt mye penger, men plasten var ikke så ille og knappene var overaskende behagelige. Noter likevel; denne teksten er IKKE skrevet på det tastaturet. Til det er det for lite. Like bredt som et A4 ark og 15cm dypt. ikke mye å sette fingerspissene der altså, men, om alternativet var DiNovo tastaturet så...

 

Av andre ting å være obs på er plasseringen av æ tasten en "fin" en. den er til høyre for opp-piltasten. Ikke den mest brukte tasten kanskje, med mindre man heter... eh.. Ærlend? uansett. Det er ganske tydelig at tastaturet ikke ble utviklet med det norske tegnsettet i tankene.

 

Blåtann (mini-dongle fulgte med) og installasjon fungerte prikkfritt, ikke noe å utsette på det i det hele tatt.

 

Om jeg skulle gi terningkast, og det gjør jeg jo tydligvis, så ville det blitt en femmer.

 

pluss: :thumbup:

"Ekte" taster som gir etter, ikke bare en stor mobiltelefon.

Touchpad som funker. rett nok, ikke så stor, men "to-finger-for-å-scrolle" saken funker overaskende bra.

Stødig plast, pent design.

100% problemfri installasjon (langt mellom de på min pc)

 

minus: :thumbdown:

Innpakning. Det var en vits. Gjør produktet værre enn det det er.

Ingen windows tast, Sorry, jeg er en windows mann, jeg bruker den.

Dokumentasjon, tysk, engelsk og italiensk, men kun tyske screenshots. marginalt bedre enn Arngren sin hjemmeside.

Pris. Ok, jeg er litt usikker, kanskje er det ikke så dyrt, blåtann dongelen fulgte jo med.

 

Merk. Dette er et tastatur, hvis det du tror du trenger er en fjernkontroll, så er ikke dette saken for deg.

 

 

Lurer dere på noe ang det tastaturet så er det bare å spørre.

:no: (merk, jeg har ikke mulighet til å teste på linux eller mac.) :no:

Endret av CandyKing
Lenke til kommentar
Vurderer en sånn Asrock NetTop ION 330 for så bytte ut dvd drevet med en BD rom og harddisken med en SSD disk. Vil det la seg gjøre?

Hadde det ikke vært lurere da å kjøpe Multicoms egenproduserte variant, som du kan få ferdig bygget med både BD og SSD?

 

 

1 ja,

http://www.asrock.com/nettop/spec/ION%20330.asp

(snipp snipp for de late)

"ASRock ION 330 comes with the latest Atom™ + NVIDIA® ION™ graphics processor. It satisfies you with the high quality audio and visual environment. Comparing with other system conguration, ASRock ION 330 provides 10 times faster in speed for graphics and video encoding performance scaling. In addition, it also supports Full HD 1080p (Blu-ray /HD-DVD)* playback, 3D gaming, premium Windows vista, and Windows 7.

* Blu-ray/HD-DVD disc is supported by Blu-ray/HD-DVD drive."

 

2. Nei,

Multicom klarer ikke å levere. venn av meg har får jevnlig unnskyldninger fra multicom, de får visstnok ikke tak i hovedkortene de skal bruke.

Lenke til kommentar
Kjører Windows 7 med Media Player Classic HT. Du må gå inn i options og velge "EVR custom renderer" før hardwaredekoding virker. Kjører glatt 1080p, og subtitles funker helt fint.

 

Gjelder dette for Windows Media Player som er inkludert i MCE også (Windows 7)?

Sitter å jobber med asrocken nå. Har lest litt på forumet her, og det har vært lærerikt. Har instalert vista ultimate home. instalerte så avecore, og prøvde meg på en 720p mkv. Det gikk dårlig. Jeg vil gjerne kjøre mkv filer med denne maskinen, så det er viktig å få det til. Vil jeg klare det med vista og mediaportal? Eller må jeg ha windows 7 for å lykkes?

Lenke til kommentar
Her er "riktig" oppsett for Mediaportal og ION:

http://forum.team-mediaportal.com/codecs-e...4-vc-1-a-44614/

Takk for linken. Det var ikke helt enkelt å få dette til med asrocken. Tanken var kjøre oppsettet ganske likt, slik som jeg gjør på min aspire l5100. Så enkelt er det ikke, tydeligvis. Mediaportal oppfører seg noe underlig på asrocken. Mister hele tiden den øverste verktøylinjen, som dukker opp når musepekeren treffer området, slik at mediaportal b.l.a kan avsluttes.

 

Men det største problemet er mkv og undertekst. Har etterhvert fått 1080p til å fungere bra, men ikke med undertekst. Infoen i linken sier at tekst er tildels støtten i mkv, men jeg får det ikke til. Har holdt på i mange, mange, mange timer og begynner å kjenne litt på frustrasjonen. Undertekst på mkv er viktig. Liker rett og slett ikke å se film uten undertekst.

Lenke til kommentar

Kanskje du kan bytte til et "lettere" theme på Mediaportal som f.eks MonoChrome.

I tillegg bør skjermkortet ha dedikert 512 Mb RAM i bios.

 

XBMC har ikke problemer med undertekster og .mkv

Du kan teste XBMC live: http://xbmc.org/download/

 

Windows versjonen vil ikke virke på Nvidia ION platformen pga. manglende hardware akselerasjons støtte.

Endret av obergeru
Lenke til kommentar
Kanskje du kan bytte til et "lettere" theme på Mediaportal som f.eks MonoChrome.

I tillegg bør skjermkortet ha dedikert 512 Mb RAM i bios.

 

XBMC har ikke problemer med undertekster og .mkv

Du kan teste XBMC live: http://xbmc.org/download/

 

Windows versjonen vil ikke virke på Nvidia ION platformen pga. manglende hardware akselerasjons støtte.

Takker. Kanskje xbmc er veien å gå. Men må jeg da ha Linux, ettersom windows ikke er støttet?( Hardware akslerasjon er vell helt nødvendig er mitt intrykk.) Eller er det er det en annen vei jeg kan gå med vista som jeg nå har instalert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...