Gå til innhold

Multicom med Atombasert mediacenter


Anbefalte innlegg

Ha!

Installerte nettopp en stooor TT kjøler på CPU-en min - men fjernet viften :green:

 

Kjørte Ironman (som er "full HD light" (1920 x 800) m/subs

 

Specs?

HD3200 integrert skjermkort (780G) + Sempron LE-1150!

 

Uklokket!

 

 

1080p er ikke så vrient. 1080i er verre.

Så lenge DXVA funker, er alt goooooood :)

 

Men en Atom er og blir litt for veikt for vanlig bruk, IMO.

Og ja - har lekt med Atom (Eee box)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Atom E270 (én kjerne og 1,6 GHz) klarer 720p H.264 med riktig programvare, så verken den eller 330 (to kjerner og 1,6 GHz) er så fryktelig veik som alle skal ha det til. De klarer selvfølgelig ikke 1080p alene, men siden det er et firma som leverer denne løsningen, så har de trolig funnet en stabil løsning for GPU-akselerasjon som de kan garantere.

 

For de som har lekt med Atom i eee-PC, så er SSD-diskene der en vesentlig flaskehals når det kommer til videovisning.

Lenke til kommentar
Atom E270 (én kjerne og 1,6 GHz) klarer 720p H.264 med riktig programvare, så verken den eller 330 (to kjerner og 1,6 GHz) er så fryktelig veik som alle skal ha det til. De klarer selvfølgelig ikke 1080p alene, men siden det er et firma som leverer denne løsningen, så har de trolig funnet en stabil løsning for GPU-akselerasjon som de kan garantere.

 

For de som har lekt med Atom i eee-PC, så er SSD-diskene der en vesentlig flaskehals når det kommer til videovisning.

Da er i alle fall de SSDene svakere enn minnepenner, og selv om jeg har hørt at jalla-SSDene som følgte med eee var dårlige, så tviler jeg på at de er SÅ dårlige. Da er det andre årsaker.

En tilfeldig billig minnepenn kan lett spille av 720p, og hvis du har over ca 10-15MB/s sekvensiell les (som de fleste minnepenner har i dag) klarer de også å spille av 1080p. Det vil overraske meg ekstremt om det du påstår er fakta. Eneste muligheten jeg ser til at SSDen kan være skyld i at avspilling hakker er at OS skriver mer til den under avspilling enn den klarer å holde unna.

Lenke til kommentar
Atom E270 (én kjerne og 1,6 GHz) klarer 720p H.264 med riktig programvare, så verken den eller 330 (to kjerner og 1,6 GHz) er så fryktelig veik som alle skal ha det til. De klarer selvfølgelig ikke 1080p alene, men siden det er et firma som leverer denne løsningen, så har de trolig funnet en stabil løsning for GPU-akselerasjon som de kan garantere.

 

For de som har lekt med Atom i eee-PC, så er SSD-diskene der en vesentlig flaskehals når det kommer til videovisning.

 

Å kunne spille 720p med coreAVC betyr ikke akkurat at det er en kraft-CPU. Og at man klarer å spille av filmer med denne PCen er nok helt sikkert. Men det er ikke nødvendigvis alt man ønsker. Det er visse kvalitetsmessige ting man gjerne vil ha ordnet, og man øsnker heller ikke alltid å bli låst til spesifike avspillingsprogrammer.

 

AtW

Lenke til kommentar

hvordan er det med støtte for lyd over HDMI med disse greiene med NV9300 GPU? For de som er fans av AMD780G så støttet vel ikke HD3200 alle lydformatene (DTS-HD f.eks) over HDMI såvidt jeg husker. Har et MATX 790GX kort m. HD3300 selv som skal ha litt mer støtte, men det klarer ikke 1:1 mapping mot TV'n min i 1920x1080 så jeg må bruke DVI. Dessuten er det skikkelig lunefult med blåskjermer under w7rc & beta samt at chipsettet ligger tett oppom 60 grader ved idle...

 

Søkte litt selv og denne tabellen viser stort sett at nv9300 ikke har mye mer å by på med mindre dem har oppgradert i forbindelse m. ION'inseringen: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1093445

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

en platform som drar nesten 2000 poeng i 3dmark06 syntetisk riktig nok men det skal skal greit kjøre 1080P.... fin pris er det også.

 

 

fikk en nyehetsmail for et par uker siden der et mITX HK med ION og DC atom var testet men klarer ikke finne det, noen som har lest den?

 

fant noe ihvertfall.

 

yes, you can play Blu-ray content with no problems and without jerkiness on the Ion platform

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Veldig interessant denne. Skulle vært mulighet for å velge den med IR og fjernkontroll. Trådløstnettverkskort. Så muligens 2 hdmi utganger en for ordentlig lossless HD audio, Optisk spdif duger ikke til det. En annen mulighet er kanskje DVI til TV og hdmi til 5.1 anlegget.

 

Så er den en drøm med GNU/Linux og XBMC :)

Lenke til kommentar
en platform som drar nesten 2000 poeng i 3dmark06 syntetisk riktig nok men det skal skal greit kjøre 1080P.... fin pris er det også.

 

 

fikk en nyehetsmail for et par uker siden der et mITX HK med ION og DC atom var testet men klarer ikke finne det, noen som har lest den?

 

fant noe ihvertfall.

 

yes, you can play Blu-ray content with no problems and without jerkiness on the Ion platform

Hvordan kan du sammenlikne 3DMark med muligheten til å spille av HD materiale?

Er utsagnet ditt rettet mot avspilling med eller uten DXVA?

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt denne saken her med 2gb Ram, dual 1.6 CPU og 500HD og legge inn windows 7 på den..

 

Kommer til og bruke den til og filmer og serier, spill som CS 1.6, starcraft, warcraft 3, heroes 3, litt skole arbeid..

Den støtter jo 5.1 så kan fint ha surround anlegget koblet til..

 

Er ikke denne så og si perfekt for det?

 

Er det noen andre alternativer som er bedre til 4000-5000?

 

EDIT: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10570996;c:100580 denne var jo faktisk like bra og billigere!

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...