Gå til innhold

Når guttene ikke leker lenger.........


Anbefalte innlegg

....nei, det gjør vi (jeg) ikke lenger :)

 

fikk endelig 23x MP til å fungere som jeg "ville", selv om den forsvant etter første "kaldboot". fikk den da _ikke_ tilbake uansett hva jeg gjorde. nok om det, jeg fikk i hvert fall til noen helt ok resultater på den nyinnkjøpte cascaden min.

 

riggen:

 

W3540 2.93Ghz D0 3845B010 - I like that cpu...

EVGA X58 Classified

Kingston 3x1GB PC16000 9-9-9-24

XFX Geforce GTX295 700/1200 06 run

Corsair HX1000W

Cascade -86 på slutten av cpu test, -91.6C stabilt under run.

 

Takker Digitalimpuls.no for strålende oppfølging, og support til dette stuntet :)

 

Kanskje vi skal prøve å få en WR eller to tilbake til Norge, lenge siden Kjell Erik Budalen herjet orben!

 

Here we go;

post-88790-1242246653_thumb.jpg

post-88790-1242246660_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, good stuff! På tide at folket får se at det fins "skikkelige" klokkere her oppe i nord også. Blitt altfor lite glory de siste par åra...

 

Ble såpass inspirert av i7-maniaen at jeg har begynt å dille litt med fasekjølern selv, uten at jeg gidder sammenligne frekvenser/scores av den grunn... hehe.

 

Kanskje verdt å snakke med EVGA ang. det multi-problemet, kanskje de vet noe? Litt usikker på om disse HK-produsentene har kontroll på ting som skjer ved -90 grader, riktignok :p

 

Blir det no mer testing de nærmeste dagene, btw? Eller venter du på "Multi-fix"?

Lenke til kommentar
cascaden blir HENRETTET i vantage cpu testen.. startet på -90.. nede i -58 på slutten!!!

 

men, klarte 5.1Ghz :)

Hvem som har bygget cascaden din? Dårlig til å holde temp under hard load er vel et typisk tegn på at den er undercharged, selvom det selvfølgelig kan være veldig mye som kan være galt.

 

Edit: det som er litt moro er at du kunne fullført vantage cputest med dice på nesten 5.1ghz. Slå til med noe skikkelig kjøling og kjør for WR! Stå på :)

Endret av Sink
Lenke til kommentar
cascaden blir HENRETTET i vantage cpu testen.. startet på -90.. nede i -58 på slutten!!!

 

men, klarte 5.1Ghz :)

Hvem som har bygget cascaden din? Dårlig til å holde temp under hard load er vel et typisk tegn på at den er undercharged, selvom det selvfølgelig kan være veldig mye som kan være galt.

 

Edit: det som er litt moro er at du kunne fullført vantage cputest med dice på nesten 5.1ghz. Slå til med noe skikkelig kjøling og kjør for WR! Stå på :)

 

Tror det kan ha vært via Happy Meal han fikk den... den kan ha vært et kinderegg-byggesett også, dette får DP klare opp selv tror jeg :p

Lenke til kommentar

FETT

 

Men er den caskaden tuna for ex. en dualcore @250-270w er det ikke rart at den kneler i en heftig cpuburn med i7. Kan ha vært morro og målt strømforbruk under load på vantage testen, mulig du får deg en "å fan" der.

 

Driver Kjell Erik med caskader ennå da?, trodde han fresa rundt oppå finnskogen i en gammal trimma Volvo etter han slutta med overklokking for et par år siden.

 

...anyway... anyway nice xeon, godt jobba Haakon

Lenke til kommentar
Har du prøvd å senke spenningen et lite hakk, og se om det du taper på spenningen veies opp av bedre temps når du kjører HELE greia..?

 

trenger vcore...

 

FETT

 

Men er den caskaden tuna for ex. en dualcore @250-270w er det ikke rart at den kneler i en heftig cpuburn med i7. Kan ha vært morro og målt strømforbruk under load på vantage testen, mulig du får deg en "å fan" der.

 

Driver Kjell Erik med caskader ennå da?, trodde han fresa rundt oppå finnskogen i en gammal trimma Volvo etter han slutta med overklokking for et par år siden.

 

...anyway... anyway nice xeon, godt jobba Haakon

 

Halla John!

 

Hyggelig å høre fra deg igjen, hvordan går det?

 

Cascaden er nok laget for core 2 duo osv.. ikke i7 med "åtte" kjerner, det merkes under load. Kan dog sikkert tunes riktig :D

 

Haakon

Lenke til kommentar

Går bra vettø..takker.

Men, det klør no jæ""" i en gammal overklokker om dagen merker jeg.

Og ettersom jeg har solgt unna allt av pot(cpu-Kjøler) og Fasekjølern så får jeg vel skylde på meg selv.

 

Men, jeg har våkna fra dvale så allt er mulig :)

i7 er fett, og AMD har kvitta seg med coldbuggen på de nye 45nm...morro, skal følge med med et halvt øye, så får vi se.

 

push bånn gass Haakon

Lenke til kommentar
Går bra vettø..takker.

Men, det klør no jæ""" i en gammal overklokker om dagen merker jeg.

Og ettersom jeg har solgt unna allt av pot(cpu-Kjøler) og Fasekjølern så får jeg vel skylde på meg selv.

 

Men, jeg har våkna fra dvale så allt er mulig :)

i7 er fett, og AMD har kvitta seg med coldbuggen på de nye 45nm...morro, skal følge med med et halvt øye, så får vi se.

 

push bånn gass Haakon

 

Denne i7-madnessen fikk vippet meg av pinnen, sitter jo og nedpriotererer obligatoriske greier på universitetet for å peise på med suicides på K8-chiper :p Bra det blir litt fler som hiver seg på "bølgen"!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...