Gå til innhold

Lcd tv skal kjøpes, trenger råd.


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe en 32" lcd tv til min eldre mor. Hun ser ikke på noe annet enn tv, og hun har analog (kabel tv). Jeg trenger en tv som har så bra analogt bilde som overhodet mulig, til rundt 3500-4000. Er det noen som har et tips så er det bare å rope ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har planer om å kjøpe en 32" lcd tv til min eldre mor. Hun ser ikke på noe annet enn tv, og hun har analog (kabel tv). Jeg trenger en tv som har så bra analogt bilde som overhodet mulig, til rundt 3500-4000. Er det noen som har et tips så er det bare å rope ut.

 

Det beste rådet er selvsagt at hun burde ha en plasmaskjerm siden de er beste på vanlige tv signaler, men da må hun opp litt i pris og det finnes bare en plasma som er 32", nemlig LG PG6000.

En annen ting er at hvis hun primært ser vanlig tv og ikke har dårllig med plass så er fremdeles den gamle boksen best på SD signaler.

Lenke til kommentar

Hun har ikke så mye penger å bruke på tv, og grunnen til at hun må ha en ny er at crt tven har gått i stykker, og at det ikke lønner seg å reparere den, og da tenkte hun like greit at hun kunne skaffe seg en flatskjermstv.

Lenke til kommentar
Jeg har planer om å kjøpe en 32" lcd tv til min eldre mor. Hun ser ikke på noe annet enn tv, og hun har analog (kabel tv). Jeg trenger en tv som har så bra analogt bilde som overhodet mulig, til rundt 3500-4000. Er det noen som har et tips så er det bare å rope ut.

 

Det beste rådet er selvsagt at hun burde ha en plasmaskjerm siden de er beste på vanlige tv signaler, men da må hun opp litt i pris og det finnes bare en plasma som er 32", nemlig LG PG6000.

En annen ting er at hvis hun primært ser vanlig tv og ikke har dårllig med plass så er fremdeles den gamle boksen best på SD signaler.

jøss, er alle plasmaer bedre på vanlig tv signal enn lcd??? eller gjaldt det kun pg6000?

men vel sant som du sier siden trådstarter skal ha en billig møkka lcd til 4000 kr.

selv med mye lys på vil hun nok klare å bli irritert over lysskyene opp og nede på skjermen.

Lenke til kommentar

Problemet med nyere tv'er er at signalmottagere ikke er prioritert lengere i produktkonseptet,da omtrent alle populasjoner har en eller annen form for digitaliserte signaler.

Min mor har samme problem med et gammelt analog kabelnett,jeg monterte en gammel videospiller som singnalforsterker og scart til tv'en noe som ga betydelig forbredring av singnalene.

 

Elprice har en rimelig Samsung 32" lcdtv.

Lenke til kommentar

jøss, er alle plasmaer bedre på vanlig tv signal enn lcd??? eller gjaldt det kun pg6000?

men vel sant som du sier siden trådstarter skal ha en billig møkka lcd til 4000 kr.

selv med mye lys på vil hun nok klare å bli irritert over lysskyene opp og nede på skjermen.

 

Plasma er mer egnet til å takle signaler med dårlig oppløsning. Det gjelder ikke bare LG PG6000... Sistnevnte er den eneste plasmaskjermen som finnes i 32".

 

Hvis din mor allikevel skal ha en 32" LCD så burde dere sjekke ut merker som Toshiba og JVC. De er nemlig ganske gode på standard tv signaler. Din mor bør også skaffe seg en dekoder med HDMI slik at hun får de beste signalene inn i tv.

Lenke til kommentar

Ok, det ble en plasma, en px80, og den kom i hus idag. Strålende tv, men er det meningen at man skal holde inne enten den røde av/på knappen på fjernkontrollen, eller en av kanalene for å skru den på? Trykker jeg på rød eller en av tallene kun en gang, så skjer det ikke noe, jeg må altså holde den inne i et par sekunder. Du har denne tven bava, skal det være sånn? :/

Lenke til kommentar
Ok, det ble en plasma, en px80, og den kom i hus idag. Strålende tv, men er det meningen at man skal holde inne enten den røde av/på knappen på fjernkontrollen, eller en av kanalene for å skru den på? Trykker jeg på rød eller en av tallene kun en gang, så skjer det ikke noe, jeg må altså holde den inne i et par sekunder. Du har denne tven bava, skal det være sånn? :/

 

Den er litt treg å starte så du må holde knappen nede et par sekunder før releet klikker. Det røde lyset på av knappen skal lyse med en gang du trykker på fjernkontrollen. Det blinker litt før tv-en skrur seg på.

Lenke til kommentar

Du følger ikke med i timen jada-jada!

 

Sveiven er byttet ut med en tredemølle siden mange fikk senebetennelse av den statiske bevegelsen sveiven gir. Nå løper man rett og slett tv i gang… På grunn av dette viser nyere forskning at Panasonic eiere vil leve gjennomsnittelig 10 år lenger enn de som velger andre tv merker. Løpingen gir tv slaver den trimmen de trenger for å holde det gående lenger, rett og slett.

 

Nå vurdere faktisk Panasonic å lage en tv som ikke lagrer spenningen, men hvor man må løpe hele tiden for å få bilde. Dette er en del av deres nye ”health, run and watch” program…

 

Sjekk ut panasonic.no for mer informasjon!

Lenke til kommentar
Du følger ikke med i timen jada-jada!

 

Sveiven er byttet ut med en tredemølle siden mange fikk senebetennelse av den statiske bevegelsen sveiven gir. Nå løper man rett og slett tv i gang… På grunn av dette viser nyere forskning at Panasonic eiere vil leve gjennomsnittelig 10 år lenger enn de som velger andre tv merker. Løpingen gir tv slaver den trimmen de trenger for å holde det gående lenger, rett og slett.

 

Nå vurdere faktisk Panasonic å lage en tv som ikke lagrer spenningen, men hvor man må løpe hele tiden for å få bilde. Dette er en del av deres nye ”health, run and watch” program…

 

Sjekk ut panasonic.no for mer informasjon!

 

Veldig bra Bava :thumbup: Da blir det Panasonic ved neste korsvei slik at jeg får av sideflesket og forbedrer helsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...