Gå til innhold

Øya 2009 i middelalderparken


Kakofoni

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er kommet inn to erstattere:

 

FRIDA HYVÖNEN (SE) – lørdag 15/8 kl 18.10 på Vika

Frida Hyvönen lager deilig popmusikk som har lett slektskap med navn som Fleetwood Mac og Antony & The Johnsons. Hun er oppvokst i nord-svenske Robertsfors, som ellers kun er merket på musikkartet av Sahara Hotnights. Du var kanskje blant de heldige som fikk med deg dama under årets by:Larm. I 2005 debuterte hun med Until Death Comes og i fjor kom Silence Is Wild. På sistnevnte skive har hun inkludert et band og dermed flere instrumenter. Frida gir ut musikk på kvalitetsbevisste Secretly Canadian, som også har gitt ut musikk med Animal Collective, Jens Lekman, Magnolia Electric Co og mange flere. Om den foreløpig siste plata skrev Aftenposten i fjor: ” Hun skriver storslagne, sofistikerte sanger samtidig som hun aldri glemmer at de også må være fengende. Hennes sanger er fulle av dramatikk, melankoli, følelser og overraskelser”. Hyvönen har mottatt flere priser i hjemlandet for sin musikk og har også bidratt med låter til film og danseforestillinger. Gled deg til å oppleve Skandinavias fineste pianopop under Øyafestvalens siste dag. Vi lover stemningsfulle og gode melodier fra Vika-scenen.

 

og

 

THE RIVERBOAT GAMBLERS (US) – torsdag 13/8 kl 19.15 på Vika

Denne gjengen fra Denton i Texas lager herlig og fengende pønkrock med refrenger alle kan rølpe med til. Deres foreløpig siste album, Underneath The Owl, kom ut i vår og er ei festpakke av morsom rock og smittende humør. Nylig fikk de æren av å spille med Roky Erickson under hans bursdagskonsert i Austin. Frontfigur Mike Wiebe er noe for seg selv og vi har med egne øyne sett han risikere liv og helse for å gi et heidundranes rock’n’roll-show på hjemmebane i Texas. I tillegg til å skape liv og røre i Middelalderparken, bruker bandet sommeren 2009 på veien med blant andre Rancid og Øya-aktuelle Rise Against. Torsdag 13. august blir det fest på Vika! Har du billett, kan du regne det som direkte tåpelig å ikke møte opp på dette.

 

Jeg har aldri hørt om dem før. Verdt å få med seg?

Lenke til kommentar
Hvordan er mulighetene for å få biletter til torsdag og lørdag? Skulle så gjerne vært på Arctic Monkeys og Röyksopp...

 

du kan jo prøve å stå foran porten på de dagene før portene åpner.

 

En kompis av meg gjorde dette ettersom han glemte å kjøpe billetter, funket helt fint, han fikk tak i billetter hver dag han stod der.

Lenke til kommentar
qq: øyanatt på garage på lørdagen: 20 år eller 18? Den lille boka hevder det er 18, garage og øya sine hjemmesider sier 20. Eneste konserten som jeg kunne tenkt meg å få dratt på er der. så ja hh

Hmm, når jeg sjekket for halvannen mnd siden stod det at Garage, John Dee, Parkteateret og Rockefeller hadde 18års grense på det meste, men nå ser det ut som om det har endret seg på Garage (i hvert fall på noe).

 

Og Stratos er vel 20, tror det bare er de i kursiv over som har 18års grense noen eller alle dagene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er biletten sikret (til 3.250,-, men det er verdt det).

Hvorfor er det ingen som nevner Black Debbath? Er jo en lattermild orgasme av deilig tung "sabbath-rock".

For øvrig blir det Band of Horses, Mew, Harrys Gym, Slagsmålklubben, Enslaved, Bare Egil, Bob Hund, Beirut, Datarock + +. Kanskje Satyricon for kuriositeten. Sikkert ting som krasjer her, men har ikke satt opp "festivalplanen" enda.

 

Noen som veit om pub/uteplass Øya-gjengere stikker til om det er ikke er no interessant på Øya-natt en dag..?

Lenke til kommentar

Fordi Black Debbath har jeg sett et par ganger live, og de spiller på en skatepark utafor parken. Hater å gå utafor parken når Øya er.

 

Du finner sikkert noen av øya:natt stedene som er tomme. Vet ikke hvilke, men The Villa er nok på lista over fulle.

 

Slagsmålklubben på Rockefeller gleder jeg meg til. Selvfølgelig onsdagen på øya og. SMK er så rått live, men hater som regel lokalene til Betong når det er "småkjente" artister.

Lenke til kommentar
Slagsmålklubben på Rockefeller gleder jeg meg til. Selvfølgelig onsdagen på øya og. SMK er så rått live, men hater som regel lokalene til Betong når det er "småkjente" artister.

SMK på Betong i fjor var sykt, tross at de dritkort på scenen. Selv synes jeg Betong er mer eller mindre perfekt for småstore artister, som SMK. Kongelokale og billig øl!

 

Tror jeg bestiller til Rockefeller nå, jeg..

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med billetter til Øyanatt? Hvor vanlig er det at det er utsolgt i døra på klubbkonsertene? Tenker spesielt på å dra på Junior Boys på blå i morgen og Suburban Kids With Biblical Names på Garage og Benga og Skream dubstep night på The Villa på fredag... Burde jeg kjøpe billetter på forhånd eller går det greit å kjøpe i døra? Er så kjipt å sitte igjen med billetter jeg ikke får brukt, hender jeg ikke alltid ender opp på planlagt sted etter en dag med øl på festival :p

Lenke til kommentar
Fy fader, må ta meg en pust i bakken, for Monotonix var overveldende. Det var den sykeste konserten jeg har vært på. Trommesettet ble flyttet overalt rundt på scena, bandet og publikum var spinnville og det var rett og slett dødsfett.

 

Helt enig! Det er den sykeste konserten jeg noen gang har vært på! Har venta i snart ett år for å få se de live, og de levde absolutt opp til forventningene! Jeg sto helt innpå dem nesten hele tiden også. Synd de ikke spilte den nye sangen. Men de spilte jo egentlig ikke så veldig mange sanger heller, men liv var det! Beste konserten jeg har vært på, og tviler sterkt på at jeg kommer til å se noe villere på lang tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...