Gå til innhold

Øya 2009 i middelalderparken


Kakofoni

Anbefalte innlegg

Jeg fikk desverre ikke med meg gårsdagen. På fredag ble jeg oppdaget av en vakt mens jeg drakk alkohol inne på området. Siden jeg er mindreårig og hadde jobbet som frivillig der, klippet de båndet mitt. Håper virkelig ikke det ødelegger mine sjanser for å få jobbet der neste år.

Ikke for å være jævlig men at du i det hele tatt gidder å drikke den dyre festivaløla er beyond me. Jeg stakk på kiwi borti gata og drakk opp i en av parkene. Neste år! ;) Uansett så hadde jeg ikke vært så alt for engstelig for å ikke kunne jobbe neste år selv om du fikk klipt av båndet i år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke for å være jævlig men at du i det hele tatt gidder å drikke den dyre festivaløla er beyond me. Jeg stakk på kiwi borti gata og drakk opp i en av parkene. Neste år! ;) Uansett så hadde jeg ikke vært så alt for engstelig for å ikke kunne jobbe neste år selv om du fikk klipt av båndet i år.

 

Jeg kjøpte øl og drakk den i parken først. Det er likevel utrolig digg med en øl mens man står og ser på en konsert. Grunnen til at jeg er redd for å ikke få jobbe der er fordi de krevde personalia på meg. Det var ikke for å anmelde meg for noe, men for å gi det til festivalledelsen. De klippet til og med av meg frivilligbåndet. Da jeg spurte hvorfor, sa de det var fordi jeg ikke skulle gi Øya et dårlig ansikt :/

 

vet ikke hvor gammel du er, men du kunne vel bare skjult armbåndet? Hatt en genser. Er vel sånn at det flashy armbånda indikerer under 18. Tror ikke du er den eneste "mindreårige" til å drekke der uansett tho ;)

 

Jeg tenkte ikke over at de kom til å gå rundt og sjekke. Jeg ble fullstendig overrumplet av en vakt på vei vekk fra Datarock-konserten. Styrtet i meg resten av ølen da jeg skjønte hvorfor hun tok tak i armen min :roll:

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Var på Øya på onsdagen i år. Fikk ikke penger til lørdagen for å se Beirut også, så prioriterte onsdagen for en combo av Jaga Jazzist, Band of Horses, Vampire Weekend og Mew.

 

Når er det festivalpasset selges til neste år? Husker det var noe smått i desember i fjor mener jeg huske.

 

Alle spilte bra, men jeg synes Mew var nesten kjedelig. Elsker musikken, framføringen og filmene men det var liksom ikke noe mer med konserten. Band of Horses var en liten fest. Jaga Jazzist var bare awsome, hadde en Purit Igoe-ish låt som jeg digga og avsluttninga med Oslo Skyline var en bra åpning av festivalen. Kåre And The Cavemen leverte virkelig varene synes jeg, og var verdt det.

 

Så leverte også Slagsmålsklubben et show på Rockefeller, men var litt full da så jeg husker ikke stort sett annet enn noen få slagere dem spilte.

 

SMK:

dsc00508c.jpg

Kåre And The Cavemen:

58881456504363515719213.jpg

Mew:

58881456543263515719213.jpg

58881456543413515719213.jpg

Band of Horses:

58881456524463515719213.jpg

Lenke til kommentar
Urutt. Du holdt jo bare ølen for kompisen din ved siden av! Tror han stakk på dass.

 

Var jo møkk dritings og tenkte ikke helt klart. Jeg skjønte ikke at det var en vakt før hun faktisk begynte å dra meg med til ProSec-vaktene.

 

Seriøst?

Jeg snek flere venninner inn som ikke hadde pass og alle satt og drakk med bare armer uten noe som helst bånd.

Hadde du på deg en øya t-skjorte eller noe sånt?

 

Hadde ikke på meg en Øya-t-skjorte. Var nok bare max uheldig.

 

Er ikke helt enig i deg med Mew, men Arctic Monkeys var trasigt. Vokalisten var virkelig uengasjert. En merker det med en gang når bandet virkelig ikke gleder seg over å spille.

 

Er enig i at Arctic Monkeys var virkelig tafatt. Så ut som de bare gledet seg til konserten var over.

Lenke til kommentar
Whatnubes? Arctic tok jo av! Det var jo virkelig en av de bedre konsertene ... Sier du det var tafatt på torsdag kan du umulig være veldig fan av musikken deres.

 

Jeg hadde aldri hørt noe på Arctic Monkeys før. Musikken var grei nok den, men fremførelsen var skikkelig kjip. Ikke noe show over det i det hele tatt.

 

Stemningen fremme ved scena var hvertfall ikke tafatt.. jeg digga Arctic monkeys, men har sikkert hørt låtene dems en 100 ganger :new_woot:

 

Jeg sto ikke helt fremme ved scena. Satt faktisk oppe i et av trærne omtrent i midten av folkemengden. Var litt gøy å sitte der og se folkemengden ovenifra.

Lenke til kommentar
Whatnubes? Arctic tok jo av! Det var jo virkelig en av de bedre konsertene ... Sier du det var tafatt på torsdag kan du umulig være veldig fan av musikken deres.

Jeg tror nesten ikke det er en overdrivelse å si at jeg har hørt igjennom førsteskiva nærmere 100 ganger. Andreskiva skulka jeg skolen for å dra i butikken for å kjøpe CDen på releasedatoen. Under konserten stod helt på midten nesten helt på midten og sang med, god i farta for å si det sånn. Men fortsatt merket jeg det som at det hele var halvhjertet, spesielt fra Turner.

 

Röyksopp var fett ja Martine, virkelig bra sceneshow. Men under Röyksopp og under endel andre konserter på hovedscenen hadde de imo alt for mye bass, i det de f.eks. dro i gang You Don't Have A Clue var det så vidt jeg hørte hva Anneli Drecker sang. Dette ødela endel for min egen del.

 

EDIT:

 

Den siste låta de spilte. Ble litt usikker, fra den siste skiva? (03:55)

Endret av macros.
Lenke til kommentar

Ja, det er mange som har klaget på bassen på Enga. Jeg merket det egentlig best under Beirut-konserten, av alle ting.

Det er jo litt snodig da, at det var et problem som varte unde hele festivalen. Skulle tro Øya hadde en såpass proff lydtekniker at dette hadde blitt snappet opp, men tydeligvis ikke.

 

Nå fikk jeg forresten griselyst til å se Röyksopp-konserten igjen. Må man se den hos VG, eller? Noen som vet? Teit at P3 ikke dekker den delen lenger.

Lenke til kommentar

Synes lyden var generelt veldig skuffende på Øya. Vokalen var for lav på flertallet av konsertene! Ellers også ganske ubalansert / mye bass. Skjønner ikke hvordan de klarer det egentlig. F.eks. så hørte man knapt saksen i Datarock. Det så ganske dumt når han rev av seg skjorta og spilte en vill solo som ingen hørte.

 

Men var en haug gode konserter for det! Röyksopp og Datarock var begge fantastiske, Fever Ray var herlig, spesielt laserne, Band of Horses leverte som vanlig (har sett dem hver sommer i tre år). Men Jaga Jazzist var de som led verst av de inhabile lydteknikerne. Det var rett og slett grusomt, i forhold til konserten noen uker tidligere på Moldejazz som er en av de beste konsertene jeg har sett hørt.

Lenke til kommentar

Merka det litt på Kåre And Cavemen når de spilte og Knut sang på Philidelfia.

 

Ifølge Øya så har de hatt deres sterkeste festival i år. Nevner også at billetter vil bli lagt ut for salg 1 desember. Gleder meg som faen, da vet jeg skal ha klart hvertfall 3000. Husker ikke hva passet koster, men er vel i underkant av 2000 vel?

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=570485

Lenke til kommentar

Evt. amatørklipp på youtube da. Hvis det er noe.

 

Det er som regel bare en side/kanal som får rettighetene. Hadde nok ikke vært noe større antall konserter heller, fordi grunnen til at VG ikke har så mange konserter er fordi at artistene ikke lot dem gjøre det. Da burde dere forstå at VG evt. noen andre da ikke kunne sende konsertene.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...