Gå til innhold

NEC 1100A eller 1300 DVD-brenner?


Anbefalte innlegg

NEC 1100A koster 1650kr og støtter +R/RW

NEC 1300 . koster 2036kr og støtter +R/RW og -R/RW

 

Er -R/RW noe særlig vanlig?

Er det verd 386kr ekstra?

Er begge sonefrie?

 

Er det noen fysisk forskjell på drevene eller går det an å flashe firmwaren fra 1100A opp til 1300 ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal selv kjøpe 1300 når jeg skal kjøpe brenner.

 

386kr er ikke akkuratt dyrt for å ha muligheten til å brenne båd + og - dvd plater.

 

Da kan du velge de billigeste platene, uannsett om det er + eller -, og hvis du skal spille av en dvd på en spiller som feks ikke støtter + plater så kan du brenne - plater isteden.

 

Og hvis en kamerat av deg har + og en annen - er det greit å kunne låne rw plater av begge to når dere vil dele filer.

 

Med + og - er du også helgardert uannsett hvilken av de to formatene som blir standard.

Lenke til kommentar
Med + og - er du også helgardert uannsett hvilken av de to formatene som blir standard.
Microsoft har vel allerede valgt side i denne saken. Det er ikke lenge siden de gikk ut og ga + all sin støtte.

 

Så da blir vel spørsmålet: Hvor viktig blir - i tiden fremover? Like viktig som BETA-videospillere?

 

Og så var det det om det går an å flashe 1100A opp til 1300..

Lenke til kommentar
Er -R/RW noe særlig vanlig?

Er det verd 386kr ekstra?

Er begge sonefrie?

- er foreløpig langt mer vanlig enn +, siden det har vært på markedet mye lenger. www.lynxdv.com (en engelsk butikk) selger f.eks. 20 ganger så mange - som +plater. Det er vel likevel mye som tyder på at + kommer til å ta igjen - etter hvert. Om du brenner mange plater, kan du fort spare inn 386 kroner på å kjøpe billige - plater i stedet for +. NEC 1300 har desverre den ulempen at leveringsdatoen bare blir utsatt og utsatt.

 

Foreløpig tror jeg bare det er Pioneer DVR-105 og A05 som kan gjøres sonefrie.

 

Ang. Microsoft har de bare sagt at de vil støtte +, de har ikke sagt at de ikke vil støtte -. Uansett vil det ikke bli vanskeligere å brenne -, det blir bare mer integrert å brenne +.

Lenke til kommentar

Personlig håper og tror jeg at pluss-formatet vinner, hadde egentlig tenkt til å kjøpe en pluss-spiller, men jeg så for noen dager siden at + har 8 MB mindre kapasitet, det høres kanskje lite ut, men vi kjenner jo alle scenen, filmer er som regel helt på grensen av kapasiteten, og hvis den kapasiteten bestemmes av -r så må jeg kanskje se meg om etter en combo-spiller.

 

Disclaimer: Dette innlegget verken oppfordrer eller er ment til å lede til piratvirksomhet, alle betraktninger gjort i dette innlegget er gjort angående lovlige kopier i henhold til lov om opphavsrett.

 

AtW

Lenke til kommentar
+ har 8 MB mindre kapasitet, det høres kanskje lite ut, men vi kjenner jo alle scenen, filmer er som regel helt på grensen av kapasiteten, og hvis den kapasiteten bestemmes av -r så må jeg kanskje se meg om etter en combo-spiller.

 

I så fall kan du bruke programmet dvd2one. Helt ypperlig også hvis du skal redusere fra f.eks. 6 gb til 4,44 gb. Programmet lar deg også velge om du vil ha med ekstramaterialet, hvilke subtitles du vil ha med osv.

Lenke til kommentar

 

I så fall kan du bruke programmet dvd2one. Helt ypperlig også hvis du skal redusere fra f.eks. 6 gb til 4,44 gb. Programmet lar deg også velge om du vil ha med ekstramaterialet, hvilke subtitles du vil ha med osv.

 

Nå er det jo grunn til å annta at alt det "unødvendige" allerede er kuttet da, og det er jo kjipt å kutte i selve filmen.

 

AtW

Lenke til kommentar
ATWindsor:

 

Du kutter ikke, du re-enkoder den med lavere bitrate.  Det må du uansett regne med å gjøre siden de fleste filmer er større enn 4,7GB.

:)

 

Hehe, hvor mye må man hinte her før folk skjønner det? La oss si du downloader en film fra en kamerat en versjon av filmen der reencodinga er gjort av profesjonelle, slik at du slipper å gjøre det selv (sånn som med divx), du vet åssen det funker, divx-filmer tar nøyaktig 700 MB det er liten grunn til å annta at DVD-releases tar noe annet enn en stappfull dvd, og da har man et problem.

 

Disclaimer: Jeg snakker selvsagt ikke om å downloade filmer jeg ikke eier fra før osv, se forøvrig tidligere disclaimer.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hei. Har fått meg ny dvd brenner en nec dvd +rw 1100a. Det jeg lurer på er hvilke dvd plater skal jeg kjøpe ???  :shrug:

 

Alle DVD+R og DVD+RW plater skal vel fungere (Eller tar jeg feil her?)

 

Er nok redd du tar feil. Om du har en DVD-spiller i stua som støtter DVD-R, vil ikke det si det samme som at den støtter en hvilken som helst DVD-R-plate. Du må prøve deg frem mellom de forskjellige merkene.

 

Si så at du finner en DVD-R-plate du kan spille på DVD-stuespilleren din (som er DVD-R kompatibel selvfølgelig), men når du så kommer bort til kameraten din (som også har en DVD-R kompatibel stuespiller) - så er det ikke sikkert at den platen som gikk hjemme hos deg går hos han. Vanskelig? We all love computer industry standards, don't we?! :evil:

 

Du må rett og slett prøve deg frem, og det er jo ekstra gøy når DVD-plater ikke koster noe som helst (tenker spesilet på Verbatim, TDK osv.)

Lenke til kommentar
Brenner man med 1x hastighet, så går så og si alle merker fint på henholdsvis +R og -R kompatible spillere.  

Det er min erfaring så langt.

Satan da, hva er vitsen med X4 DVD brennere når det sies at

standalone ikke klarer å spille platene brent i X4 og PS2 maskiner

ikke klarer å spille DVD backups som er brent raskere enn X1 osv.

 

Ser ut som X2.4 brennere holder massevis per idag...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...