Gå til innhold

Sitronsafts treningslogg


Anbefalte innlegg

Jeg ville ha sotte 5rm på markløft som 105kg. Men klart, hvis du får presset noen par kilo mer med en riktig teknikk så ser jeg ingen grunn for å ikke å prøve.

 

Å trene med bånd er akurat slik at du jobber litt lettere, men kun får halvparten av pengene. Skaff deg kalk eller magnesium istendenfor!

 

Eller om du virkelig er mann, så tar du med deg arbeidshansker ! :thumbup:

 

Gleder meg til bildene :) Kan du ikke finne fram et bilde før du begynte å trene og etter du hadde trent x månder.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hansker er jo bare noe som er anbefalt i nøddstilfeller. Sliter du virkelig med grepet, så kan jeg anbefale å prøve ut forksjellige grep som sikkerhetsgrepet (en hånd med underarms grep, andre hånden med overhånds grep) og forskjellige pulver som magnesium og kalk.

 

Bånd er noe du ikke burde tenke på, fy fy.

 

http://stronglifts.com/why-you-shouldnt-use-lifting-gloves/

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Ja, det tenkte jeg også på. Var faktisk det jeg brukte når jeg tok pull ups på et stillas utenfor huset. Følte at det ga meg veldig godt grep.

 

Men problemet kommer jo inn at når du skal løfte med hansker så blir stangen tykere og det blir vanskeligere å ha et grep rundt. Hansker er jo egentlig ikke trygt heller, som Mehdi forklarte veldig bra.

 

Men bare å prøve, føler du at det letter på presset så.. gå til gjerne til innkjøp :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Takker ^^,

 

Klatret i dag, det var utrolig deilig. Et par uker siden sist, dødsangsten var stor! Merket den spesielt godt da jeg prøvde å klatre uten klatresko, svettet jo på både hender og føtter. Deilig å kjenne at instinktene er på plass. Avsluttet med litt lett knebøy (10x60kgx3 sett) noe som var sinnsykt sinnsykt digg, kjørte ekstra eksplosivt.

 

Lurer på om jeg skal begynne neste program med volumfokusert trening, og så avslutte med styrke, altså RYP.

Lenke til kommentar

Måltid jeg spiste nå nettopp:

awesomekvelds.jpg?t=1275419782

 

3 egg (speilegg)

Ca. 200g grillet kylling (som er varmet opp på nytt på stekepanne)

Litt søt paprika

Litt fetaost

Ca. 1/5 fersk ananas

Ca. 200-300g potetsalat

2-3dl h-melk (drikke ved siden av)

 

Veldig godt, anbefales :)

Her får man med ca. 70g høyverdig protein (fra kylling, egg og melk) og en god del fett <3. Basert på måltidets størrelse og pga potetsalaten vil jeg tippe i alle fall rundt 800-1000kcal. Var veldig mett etterpå :)

Lenke til kommentar

Dagens trening

 

Må bare nevne.. spiste frokost i 1-tiden i går, for så å ikke spise noe i løpet av hele dagen, gikk og tok en kjempeshake (60g proteinpulver, 30g karbopulver, 7dl h-melk, kreatin, ca. 5ss rapsolje og 1ss selolje) i 1-tiden om natten (altså i dag, 12 timere senere enn frokosten i går).

 

Så gikk jeg på trening i dag, i 3-tiden, hadde ikke spist noe. Tok shake under/etter trening og så kebab etter trening. Og nå nettopp spiste jeg en kylling- og rismiddag.

 

Treningen:

 

Knebøy

Dynamisk oppvarming

10x50kg

6x70kg

5x90kg

5x90kg

5x90kg

5x90kg

5x90kg

 

Tung økt, faktisk. Pustet og svettet en hel del.

 

Markløft

10x50kg

6x70kg

4x90kg

2x100kg

5x110kg

 

Ny pers/maks :D Prøvde en ekstra repetisjon på toppsettet, men det gikk ikke, kanskje pga psyken, men men. Så ganske nøyaktig 5RM. Da har jeg makset i alle de store øvelsene :)

 

Skulderpress

Dynamisk oppvarming

10x20kg

6x30kg

5x53kg

5x35kg

5x35kg

 

Husker ikke om jeg tok flere sett her. Var uansett ganske tungt. Er jo såvidt under 5RM.

 

Chins

1. sett: 8,5 reps

2. sett: 4,5 reps

3. sett: 2,5 reps

 

Tar flere reps her enn jeg har gjort tidligere, har kanskje med klatringen å gjøre. Uansett, tror jeg skal begynne å ta færre reps og heller løfte med vekter (altså ha progresjon) på neste program. Får se det an.

 

Mage

1 sett planke vanlig

1 sett planke venstre side

1 sett planke høyre side

 

Slapp økt her, vurderte å droppe den helt pga markbøyen.

 

 

Kommentar:

Da har jeg makset i de største øvelsene og sier meg ferdig med dette programmet. Deloader en ukes tid nå. Tenker jeg tar Børges 5x5 program neste runde, kanskje med par modifikasjoner.

 

Maksløft (5RM):

Knebøy 110-120kg (teknikken var kanskje litt.... tvilsom)

Markløft 110kg

Skulderpress 37,5kg

Pendlay-roing 65kg

Benkpress 65kg

 

Gutt

17 år

180-185cm høy (har ikke målt)

Vekt: ca. 82kg (skal måle i morgen tidlig)

Fett%: måle i morgen.

Kg fett: måle i morgen.

 

Bilder kommer :) Selv om bilder ikke er like gøy på bulk som på deff..

 

EDIT: Fra tidligere:

 

Løft (per 25.04.09):

10RM:

Knebøy - 42,5kg

Markløft - 40kg

Benkpress - 35kg

Roing - 34kg

 

Generelt:

Spesifikasjoner per 24.10.09:

Gutt

Alder: 16 år (2 måneder igjen til 17 år)

Høyde: 180cm

 

Vekt: 77,5

Fett%: 16,2

Kg fett: 12,4

Fettfri kroppsmasse(kg): 65

BMI: 23,8

 

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Skal ikke si noe på fremgangen, er egentlig ganske fornøyd, men jeg kunne nok ha kommet veldig mye lenger om jeg hadde spist og trent skikkelig hele veien. Har nok ligget i kcal-balanse og ikke gått opp noe særlig i vekt STORE deler av tiden jeg har trent, noe som har resultert i liten eller ingen progresjon. Men jeg får vel prøve å lære av mine feil. Jeg er jo kun 17 år, så er nok av år på å trene :) Ellers, takk for komplimenter og kommentarer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Vel, jeg prøver å gjøre en tilbakekomst til treningsforumet. Det som skjedde var at jeg ikke orket tanken på å ta bilder eller å måle fettprosent, jeg hadde hvileuke, kostholdet mitt raknet og alle rundt meg hadde fremgang. Jeg ble rett og slett demotivert, så jeg ga meg helt med loggføringen. Til dem som fulgte med på loggen (om noen), beklager.

 

MEN, jeg har trent i denne loggføringsløse perioden. Jeg er faktisk snart ferdig med programmet mitt. Kjører Børge Fagerlis 5x5. Dagens trening:

 

Knebøy

Toppsett:

3x5 105kg

 

Benkpress

Toppsett:

5x5x60kg

 

Roing (pendlay)

Toppsett:

5x5x60kg

 

Mage

1 sett ab-wheel ca. 10 reps (kjente ingenting så jeg bare ga meg, hadde dårlig tid)

1 sett planke til failure

 

Kommentar:

Grei økt, ble ikke så sliten av knebøyen som jeg ble av 100kg (da måtte jeg sitte meg ned på gulvet og puste og pese). Men kjente det godt i korsryggen. Roing var ganske tungt. Benkpress gikk så vidt. Slapp mageøkt.

 

Det verste er kostholdet. Det har vært dårlig lenge nå. Men prøver å spise mer, og mindre drittmat. Ligger på rundt 81kg.

 

Skal PRØVE å bli flinkere i kroppsøvelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...