Gå til innhold

Sitronsafts treningslogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bah, jammen ikke lett å vende skikkelig tilbake til treningsforumet gitt.. Forrige trening var på mandag:

 

Knebøy

Toppsett:

4x5x107,5kg

 

Benkpress

Toppsett:

5x5x62,5kg

 

Roing (pendlay)

Toppsett:

5x5x62,5kg

 

Mage

Planke ett sett vanlig til failure (alt jeg rakk før senteret stengte og jeg gadd ikke begynne med det i garderoben eller hjemme)

 

Kommentar:

Alle stangøvelser var latterlig tunge, stagnering snart. RPE-9/10 på alle øvelser. Ingen spotter i benk, som var meget skummelt. Var klar til å skrike ut. Roing er veldig fin slik, er man ikke sterk nok faller vekten i bakken, og man selv står trygt plassert OVER vekten :) Mage tar jeg egentlig ikke så seriøst, kjenner det godt fra knebøy.

 

Kostholdet er fremdeles latterlig, det kommer til å se bedre tider når skolen begynner igjen. Spiste ett eneste måltid i dag.. kl. 21:15, etter jobb. Slå den! :D

Lenke til kommentar

Ett måltid om dagen, du er gal mann. Hvor mye klarer du å stappe i deg da? Kjenner meg godt igjen på det du sier uten spotter på benk.Planken til failure er helt jævlig, iaf. hvis man klarer å presse seg ordentlig. Hvor lenge klarer du å pine deg i planken?

Lenke til kommentar

Jobber i matbutikk, og når butikken stenger får vi ansatte spise alt som er igjen i ferskvaredisken. Så stappet i meg litt karbonader/lunsjkaker/fiskekaker og slikt, og jeg drikker en del melk og appelsinjus. Jobb startet kl. 16, jeg står opp litt før det, får ikke tid til å spise noe før jobb, og jeg har ikke lov til å ta pause på femtimersvakter.

 

Sommeren har egentlig bestått av 2-4 store måltider fra kl. 15-03 kanskje.. Har nok ligget mye i kcal-underskudd. Gått ned 3kg, så nå veier jeg bare 79kg. Jeg har rett og slett nesten ingen matlyst nå i ferien, verken om jeg trener eller ikke. Sover alt for mye..

 

Usikker på hvor lenge jeg kan pine meg i planken, aldri tatt tiden.

 

Jaokimz: Ja, spiser godt etter trening ^^, Tror jeg tok en rullekebab rett etterpå faktisk, samt noe pizza da jeg kom hjem. Jeg har en stemme i hodet som sier at etter trening er alt greit å spise, jo flere kcal jo bedre.

Lenke til kommentar

Kom nettopp fra trening. God økt, om jeg skal få si det selv :)

 

næring/ Måltid før trening, ca. 2dl store havregryn, liter helk-melk, 30g prozyme sjokolade og litt druer.

 

Knebøy (dag 2, 80%)

Dynamisk oppvarming

40kg x 10

70kg x 4

85kg x 5 x 5 (toppsett)

 

Markløft

85kg x 7

110kg x 5 (toppsett)

 

næring/ halv liter H-melk, 30-40g prozyme sjokolade

 

Skulderpress (overhead press)

Dynamisk oppvarming

20kg x 10

30kg x 6

35kg x 3

40kg x 5 (RPE 10)

40kg x 3

40kg x 3

 

Hang-ups med 5kg-vekt i belte

5 reps

7 reps (overraskende nok)

4 reps

 

Mage

Ny variant av planke, har beina i sånne reimer fra taket og trekker knærne opp mot brystet mens armene er i bakken (som på vanlig planke). UFATTELIG god trening, anbefales. Samt ett sett vanlig planke til failure. Og til slutt sånn magemaskin, crunches elns, ett sett vanlig, ett sett høyre, ett sett venstre. Abs of steel etterpå!

 

næring/ halv liter h-melk og 30-40g prozyme sjokolade

 

Kommentar:

Alt i alt en ekstremt god økt, har egentlig ingenting å utsette. Ble veldig sliten på knebøy, som både er bekymringsfullt og veldig gøy. Men det ble lettere og lettere etter hvert, så viste seg at det var oppvarmingen som kunne vært bedre. Ga meg på fem sett, men kunne tatt mer. 110kg markløft, dette er min forrige målte 5RM, så er litt artig. RPE 9-10, det som var tyngst på siste rep var grepet. Tror jeg har økt i denne øvelsen. Skulderpress var meget tungt, noe som er kjipt. Men har jo økt, der også. Der stagnerte jeg jo i dag, på mange måter. Hang-ups går bra, synes jeg. Første gang på lenge jeg har brukt ekstra vekt.

 

Snakket mye med folk i dag, ga tips osv, mange hyggelige folk på senteret. Spurte en gigantisk boler (svær/sterk fyr, snakker ikke om steroider) om han kunne se på markløftteknikken, og han ble kjempefornøyd og sa det var perfekt. Så det var godt å høre. Brukte lengre tid enn vanlig, ca 1,5 timer.

 

Burde spist et gigantisk og proteinrikt måltid nå, men er hos en kompis, og er ikke så mye godis i hus. Får helle nedpå når jeg kommer hjem. Nattmåltid(er) <3

 

Kommentarer ønskes. Over og ut.

Lenke til kommentar

En veldig hard øvelse. Viss du ikkje får det til med beina horisontale, så kan du ha dei strake ned mot bakken. Enda enklare enn det igjen viss du ikkje får til, så kan du prøve å berre ha kneskålene oppe, altså som i knebøyposisjonen.

 

Eg prøvde desse øvelsane, og traff musklane på en heilt anna måte enn eg har gjort før. Prøvde meg på en enkel versjon av "front lever" og, men fekk ikkje heilt til. Krever vanvittig balanse og styrke med turnøvelser..

Lenke til kommentar

Klokken er snart 05.00 (lørdag) og jeg er fremdeles våken (jeg skriver ikke dette i søvne). Jeg skal på jobb om to timer, åttetimersvakt. Jeg har tenkt å døgne til den tid. Og så trene etter jobb, og deretter helle nedpå med kaffe og andre dopmidler utover dagen for å holde meg gående. Jeg antar at jeg vil sove hardt og godt i morgen kveld (til en god tid), noe som kanskje vil få døgnrytmen på plass igjen, om jeg skulle lykkes. Om jeg skulle sovne midt på dagen er jeg tilbake til her jeg er akkurat nå.

 

Grunnen til dette litte stuntet er at jeg rett og slett aldri kom meg i seng, og så ble det til at jeg bare nektet å gå i seng pga jeg visste at det kom til å bli for varmt osv, og her sitter jeg.

 

I morgen skal jeg ha min hittil kanskje tyngste trening med 110kg knebøy og 65kg i roing/benkpress (5RM), og det skal bli interessant å se hvordan det går etter å ha vært våken i 30 timer og nettopp jobbet i åtte. Jeg har høye forhåpninger! (nei.. :( )

 

Etter 32 timer og hard trening skal det bli artig å holde seg våken i 5-8 timer til...

Lenke til kommentar

Vel, jeg var så langt nede på jobb at jeg spurte om å få gå etter seks timer (vakten var åtte). Det fikk jeg. Jeg måtte ha på flere jakker da jeg var inne på melkekjølen (samme temperatur som et kjøleskap), og likevel frøs jeg. I tillegg begynte jeg på et tidspunkt å sjangle rundt, og blikket mitt ble slørete, som om jeg hadde promille. Jeg ble deprimert, og jeg klarte liksom ikke å gjøre noen ting.

 

Etter jobb stakk jeg til sentrum, hvor jeg gikk litt rundt i butikker og shoppet litt ting som jeg trengte. Humøret gikk kraftig opp av alt det sosiale, solen og litt luft. Klarte å gi alle småpengene mine til en gatemusikant, så hadde ikke busspenger hjem! (måtte snike meg på).

 

Uansett, jeg hadde tenkt å droppe trening, men siden jeg likevel var i byn og ikke følte meg særlig trøtt mens jeg var der, gikk jeg på trening. Det ble slik:

 

Knebøy

Dynamisk oppvarming (mer enn jeg pleier, prøvde litt andre øvelser osv også)

40kg x 10

70kg x 6

80kg x 4

90kg x 3

100kg x 2

110kg x 5 (toppsett)

110kg x 5 (toppsett)

40kg x 10 (lett som en fjær :D)

 

næring/ halv liter h-melk og 50g prozyme sjokolade

 

Benkpress

Dynamisk oppvarming (også her gjorde jeg litt mer enn jeg pleier)

20kg x 15

40kg x 6

50kg x 4

60kg x 3

65kg x 4 (toppsett) Failet på femte rep, og ga meg like godt der.

 

Roing

Kort dynamisk oppvarming (ryggen var god og varm etter knebøy)

65kg x 5 (toppsett)

65kg x 5 (toppsett)

65kg x 5 (toppsett)

65kg x 5 (toppsett)

65kg x 5 (toppsett)

 

Mage

Her prøvde jeg L-sit med dips-utstyret, to sett så lenge jeg klart med beina så strake og så høyt opp som jeg klarte. De holdt seg vel litt under horisontal linje, og jeg klarte å holde meg der i ca. 15 sekunder eller noe, tror jeg. Dette var virkelig en heftig øvelse, magen fikk kjørt seg fra første sekund. Anbefales ;)

 

Ett sett med ab-wheel i tillegg, ca. 10 reps. Magen klarte ikke så mye etter den harde behandlingen fra L-sit.

 

(EDIT, dette avsnittet) næring / halv liter h-melk og 30g prozyme jordbær

 

Kommentar:

Dette var jo en spennende økt av flere grunner, ettersom jeg ikke hadde sovet på 25 timer, og fordi vektene var så høye som de var (5RM på benk/roing, nesten 5RM på knebøy).

 

Knebøy gikk overraskende bra, ble faktisk ikke andpusten eller særlig svett eller noe. Meget merkelig at det gikk så sykt mye bedre i dag enn det pleier å gjøre. Var på RPE-7/8.

 

Benkpress har tatt kvelden, noe som skuffer, ettersom jeg tydeligvis aldri klarer å øke i benk. Klarte ikke en gang fem reps i dag med min gamle 5RM. Meget meget skuffende. Så har jeg altså stagnert i benken.

 

Det går tydeligvis bedre med ryggen enn med brystet, roingen holder jeg fremdeles følge med. Det var tungt, men ikke verre enn RPE 8/9 i dag. Begynner kanskje å merke det på teknikken, om jeg skal utsette noe.

 

Mage er noe jeg aldri egentlig bryr meg så mye om, pga den blir så kjørt under knebøy. Men gøy å prøve litt ordentlige core-øvelser og kjenne det brenne :)

 

Jeg er fremdeles våken, og har kun sovet ca. 10 min på bussen på vei hjem fra sentrum. Det vil si at jeg har vært våken i 30,5 timer i strekk nå, med seks timer arbeid og to timer hard trening. Er ekstremt sliten, men er ikke kjempetrøtt for øyeblikket. Satser på å holde meg våken til i kveld, og så sove som et spedbarn i mange herlige timer <3

 

Nå skal det bli kylling, egg, Jacobs utvalgte appelsinjus og h-melk :cool:

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...