Gå til innhold

Sitronsafts treningslogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker du 4ss olje under stekingen, og heller alt på maten etterpå?

Tipper 100kcal+ ligger igjen i panna om du hadde brukt 2 ss.

Tidligere har jeg bare helt en "dæsh" rapsolje i pannen, sikkert et par spiseskjeer ja. I det siste har jeg begynt å bruke margarin, og tar da en typisk "grøt-porsjon" (det man ville hatt i grøten) i pannen.

 

Da jeg brukte rapsolje pleide speileggene å være veldig "glatte" og synlig fettete, da av rapsoljen må jeg gå utifra.

Lenke til kommentar

Bruker du 4ss olje under stekingen, og heller alt på maten etterpå?

Tipper 100kcal+ ligger igjen i panna om du hadde brukt 2 ss.

 

Noen mattyper suger til seg alt fettet, mens andre mattyper suger bare litt.

 

Jeg pleier ofte å ta 20-30g med smør på pannen, og hvis jeg steker egg er hele pannen skinende rein.

Lenke til kommentar

Dagens trening (toppsett i fet skrift)

 

Generell oppvarming: roing 1km

Spist litt hasselnøttkjener og drukket litt H-melk rundt 40 min før trening.

 

Knebøy

Dynamisk oppvarming

10x50kg

6x70kg

4x80kg

3x90kg

5x102,5kg

5x102,5kg

2x102,5kg

Ca. 10x 50kg

 

Ga meg på siste sett, 2. repetisjon hadde gått merkbart tregere, og jeg følte egentlig at det ikke var noen hensikt i å fortsette. RPE 9 sånn ca. Pustet og peste som et h******, lenge siden sist. Fikk et par blikk.

 

Markløft

10x50kg

6x70kg

4x80kg

3x90kg

5x100kg

 

Ny pers! :D Ellers går markløft meget bra for tiden mtp teknikk. I dag prøvde jeg å bokstavelig talt dra stangen langs leggen, det gjorde litt vondt, men funket. Etter markløften tok jeg en shake med 2,5g kreatin, halv liter h-melk (15g protein, 333kcal) og 25g prozyme.

 

Skulderpress

10x20kg

5x30kg

5x35kg

5x35kg

5x35kg

5x35kg

5x35kg

 

Ny pers! :D Tungt, tungt, tungt. Siste 1-2 reps i hvert toppsett var tungt, siste rep var såvidt det gikk, RPE 10. Lange pauser mellom hvert sett, ikke bare pga det var tungt, men pga jeg tok annenhvert sett med en fyr som makset 120-130kg knebøy.. Hyggelig fyr, vi snakket mye.

 

Hang-ups

BWx7

BWx4

BWx3

 

Gikk bedre enn noen gang :) BW = Bodyweight.

 

Mage

Droppet egentlig hele mageøkten, magen var stor og stram etter treninge, og følte det var unødvendig. Tok et halvhjertet sett med planke, før jeg sukket og lo samtidig og gikk i garderoben. Shake med 2,5g kreatin, halv liter h-melk (15g protein, 333kcal) og 25g prozyme, + litt hasselnøttkjerner.

 

Kommentar:

Generelt sett en god økt :) Lurer på om jeg snart må begynne å fokusere på færre og færre reps per sett (istedenfor å bare gi meg) og kanskje jeg skal teste ut negative repetisjoner, men tviler, da jeg tror jeg vil føle meg litt dum. Det fine med 5x5 er at man vet sin 5RM etter ha stagnert :)

 

Skulle jo egentlig periodisk faste over frokosten, men var så sulten, så tok et glass jus, hasselnøttkjerner og en proteinshake. Ellers, drukket 2L h-melk i løpet av dagen, spist en liten kjøttkakemiddag, en del hasselnøttkjerner, et par karbonader, en pære, totalt 120g proteinpulver (rekord?), 3 egg, 1 skive, litt bacon. Gidder ikke telle kcal, har fulgt sultfølelsen i hele dag og spist mye fett, satser på overskudd :) Mer enn nok protein, vi snakker nærmere 200g. Skal bli digg med kveldsmåltid i kveld også, satser på hasselnøttkjerner, kaseinshake og selolje (som jeg kjøpte i dag!)

 

Over og ut :cool:

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Coa spurte meg om jeg lager maten min selv, og svaret er ja ;) Tradsjonell middagsmat når jeg og min familie har tradisjonell norsk middag er det min mor som lager, ellers lager og tilbereder jeg alle måltidene mine selv, blant annet dem som er oppgitt og avbildet her i loggen. Elsker å lage og tilberede enkel mat, er dessverre ingen mesterkokk og kan omtrent ikke lage ris en gang..

Lenke til kommentar

Coa: Som sagt, "enkel" mat :) Jeg kan steke ting i panne og varme ting i mikrobølgeovn/ovn, ellers er jeg ekstremt dårlig på å lage ting fra bunnen av, samt f.eks. å koke ris. Alle mine måltider som jeg lager selv består jo hovedsaklig av kylling, bacon, egg (egerøre eller speilegg), skiver med diverse pålegg (ikke så mye nå lenger), osv. Som du ser, bare steking og tilberedning. Tilberedning er jeg god på.

 

Zarfax: Jo takk, digger den jeg også ^^ FInt å se at det er flere som spiller Heroes III: Of Might and Magic på forumet. Ellers misliker jeg Off-Topic i loggen min! :tease:

 

Gårsdagens nattmåltid (rundt kl. 1-2):

4 egg

Agurk, søt paprika, salat

Ananas

2dl Appelsinjus

(glemte å ta selolje :ermm:)

nattmat.jpg?t=1274522913

 

Og et måltid jeg ser jeg har tatt bilde av men glemt å poste:

3 grove skiver med speilegg

Kyllinfilét, bacon

Druer, søt paprika

randommltid.jpg?t=1274522990

Lenke til kommentar

Å fy faen, det så digg ut! Tar ikke det sykt lang tid å lage? Selv pleier jeg aldri å gidde å lage noe mer avansert enn en porsjon havregryn med en banan...

 

For å kjøre enda litt mer Off-Topic så spør jeg om du kjenner igjen Nicket mitt? :p

Lenke til kommentar

Glemte å nevne at det hvite på den separate tallerkenen er potetsalat, fikk ikke plass på hovedtallerkenen ^^, Tar ikke lang tid å lage nei, ikke lengre tid enn det tar å steke eggerøren. Tok tid å finne frem kameraet da.. :whistle:

 

Her må jeg sette ned foten, slutt med Off-Topic i loggen min! :thumbup: Og nei, jeg kjenner ikke igjen nicket ditt. Fortell meg hva det er på pm :

Lenke til kommentar

Så digg ut den maten der. Fancy tilberedning. Utrolig hvordan litt spreke farger fra frukt&grønt kan sette et nytt preg på ellers "kjedelig" og normal mat.

Hva er det du har på det lille fatet der egentlig? Potetsalat? Edit: too laaaaate..

Fikk litt lyst på ikke-hermetisk ananas nå! :dribble:

 

Edit2: Blei litt inspirert. Stikker og steker meg egg selv! :innocent:

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Dagens trening og kosthold

 

Siste måltid (avbildet over) før jeg la meg var i 1-tiden i natt. Deretter fastet jeg helt til trening, kl. 15 i dag, altså 14 timer. Spiste 1/4 pære og tok 10g proteinpulver i vann, så ikke akkurat store måltidet.

 

Droppet generell oppvarming

 

Knebøy

Dynamisk oppvarming

10x50kg

6x70kg

4x90kg

2x100kg

5x105kg

5x105kg

5x105kg

20x50kg

 

Ny pers! Ble ikke så sliten, men var sinnsykt tungt, og var på RPE 9-10 på siste rep på hvert sett. The end is near. Ga meg etter 3 sett pga jeg kjente det så sinnsykt godt i korsryggen og fordi det var så tungt.

 

Markløft

Random antall reps x 60kg

 

Begynte å snakke om knebøy- og markløftteknikk med to svære karer, og de begynte å gi meg tips osv. Så skulle jeg vise hvordan jeg tok markløft, så sto det tilfeldigvis en stang der med 60kg, og jeg satt i gang. Ingen tung økt, akkurat, men inkluderer det her likevel. Gøy med hjelp fra proffene.

 

næring/ 5dl H-melk, 30g prozyme, 2,5g kreatin

 

Benkpress

Dynamisk oppvarming

20x20kg

6x40kg

4x50kg

2x60kg

5x65kg

5x65kg

 

Tungt, tungt, tungt. Første toppsett tok jeg uten spotter, og det var litt skummelt. Fikk spotter på siste, og var på RPE 10 på siste rep, gikk akkurat. I believe I've found my 5RM, men skal prøve på 57,5kg neste gang.

 

Skråbenk

5x12kg-manualer

5x18kg-manualer

 

Tenkte jeg skulle prøve skråbenk, noe som viste seg som en artig øvelse, og den var veldig tung! Tror jeg skal inkludere denne i neste programoppsettet mitt.

 

Roing (pendlay)

10x30kg

7x40kg

4x50kg

2x60kg

5x65kg

5x65kg

5x65kg

5x65kg ??

5x65kg ??

 

Tungt, tungt, tungt... Husker ikke om jeg tok 3, 4 eller 5 toppsett. Siste rep var RPE 9-10.

 

Maskin-roing

5x65kg

5x67kg

 

Skulle bare teste hvordan denne roingen var isteden. Og til min store overraskelse var det helt latterlig lett, det var ikke tungt i det hele tatt sammenlignet med stangroing.

 

Mage

Et par halvhjertete sett med planke ++. Begynner å bli lei, skal få en mer strukturert og utvidet mageøkt i det nye programmet.

 

u]næring/[/u] halv liter h-melk, resten av pæren (3/4), 30g prozyme, 2,5g kreatin

Sinnsykt digg avslutning på treningen.. Kjente det maks i rygg og spesielt biceps. Følte meg sunn.

 

Kondisjon

2km roing

 

Kommentar:

Helt grei økt, men er så klart kjedelig å merke at jeg stagnerer i flere øvelser. Kommentarer ønskes :)

 

næring/ måltid nå nettopp, ca. 2 timer etter trening:

3 egg, ca. 200g potetsalat, 2dl appelsinjus (fersk), ca. 100g kyllingfilét, 10ml selolje

Lenke til kommentar

Gratulerer både med roing, benkpress og knebøy! Vi er nå likemenn i knebøy og blir gøy med inspirasjon videre med øktene. Vi øker sammen :)

 

Husk, når det blir alt for tung, ikke la det gå utover teknikken! ALDRI. Knebøy skal ned til 90 eller under, benkpress ned til brystet osv. Kjemp! Kjemp! Kjemp! Lykke til ;)

 

Hva er forskjellen mellom pendlay og vanlig roing?

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Imponert over knebøyen din. Jeg lå på det samme som deg i benk og press, litt under i mark og tok 40kg mindre i bøy. Hadde trent litt med en kompis før dette og holdt meg unna knebøy og mark (livredd for feil teknikk og dermed å ødelegge ryggen), så var mildt sagt på tide å begynne med beintrening.

 

Du har noen flotte måltider. Ligner litt på en del jeg steller i stand selv, men du er mye flinkere med grønnsakene :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...