Gå til innhold

Akambrukernes bilder - april/mai 2009


Anbefalte innlegg

LX3 hadde vært saker, gitt!

 

Jeg rakk litt macro i hagen i dag, før regnet kom. Jeg var på utkikk etter fluer, men alt jeg fant var knøttsmått:

 

542539623_xsWzK-XL.jpg

En kanskje 2mm lang flue sittende på en markjordbærblomst

 

542547637_sgof5-XL.jpg

Et monster av en edderkopp - kanskje 5mm?

 

542548085_atiLb-XL.jpg

Enkelte tar jobben med å spre pollen vel seriøst?

 

Alle med Vivitar S1 70-210/3.5. De har åpenbart forbedringspotensiale, men glasset leverer.

 

PS: meget vellykket regnbilde, Caramelita!

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det en norsk hoppe-edderkopp? Vet du arten?

Rimelig sikker på at det er en hoppeedderkopp ja, men arten er jeg clueless på. (Sebraedderkopp?)

 

Vivitaren er fin den, Tom, men multicoatingen er en vits - en konklusjon vår felles venn KR også har kommet til - jeg oppdaget i går at han har nøyaktig den samme som meg. Det er muligens på grunn av men lusne coatingen at den også er inmari lys. Jeg må typisk skru ned eksponeringen 0.3-0.7EV.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Jeg våger meg innpå med min første post. Dette er en Brannlilje og bildet er tatt i Botanisk Hage i Oslo for ikke så lenge siden.

 

Anne-Sophie

Ingen dum start, synes jeg!

 

Ingardj: Synes det har vært voldsomt høy kvalitet på mange av bildene dine i denne tråden. Det er ganske åpenbart at fastoptikken din gjør jobben sin, men tror ikke jeg hadde fått til halvparten av nivået med dobbel mengde utstyr. :)

Lenke til kommentar

Drister meg til å legge ut et blide fra en tur i sentrum i dag, og mitt første her på akam. Ikke ofte jeg ser lirekasse i bybildet lengre :)

 

post-79204-1243109587_thumb.jpg

 

 

ISO 200, 1/160s, f/5.6

 

-Ulyd.

 

Edit: vedlegg i en litt mer egnet størrelse.

Endret av ulyden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...