Gå til innhold

Akambrukernes bilder - april/mai 2009


Anbefalte innlegg

Er ikke helt fornøyd med fargene og fokusen på noen av bildene. Føler de blir litt "blasse"

Har ikke gjort noe annet enn å kroppe kantene litt på de bildene her.

 

Fortsatt tatt med Ixus 75 uten stativ.

 

Skulle ønske jeg kunne fått det lysere i forgrunnen her:

Du viser et godt øye, det er det viktigste. Spesielt i det første har du gjort en god jobb, og skapt en komposisjon som gir dybde.

Teknikken kommer, bare prøv deg fram, og sug til deg informasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tatt ved Movatne, Eid!

Hadde vært morsomt om noen kunne artsbestemme den!?

Orker ikke, gidder ikke, passer mæ’kke, raker æ’kke

vi’kke, ha’kke, må’kke, ska’kke, få’kke, bø’kke, ta’kke, tø’kke

Alle er så treige, allting går så fort

De raske er så feige. De ha’kke ti til det de har gjort

 

Men du Kjell. DS'en har en tendens til å undereksponere med omtrent et halvt trinn. Det var vel ikke så mye lys her, så gjengivelsen er kanskje ikke så gal, sånn i forhold til det.

Men bildet virker flatt, delvis pga undereksponering, for teknisk sett er bildet det, og delvis pga liten kontrast.

 

Generelt skader det altså ikke å ha DS'en fast innstilt på +0,5EV, også heller justere de gangene det blir for mye.

Lenke til kommentar
Dagenst fangst. :)

 

*snip*

Fantastisk bra!! Hørte jeg info om oppsett og metode? gjerne etterbehandling også :)

Takk takk! :)

 

Som sagt er det softbox som bakgrunn. Hadde vel SB-800 på 1/128 elns. Varierte litt. Så plasserte jeg en løvetann i et glass oppe på en stol slik at den sto stille. Og da var det vel egentlig bare å knispe løs.

 

Har vel ikke gjort noe spesielt i etterbehandling egentlig. Kun LR begge to. Konveretert til SH, og brukt split toning for å gi blomstene en liten blåtone. Deretter oppskarpet. Ikke noe særlig kontrastendringer. #2 er croppa ganske mye da, men bevarer fortsatt bildekvaliteten utrolig godt! Digger 105VR ass! :D

 

EDIT: Var ikke croppa så mye som jeg trodde likevel. :p

Endret av IceFox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...